Главная RSS Контакты
Издательство МОРИОН Компендиум OnLine Украинский Медицинский Часопис Фармэнциклопедия Геоаптека

Держбюджет–2017: система охорони здоров’я в цифрах

[ #1072 (1) 16.01.2017 ]
1 січня 2017 р. набув чинності Закон України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» № 1801-VIII. Цього разу Уряд своєчасно подав його до Верховної Ради України, яка 21 грудня 2016 р. ухвалила документ, а вже 27 грудня його підписав Президент України Петро Порошенко. Традиційно ми знайомимо наших читачів з показниками Державного бюджету України та аналізуємо, чи суттєво змінилися показники видатків, зокрема на охорону здоров’я, з Державного бюджету–2017 порівняно з минулорічним.

Доходи Держбюджету-2017 визначені на рівні 731 млрд грн., видатки — 800 млрд грн. Граничний обсяг дефіциту Державного бюджету України — 77,5 млрд грн.

Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць встановлено у розмірі з 1 січня 2017 р. — 1544 грн., з 1 травня — 1624 грн., з 1 грудня — 1700 грн., а для основних соціальних і демографічних груп населення:

  • дітей віком до 6 років: з 1 січня 2017 р. — 1355 грн., з 1 травня — 1426 грн., з 1 грудня — 1492 грн.;
  • дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2017 р. — 1689 грн., з 1 травня — 1777 грн., з 1 грудня — 1860 грн.;
  • працездатних осіб: з 1 січня 2017 р. — 1600 грн., з 1 травня — 1684 грн., з 1 грудня — 1762 грн.;
  • осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2017 р. — 1247 грн., з 1 травня — 1312 грн., з 1 грудня — 1373 грн.

З 1 січня 2017 р. мінімальна заробітна плата становить 3200 грн. у місячному розмірі, що удвічі більше порівняно з розміром мінімальної заробітної плати, встановленої з 1 грудня 2016 р. На цю мету в законі передбачені додаткові видатки в обсязі близько 28,3 млрд грн., що дозволить забезпечити виплату підвищеної заробітної плати працівникам бюджетної сфери.

До речі, 10 січня під час засідання Міжвідомчої робочої групи із забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати віце-прем’єр-міністр України, голова Міжвідомчої робочої групи Павло Розенко наголосив, що у кожній області повинна бути створена міжвідомча робоча група для моніторингу ситуації з виконання рішення щодо підвищення мінімальної заробітної плати та миттєвого реа­гування на скарги громадян щодо порушення керівниками підприємств їх трудових прав.

Видатки на систему охорони здоров’я

Загальнодержавні витрати на систему охорони здоров’я у 2017 р. становлять майже 57 млрд грн., що на 27% більше порівняно з минулорічними показниками (табл. 1). Ці витрати розподілено в рамках 7 субвенцій, найбільшою за витратами з яких є медична субвенція — 55,5 млрд грн. (на 25% більше, ніж у минулому році).

Розмір субвенції на відшкодування варто­сті лікарських засобів для лікування окремих захворювань становить 500 млн грн. Ці кошти буде направлено на відшкодування вартості 21 міжнародної непатентованої назви лікарських засобів для лікування серцево-судинних захворювань, цукрового діабету II типу та бронхіальної астми. Перелік міжнародних непатентованих назв лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, визначено постановою КМУ від 09.11.2016 р. № 863.

Незмінними залишилися розміри субвенцій на придбання витратних матеріалів для закладів охорони здоров’я та лікарських засобів для інгаляційної анестезії та на придбання медикаментів та медичних виробів для забезпечення швидкої медичної допомоги — майже 19 та 138 млн грн. відповідно.

На 178% порівняно з минулорічним Держбюд­жетом збільшився розмір субвенції на реформування регіональних систем охорони здоров’я для здійснення заходів з виконання спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку (International Bank for Reconstruction and Development — IBRD) проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» і становить 500 млн грн.

Видатки для Міністерства охорони здоров’я України, передбачені Державним бюд­жетом–2017, становлять 16 млрд грн. З них 5,9 млрд грн.— для здійснення закупівель лікарських засобів через міжнародні організації, що майже на 44% більше порівняно з минулорічними видатками.

Видатки за бюджетною програмою «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» становлять 150 млн грн., що на 353% більше порівняно з минулорічними показниками.

На лікування громадян України за кордоном планується витратити стільки ж, скільки у 2016 р., — майже 204 млн грн.

Фінансування бюджетної програми «Проведення епідеміологічного нагляду (спостереження), діяльність лабораторних підрозділів Центру громадського здоров’я та заходи боротьби з епідеміями» становитиме майже 1,5 млрд грн., що практично на 28% більше порівняно з видатками Держбюджету–2016.

380 млн грн. передбачено на будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит», що на 3,9% менше порівняно з видатками Держбюджету–2016.

У поточному році передбачено видатки на підвищення якості променевої терапії при лікуванні онкологічних захворювань (3,4 млн грн.) та запровадження медичної інформаційної си­стеми (20,3 млн грн.) у Національному інституті раку. На його реконструкцію і розширення виділено 124,2 млн грн., що на 8% більше порівняно з минулим роком.

Видатки для Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками у цьому році становлять 78,5 млн грн. (на 61,8% більше порівняно з минулорічним Держбюджетом), з них 57,2 млн грн. — на оплату праці.

У 2017 р. на фінансове забезпечення з місцевих бюджетів передаються наступні заклади охорони здоров’я:

  • Державний заклад «Іллічівська басейнова лікарня на водному транспорті Міністерства охорони здоров’я України», Одеська область;
  • Державний заклад «Стоматологічна поліклініка Міністерства охорони здоров’я України м. Іллічівськ», Одеська область;
  • Державний заклад «Центральна стоматологічна поліклініка Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ.

Уряд має забезпечити передачу цих закладів охорони здоров’я з державної власності у комунальну.

Видатки для Національної академії медичних наук України у 2017 р. становлять 1,6 млрд грн., що на 14,2% більше порівняно з показниками Держбюджету–2016.

У разі прийняття рішення щодо запровадження у 2017 р. нової моделі фінансового забезпечення системи охорони здоров’я на рівні первинної медичної допомоги Уряд має подати до Верховної Ради України проект закону щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік».

На фінансування медичного обслуговування співробітників державних структур у 2017 р. виділено 4,1 млрд грн., що на 20,5% більше порівняно з минулорічними видатками (табл. 2). При цьому значно збільшено видатки на медичне обслуговування працівників Національної академії наук України порівняно з минулорічним бюд­жетом — на 59,4,%.

Таблиця 2 Фінансування медичного обслуговування співробітників державних структур у 2017 р.
Код програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету Код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету Найменування згідно з відомчою і програмною класифікаціями видатків та кредитування державного бюджету 2017 р., тис. грн. 2016 р., тис. грн. Темпи зростання/спаду, %
301170 0731 Надання медичних послуг медичними закладами 642 714,6 430 987,1 49,1
1001100 0721 Медичне забезпечення працівників Міністерства внутрішніх справ України, поліцейських та працівників Національної поліції України 1 137 951,8 1 036 695,3 9,7
1003080 0731 Стаціонарне лікування військовослужбовців Національної гвардії України у власних медичних закладах 56 104,6 45 143,8 24,4
2101080 0260 Медичне лікування, реабілітація та санаторне забезпечення особового складу Збройних сил України, ветеранів військової служби та членів їх сімей, ветеранів війни 1 923 930,5 1 608 177,7 18,7
2501070 0732 Спеціалізована протезно-ортопедична та медично-реабілітаційна допомога інвалідам у клініці Науково-дослідного інституту протезування, протезобудування та відновлення працездатності 19 807,8 14 133,9 40,4
2501470 0734 Санаторно-курортне лікування ветеранів вій­ни, осіб, на яких поширюється чинність законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», та інвалідів 130 707,0 94 318,8 38,6
2301490 0763 Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи 60 438,7
6521050 0380 Медичне обслуговування й оздоровлення особового складу та утримання закладів дошкільної освіти Служби безпеки України 162 527,1 122 370,7 32,8
6541100 0731 Медичне обслуговування працівників Національної академії наук України 65 284,9 40 915,7 59,4
Всього 4 139 028,30 3 453 181,70 20,5

У цьому році не передбачено фінансування бюджетної програми «Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Фінансування інших органів влади

Збільшено фінансування окремих силових структур. Зокрема, на 11,5% збільшено фінансування Міністерства внутрішніх справ України (видатки на це відомство становлять 49,2 млрд грн.). Фінансування Міністерства оборони України у цьому році становить 64,4 млрд грн., що на 8,4% більше порівняно з минулим роком. На 14,4% збільшено фінансування Служби безпеки України, яке становить 6,5 млрд грн.

Увагу привертає значне збільшення витрат порівняно з 2016 р. на Верховний суд України (у 2017 р. видатки становлять 1 млрд грн., що на 851% більше, ніж минулого року), Міністерство аграрної політики та продовольства України (у 2017 р. становлять 9,4 млрд грн., що на 534% більше), Міністерство інформаційної політики України (у 2017 р. становлять 261,8 млн грн., що на 131,6% більше) та Секретаріат Кабінету Міністрів України (у 2017 р. становлять 737 млн грн., що на 128,5% більше).

Також у 2017 р. збільшено фінансування судової системи порівняно з минулим роком. Так, фінансування Вищого господарського суду України збільшено на 16,4% (до 148,9 млн грн.), Конституційного суду України — на 73,5% (до 173,2 млн грн.), Генеральної прокуратури України — на 51,5% (до 5 млрд грн.). Видатки на Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ становлять 138 млн грн., що на 13,2% більше порівняно з Держбюджетом–2016. Фінансування Вищого адміністративного суду України зменшилось на 0,5% і у 2017 р. становить 96 млн грн.

І наостанок

Зазначимо, що в 2017 р. на систему охорони здоров’я виділено близько 2,8% внутрішнього валового продукту (ВВП), хоча за розрахунками Все­світньої організації охорони здоров’я та Європейського Союзу для ефективного функціонування системи охорони здоров’я її фінансування має становити не менше 6–8% ВВП. В Україні досі практично не зрушилося з мертвої точки питання створення єдиного медичного простору, а бюджетні кошти на фінансування медицини є розпорошеними, що призводить до неефективного використання вкрай обмежених ресурсів державного бюджету.

Катерина Горбунова

Комментариев нет » Добавить свой

Другие статьи раздела

[2017-04-28 16:19]
Еще одна причина добавить зелень в салат: некоторые каротиноиды полезны не только для глаз

[2017-04-28 15:39]
Громадська рада при МОЗ — генератор громадської думки або міністерський рупор?

[2017-04-28 15:21]
Сьогодні триває голосування за новий склад Громадської ради при МОЗ України

[2017-04-28 15:19]
Ринок медичних виробів в Україні: від локальних проблем до глобальних викликів

[2017-04-28 14:59]
Закупівлі ліків та медичних виробів через ProZorro: раціональна економія чи гроші на вітер?

[2017-04-28 14:58]
Партнерство з роботодавцями як стратегічний ресурс розвитку НФаУ

[2017-04-28 11:55]
Громадська рада при Держлікслужбі ініціює створення робочих груп з метою вирішення окремих проблем фармацевтичного ринку

[2017-04-28 11:46]
Как полезнее добираться на работу: пешком или на велосипеде?

[2017-04-28 10:39]
Природные средства для повышения уровня коллагена в коже

[2017-04-27 16:46]
МОЗ України та ЮНІСЕФ закликають українців робити щеплення своїм дітям

Последние новости и статьи

[2017-04-28 16:19]
Еще одна причина добавить зелень в салат: некоторые каротиноиды полезны не только для глаз

[2017-04-28 16:05]
РОЗПОРЯДЖЕННЯ від 27.04.2017р. №2955-1/2.0/171-17

[2017-04-28 16:05]
РОЗПОРЯДЖЕННЯ від 27.04.2017р. №2957-1/2.0/171-17

[2017-04-28 15:39]
Громадська рада при МОЗ — генератор громадської думки або міністерський рупор?

[2017-04-28 15:21]
Сьогодні триває голосування за новий склад Громадської ради при МОЗ України

[2017-04-28 15:19]
Ринок медичних виробів в Україні: від локальних проблем до глобальних викликів

[2017-04-28 14:59]
Закупівлі ліків та медичних виробів через ProZorro: раціональна економія чи гроші на вітер?

[2017-04-28 14:58]
Партнерство з роботодавцями як стратегічний ресурс розвитку НФаУ

[2017-04-28 11:55]
Громадська рада при Держлікслужбі ініціює створення робочих груп з метою вирішення окремих проблем фармацевтичного ринку

[2017-04-28 11:46]
Как полезнее добираться на работу: пешком или на велосипеде?

RSS Лента, ukr.net, Актуально, Главное в номере, Новости фармацевтики и фармации, Фармацевтика и фармация Все новости

Подписка на новости


№ 1 (1072) 16 января 2017 г.
PDF-версия номера



Средневзвешенная розничная стоимость лекарственных средств в Украине на март 2017



Мы в социальных сетях:

Еженедельник Аптека в Твиттере Еженедельник Аптека в Вконтакте Еженедельник Аптека на Facebook Еженедельник Аптека в Google+