Законопроект «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу»

13 Березня 2017 1:03 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України Кабінет Міністрів подає в порядку законодавчої ініціативи для розгляду Верховною Радою проект Закону України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу».

Представлятиме проект Закону у Верховній Раді заступник Міністра охорони здоров’я з питань європейської інтеграції Сивак О. В.

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу» (далі – проект Закону) розроблений з метою врегулювання ситуації, що склалася у зв’язку із зловживанням особами, що реалізують дієтичні добавки населенню як лікарські засоби.

Особи, видаючи себе за представників закладів охорони здоров’я, науковців, посадових осіб, за телефонами, що зазначаються в рекламі дієтичних добавок («кол-центри»), реалізують дієтичні добавки як лікарські засоби, пропонують компенсації за неефективне лікування дієтичними добавками та, користуючись довірою людей, заволодівають їх коштами (вимагають повернути різницю в нарахованій компенсації тощо).

Звернення щодо можливих шахрайських дій зазначених осіб направлені за належністю до Міністерства внутрішніх справ України. Незважаючи на проведену роботу, Міністерство охорони здоров’я України отримує від Міністерства внутрішніх справ України відповіді щодо прийняття рішень про припинення перевірок за даними фактами у зв’язку з відсутністю фактів, які б вказували на наявність кримінального правопорушення.

Під час проведеної робочої наради з цього питання з представниками державних органів, правоохоронних відомств та Служби безпеки України надходили пропозиції щодо законодавчого врегулювання ситуації.

У зв’язку з викладеним та надходженням звернень від ошуканих громадян Міністерством охорони здоров’я України підготовлено проект зміни до Закону України «Про рекламу» з питання заборони використання телефонів при рекламі дієтичних добавок.

2. Мета і шляхи її досягнення

Мета проекту Закону – унеможливити ситуацію щодо реалізації дієтичних добавок як лікарських засобів в телефонному режимі.

3. Правові аспекти

Основи законодавства України про охорону здоров’я, Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», Закон України «Про лікарські засоби», Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту Закону не потребує додаткових фінансових і матеріальних витрат за рахунок Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону погоджено без зауважень із Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Прийняття проекту Закону не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті Закону відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект Закону розміщується на офіційному веб-сайті МОЗ України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери та не потребує погодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту Закону не стосується питань впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття акта унеможливлює введення в оману населення в телефонному режими при реалізації дієтичних добавок.

В.о. Міністра охорони здоров’я України Уляна Супрун

Проект

зареєстрований в Парламенті

10.03.2017 р. за № 6173

Закон України

Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу»

Верховна Рада України постановляє:

1. Частину дев’яту статті 21 Закону України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 39, ст. 181, із наступними змінами) доповнити абзацами такого змісту:

«У рекламі дієтичних добавок забороняється наводити контактні номери телефонів.

У друкованих виданнях і під час трансляції інформаційних та інформаційно-аналітичних програм, в яких висвітлюються питання, пов’язані з медичною тематикою, забороняється наводити контактні номери телефонів, крім випадків, коли замовником реклами є заклад охорони здоров’я чи фізична особа — підприємець, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.».

2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова Верховної Ради України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу»

Зміст положення (норми) чинного акта законодавства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
Чистина дев’ята статті 21:«У рекламі товарів та методів, що не належать до лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики,   діагностики, лікування і реабілітації, а також у рекламі харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок забороняється посилатися на те, що вони мають лікувальні властивості.» Чистина дев’ята статті 21:«У рекламі товарів та методів, що не належать до лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також у рекламі харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок забороняється посилатися на те, що вони мають лікувальні властивості.
Відсутні положення «У рекламі дієтичних добавок забороняється наводити контактні номери телефонів.У друкованих виданнях і під час трансляції інформаційних та інформаційно-аналітичних програм, в яких висвітлюються питання, пов’язані з медичною тематикою, забороняється наводити контактні номери телефонів, крім випадків, коли замовником реклами є заклад охорони здоров’я чи фізична особа — підприємець, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.»
Заступник Міністра охорони здоров’я України з питань європейської інтеграції Оксана Сивак
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті