Особливості нового Закону України «Про державну службу»

05 Травня 2016 4:44 Поділитися

Особливості нового Закону України «Про державну службу»1 травня набув чинності новий Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон № 889), який порівняно з поперед­нім Законом України «Про державну службу», прийнятим ще в 1993 р., має ряд відмінностей. Зокрема, в ньому визначено перелік органів державної влади, службовці яких підпадають під дію цього закону. До них належать: Секретаріат Кабінету Міністрів України; міністерства та інші центральні органи виконавчої влади; місцеві державні адміністрації; органи прокуратури та ін. Однак при цьому він містить і перелік службовців, на яких не поширюється дія цього закону. Зокрема, він не поширюється на Президента України; главу його Адміністрації та його заступників; членів Уряду та їх перших заступників та заступників міністрів; народних депутатів; працівників державних підприємств, установ, організацій, інших суб’єктів господарювання державної форми власності; працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, та ін.

Також Законом № 889 посади державних службовців розподілено по категоріях залежно від порядку призначення, характеру та обсягу повноважень і необхідних для їх виконання кваліфікації та професійної компетентності державних службовців.

Встановлено такі категорії посад державних службовців:

1) категорія «А» (вищий корпус державної служби) — посади:

  • державного секретаря Кабінету Міністрів України та його заступників, державних секретарів міністерств;
  • керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабінету Міністрів України, та їх заступників;
  • керівників апаратів Конституційного Суду України, Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів та їх заступників;
  • голів місцевих державних адміністрацій;
  • керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

2) категорія «Б» — посади:

  • керівників структурних підрозділів Секретаріату Кабінету Міністрів України та їх заступників;
  • керівників структурних підрозділів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, їх заступників, керівників територіальних органів цих державних органів та їх структурних підрозділів, їх заступників;
  • заступників голів місцевих державних адміністрацій;
  • керівників апаратів апеляційних та місцевих судів, керівників структурних підрозділів апаратів судів, їх заступників;
  • заступників керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

3) категорія «В» — інші посади державної служби, не віднесені до категорій «А» і «Б».

При цьому встановлено, що кількість посад державної служби категорій «А» і «Б» в державному органі повинна становити не більше третини його штатної чисельності.

Крім того, Законом № 889 зазначено, що вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу, крім кількох випадків. Зокрема, у разі реорганізації (злиття, перетворення тощо) державного органу державний службовець не проходитиме конкурс на зайняття посади в новоствореному органі. Однак особа не зможе вступити на державну службу, якщо їй виповнилося 65 років.

Однією з особливостей Закону № 889 є те, що ним передбачено відшкодування за рахунок держави матеріальної та моральної шкоди, якщо вона була заподіяна фізичним та юридичним особам незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю державних службовців під час здійснення ними своїх повноважень.

Крім цього, Законом № 889 вносяться зміни до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади». Зокрема, посаду «заступник міністра — керівник апарату» перейменовано на «державний секретар міністерства» (далі — секретар), наразі посаду заступника міністра — керівника апарату в МОЗ України обіймає Роман Василишин. Особа на посаду секретаря призначатиметься Урядом строком на п’ять років з правом повторного призначення за поданням Комісії з питань вищого корпусу державної служби, яка проводить конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії «А» та вносить суб’єкту призначення пропозиції щодо переможця конкурсу.

Також було доповнено і повноваження цього державного службовця. Зокрема, секретар:

  • призначатиме на посади керівників територіальних органів міністерства та їх заступників і звільнятиме їх з посад;
  • погоджуватиме у передбачених законом випадках призначення на посади та звільнення з посад керівників відповідних структурних підрозділів обласних, Київської міської державної адміністрації;
  • призначатиме на посаду та звільнятиме з посади керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління міністерства;
  • притягуватиме до дисциплінарної відповідальності керівників державних підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління відповідного міністерства.

Усі інші повноваження (наприклад затвердження штатного розпису та кошторису міністерства), які раніше покладалися на заступників міністрів — керівників апарату, залишилися незмінними для державних секретарів.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті