Збільшення середнього чека в аптеці: важливі нюанси, про які має знати фармацевт

29 Березня 2024 2:30 Поділитися

Середній чек — один з основних показників успішності будь-якого торговельного закладу. Аналізуючи його дані, можна визначити рівень задоволеності клієнтів та їх готовність «розлучитися» зі своїми грошима. Особливої уваги потребує робота з середнім чеком в аптеках, куди відвідувачі приходять не просто щоб придбати потрібний товар, а отримати ліки, необхідні для підтримки найціннішого — їх здоров’я.

Для чого потрібно розраховувати середній чек?

Середній чек — це середньостатистична сума, яку витрачає покупець за одне замовлення, що розраховується за певний проміжок часу.

Середній чек = оборот ÷ кількість чеків

Аналіз показників середнього чека допомагає побачити «слабкі» та «сильні» сторони торговельного закладу та намітити план дій, що сприятиме покращенню його економічних показників. Зокрема, отримані дані дають можливість оцінити успішність обраної стратегії підприємства, купівельну спроможність цільової аудиторії закладу, організованість процесів маркетингу та мерчандайзингу, правильність підібраного асортименту товарів, цінової політики, викладки товару, визначити якість роботи працівників, спрогнозувати прибуток компанії, зафіксувати сезонність тощо. Окрім того, отримавши інформацію про середній чек у конкурентів, можна визначити, наскільки популярним та прибутковим є заклад суперника.

Таким чином, збільшення середнього чека — маркер ефективної роботи. Зокрема, зростання середнього чека в аптеці вказує на збільшення доходу, підвищення рівня конкурентоспроможності та відображає успішність роботи фармацевтів.

Теоретичні поради

Фармацевту допомогти збільшити середній чек можуть такі заходи:

  • раціональна фармопіка (консультування відвідувачів аптеки згідно з визначеними постановами та протоколами та обґрунтування своїх рекомендацій з посиланням на науково підтверджені факти та проведені клінічні дослідження);
  • впровадження різноманітних акційних пропозицій, які привертатимуть увагу клієнта своїми потенційними перевагами;
  • рекомендація супутніх товарів, що допоможе відвідувачу аптеки, який вже визначився з основним товаром, придбати додаткові або супровідні вироби, що можуть поліпшити, спростити або розширити функціональні можливості головного придбання (наприклад порада придбати пробіотики на додаток до призначених лікарем антибактеріальних засобів);
  • розташування на видному місці в прикасовій зоні сезонних препаратів (антигістамінні засоби — влітку, протизастудні — взимку);
  • якість обслуговування. Більшість конфліктів в аптеці виникає через відсутність раціональної взаємодії. Досягти її можна, виявляючи чуйність та емпатію. Відвідувач, який відчує підтримку, почне довіряти фармацевту, і у більшості випадків придбає рекомендовані працівником аптеки супутні товари, що, відповідно, збільшить середній чек.

Окрім цього, підвищити комплаєнс з фармацевтом та заохотити відвідувача аптеки купити більше, ніж планувалося, може запропонований йому комфорт — візуальний  та фізичний (охайне, красиво оформлене приміщення торговельного залу аптеки, додаткова пропозиція виміряти артеріальний тиск тощо), система знижок і бонусів, впроваджена програма лояльності, що заохочують клієнтів здійснювати покупки повторно завдяки винагороді за попередні покупки або певні дії, тощо.

Фармацевту варто пам’ятати, що реалізація лікарських засобів — це не просто торгівля, а мистецтво фармації, яке потребує постійного самовдосконалення та пізнання. А робота, спрямована на збільшення середнього чека, — безперервний та дещо творчий процес.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
за матеріалами науково-практичної конференції «Мистецтво фармації: професійні рекомендації фармацевта в умовах воєнного стану»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті