У вересні 2025 р. обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» збільшилися на 11% у гривневому та на 10,8% у доларовому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні фіксується зниження на 4,1%. У досліджуваний період продовжуються основні тенденції ринку щодо збільшення частки рецептурних лікарських засобів та товарів зарубіжного виробництва. У розрізі груп АТС-класифікації 2-го рівня найвищі темпи зростання зафіксовано для протизастудних препаратів. Також продовжує збільшуватися частка дієтичних добавок у загальній структурі аптечного продажу товарів «аптечного кошика». За підсумками серпня вона становить 12,2% у гривневому вираженні. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у вересні 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також доларовому еквіваленті за підсумками вересня 2024–2025 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками вересня 2025 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками вересня 2023–2025 рр. у грошовому вираженні

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2025 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2024–2025 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2024–2025 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками вересня 2024–2025 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2023–2025 рр.
| Вересень, рік |
Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
| Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
| Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
| 2023 | 11 254,4 | 27,6 | 79,2 | 1501,3 | 55,7 | 10,6 | 920,1 | 28,3 | 6,5 | 534,1 | 47,4 | 3,7 | 14 209,9 | 30,8 |
| 2024 | 12 753,0 | 13,3 | 78,6 | 1822,7 | 21,4 | 11,2 | 1008,0 | 9,6 | 6,2 | 653,7 | 22,4 | 4,0 | 16 237,4 | 14,3 |
| 2025 | 13 929,2 | 9,2 | 77,3 | 2205,4 | 21,0 | 12,2 | 1169,1 | 16,0 | 6,5 | 721,7 | 10,4 | 4,0 | 18 025,4 | 11,0 |
| Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
| 2023 | 71,8 | 8,6 | 66,2 | 9,1 | 42,0 | 8,4 | 23,6 | 9,5 | 21,8 | 3,9 | 28,7 | 3,6 | 108,5 | 11,6 |
| 2024 | 68,7 | –4,3 | 64,8 | 9,6 | 4,8 | 9,0 | 23,6 | –0,2 | 22,3 | 4,2 | 7,6 | 3,9 | 106,0 | –2,2 |
| 2025 | 64,7 | –5,9 | 63,6 | 9,6 | 0,4 | 9,4 | 23,5 | –0,5 | 23,1 | 3,9 | –5,7 | 3,9 | 101,7 | –4,1 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетингових організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками вересня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у вересні 2024 р.
| Маркетингова організація | 2024 | 2025 |
| Фармак (Україна) | 1 | 1 |
| Київський вітамінний завод (Україна) | 3 | 2 |
| Acino (Швейцарія) | 5 | 3 |
| Teva (Ізраїль) | 6 | 4 |
| KRKA (Словенія) | 7 | 5 |
| Дельта Медікел (Україна) | 10 | 6 |
| Корпорація «Артеріум» (Україна) | 4 | 7 |
| Berlin-Chemie (Німеччина) | 8 | 8 |
| Дарниця (Україна) | 2 | 9 |
| Кусум Фарм (Україна) | 9 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками вересня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у вересні 2024 р.
| Бренд | 2024 | 2025 |
| НУРОФЄН | 1 | 1 |
| КСАРЕЛТО | 2 | 2 |
| ТРИПЛІКСАМ | 5 | 3 |
| НІМЕСИЛ | 3 | 4 |
| СИМБІКОРТ | 8 | 5 |
| СИНУПРЕТ | 18 | 6 |
| ФЕРВЕКС | 25 | 7 |
| СПАЗМАЛГОН | 6 | 8 |
| ДЖАРДІНС | 26 | 9 |
| ФОРКСІГА | 13 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками вересня 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у вересні 2023–2025 рр.
| Дистриб’ютор | 2025 | 2024 | 2023 |
| БаДМ (Дніпро) | 43,9 | 42,5 | 42,6 |
| Оптіма-Фарм (Київ) | 40,8 | 42,0 | 42,9 |
| Вента (Дніпро) | 3,0 | 3,0 | 2,9 |
| Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,7 | 2,9 | 2,9 |
| Долфі-Україна (Дніпро) | 1,7 | 1,2 | 0,8 |
Коментарі