Кодекс етики заборонить участь фармацевтів Польщі у рекламі навіть дієтичних добавок

07 Березня 2024 1:14 Поділитися

У Польщі опубліковано оновлений професійний кодекс. Зміни значні, особливо для фармацевтів, які виграють від рекламної співпраці в соціальних мережах. Перша з них стосується назви. Кодекс етики аптекарів Республіки Польща стає Кодексом етики фармацевтів Республіки Польща. Це означає, що його дія також поширюватиметься на фармацевтів, які працюють в інших місцях, ніж аптеки, аптечні пункти чи оптові компанії.

Нову редакцію Кодексу надруковано в Інформаційному бюлетені Вищої фармацевтичної палати (Naczelnej Izby Aptekarskiej — NIA) в рамках Резолюції, прийнятої під час 9-го Національного з’їзду фармацевтів. Чинності цей документ набуває 13 березня 2024 р.

Робота над новим Кодексом розпочалася ще 19 травня 2021 р., як нагадало видання «Mgr.farm». Саме тоді NIA створила робочу групу для розробки змін. Після врахування всіх зауважень було підготовлено остаточний проєкт змін до Кодексу, який наприкінці січня ухвалив Національний з’їзд фармацевтів.

Професійна незалежність

Охоплення всіх фармацевтів положеннями Етичного кодексу в основному пов’язане зі змінами, які відбулися в практиці професії за останні 10 років. Вони стосуються передусім уточнення порядку та форм фахової діяльності, а отже, вимагають поширення нагляду органів професійного самоврядування на всі її види. Одна з найбільш масштабних змін стосується питання професійної незалежності. Особливо це стосується впливу та тиску, які можуть чинитися на фармацевтів. Це також відповідь на дедалі частіші випадки корпоративного шахрайства серед фармацевтів.

Новий професійний кодекс передбачає здійснення професії лише під власним ім’ям та прізвищем. Фармацевтам забороняється укладати договори та мати інші зобов’язання, які можуть обмежити їх професійну незалежність. Кодекс також містить заборону будь-яким чином дозволяти іншій фізичній або юридичній особі працювати під іменем та прізвищем фармацевта, а також заборону контролювати фармацевта або його бізнес у спосіб, що порушує чинні нормативні акти, принципи професійної етики, деонтології або резолюції Національного з’їзду фармацевтів.

З чинного Кодексу також вилучено статтю 11, згідно з якою фармацевту було заборонено «висловлювати пацієнту думки, які дискредитують терапевтичні процедури лікаря, підривають довіру до аптеки як установи або критикують лікарські засоби».

Фармацевти та реклама

Разом із внесенням змін до Кодексу було уточнено й існуючі норми щодо участі фармацевтів у рекламній діяльності. Зокрема, зазначено, що їм забороняється рекламувати лікарські засоби, медичні вироби, дієтичні добавки, а також харчові продукти спеціального призначення. Фармацевт не може брати участі у будь-яких інших заходах, які можуть порушити гідність фармацевтичної професії або підірвати довіру до неї.

Нагадаємо, що досі в Етичному кодексі аптекарів Республіки Польща було зазначено: «Фармацевт не рекламує себе та свої послуги. Він не бере участі у рекламі фармацевтичних послуг або їх просуванні всупереч законодавству чи належній практиці».

У новій редакції уточнено, що рекламними не є:

  • адреса здійснення діяльності;
  • рід та зміст діяльності, що виконується;
  • звання та наукові ступені задіяних фармацевтів, а також їх залучення до безперервного професійного розвитку.

Заборона рекламувати основні товари аптечного асортименту ускладнить роботу фармацевтів, зокрема, у соціальних мережах. Зараз багато з них проводять освітні заходи в Instagram, Facebook або TikTok. Розповідають про ліки, вчать правильно ними користуватися та показують закулісся роботи в аптеці. Таким чином, вони створюють позитивне враження про фармакотерапевтичне лікування, що є корисним. З іншого боку, вони також збирають підписників, які становлять «капітал», привабливий для рекламодавців. У зв’язку з цим час від часу фармацевти йдуть на «платну співпрацю» з метою рекламування.

Досі така діяльність була дозволена, якщо вона не порушувала закон. Своєю чергою, законодавчо було заборонено брати участь у рекламі ліків (Prawo farmaceutyczne) та медичних виробів (Ustawa o wyrobach medycznych). Тому фармацевти теоретично могли рекламувати дієтичні добавки або харчові продукти для спеціальних харчових цілей. З поправкою Кодексу коло рекламної співпраці буде звужено. Із набуттям чинності новими правилами участь фармацевта у рекламі будь-якої із зазначених груп товарів може тягнути за собою дисциплінарне провадження.

За матеріалами bip.nia.org.pl; mgr.farm; www.rynekzdrowia.pl; aptekarski.com

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті