Парламентський комітет з питань охорони здоров’я розглянув ряд важливих законодавчих ініціатив

18 Жовтня 2017 4:23 Поділитися
17 жовтня під головуванням Ольги Богомолець відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я (далі — Комітет). Народні депутати розглянули декілька питань, серед яких, зокрема, законопроекти, які стосуються підвищення доступності медичного обслуговування у сільській місцевості, трансплантації органів, засад державної політики у сфері охорони здоров’я та ін.

У першу чергу члени Комітету розглядали законопроект «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості» (реєстраційний № 7117), ініціатором якого виступив Президент України. Ірина Луценко, представник Президента України в Парламенті, представляючи даний проект документа, зазначила, що мета законопроекту полягає у встановленні засад регулювання та основних напрямів розвитку охорони здоров’я в сільській місцевості. Для реалізації цього проект передбачає:

1) максимальне наближення медичного обслуговування до місця проживання кожного пацієнта через амбулаторії, фельдшерсько-акушерські/фельдшерські пункти;

2) забезпечення сучасним медичним обладнанням закладів охорони здоров’я в сільській місцевості;

3) додаткові стимули для залучення медичних працівників до роботи в сільській місцевості шляхом забезпечення їх службовим транспортом, службовим житлом, можливості отримання освіти та підвищення кваліфікації.

Завдяки цим інструментам пропонується спонукати медичних працівників, студентів, які закінчують медичні ВНЗ, маючи такі додаткові преференції, їхати працювати в сільську місцевість.

Крім того, законопроектом № 7117 пропонується створення мереж телемедицини, які нададуть можливість використовувати телемедичне консультування, телемедичний консиліум, домашнє телеконсультування. Також передбачається створення електронних реєстрів, у тому числі пацієнтів.

На це Ігор Шурма зауважив, що, за словами Марії Гайдар, радника Президента, реалізація цього законопроекту потребує виділення з бюджету 14 млрд грн., а в бюджеті на це закладено лише 5 млрд грн. Тому він запропонував спочатку створити реєстр пацієнтів на рівні центральних районних лікарень і за рік дійти до розробки його в сільській місцевості. Також він нагадав, що Парламент проголосував про відміну направлення на роботу за наказом МОЗ України молодих фахівців у сільську місцевість. Тому в нього виникають сумніви стосовно реалізації цього проекту документа.

У свою чергу, Олег Мусій запропонував підтримати законопроект у першому читанні за двох умов. По-перше, якщо до законопроекту буде додано фінансово-економічне обґрунтування. По-друге, якщо він міститиме програму реалізації.

І. Луценко зазначила, що на сьогодні проведена інвентаризація всіх амбулаторій фельдшерсько-акушерських/фельдшерських пунктів на предмет надання послуг, скільки там працює лікарів сімейної медицини та ін. І під ту інвентаризацію вже повністю складено кошторис у розмірі 14 млрд грн. Наразі в спецфонді закладено 4 млрд грн. під початок реалізації цього проекту документа. Також вже розроблені типові проекти службового житла, амбулаторій і т.д. Додатково будуть передбачені безкоштовні курси комп’ютерної грамотності і безпосередньо роботи з реєстрами. Окрім цього, вона повідомила, що законопроектом передбачено внесення положення щодо телемедицини в Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», що дозволяючи використовувати її не лише в сільській місцевості.

За результатами обговорення законопроект № 7117 підтримано членами профільного комітету за основу в першому читанні.

Також під час засідання розглядався законопроект «Про засади державної політики охорони здоров’я» (реєстраційний № 2409а). Представляючи даний проект документа, О. Мусій підкреслив, що він погоджений з юридичним та Головним експертним управліннями Верхов­ної Ради України і після його прийняття сфера охорони здоров’я отримає визначеність щодо того, яка модель охорони здоров’я будується. Законопроектом передбачена 7-річна програма, яка обов’язкова для прийняття Урядом. І цей план дасть змогу мати сталість державної політики незалежно від того, хто в майбутньому очолюватиме Україну і яким буде склад Уряду чи Парламенту, бо ця програма буде затверджена відповідним законом.

Ірина Сисоєнко зауважила, що законопроект містить деякі визначення, що повністю суперечать зазначеним у законопроекті «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» (реєстраційний № 6327), який 18 жовтня винесено в зал Парламенту на голосування. Тому вона запропонувала відхилити даний проект документа.

Натомість О. Богомолець зазначила, що законопроект № 2409а пропонується підтримати за основу в першому читанні для того, щоб між першим і другим читанням доопрацювати залежно від того, буде прийнято законопроект № 6327 чи ні.

Роман Ілик, заступник міністра охорони здоров’я, підкреслив, що в проекті документа прослідковується ряд протиріч і недоліків, а також положень, які можуть визначатися підзаконними нормативними актами. У профільному міністерстві виникають сумніви також щодо положення про загальну стратегію розвитку національної системи охорони здоров’я у розрізі її дії в 7 років. Тому загалом, враховуючи наявність урядового законопроекту № 6327, МОЗ України не підтримує законопроект № 2409а.

За результатами обговорення члени Комітету підтримали законопроект № 2409а за основу в першому читанні, щоб у подальшому, залежно від розгляду Парламентом законопроекту № 6327, можна було його доопрацювати.

Також на засіданні профільного комітету розглядався проект Закону України «Про первинну медичну допомогу на засадах сімейної медицини» (реєстраційний № 6634). І. Сисоєнко, представляючи даний проект документа, зауважила, що у зв’язку з передбаченою в 2018 р. реформою первинної ланки медицини існує потреба в формуванні чіткого механізму роботи цієї ланки на засадах сімейної медицини.

Даний проект документа визначає, які заклади охорони здоров’я є закладами первинної ланки медицини та формує механізм взаємодії між первинною і вторинною ланками медицини, права пацієнтів і професійні обов’язки сімейного лікаря, медичної сестри та фельдшера.

Обговорюючи даний проект документа, О. Мусій зазначив, що Головним експертним управлінням підготовлено багато зауважень, оскільки він фактично дублює положення Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», тому пропонується направити його на доопрацювання. У свою чергу, Сергій Березенко попросив підтримати цей законопроект до першого читання. А під час підготовки його до другого читання внести необхідні зміни.

Після закінчення обговорення даний проект документа підтримано для розгляду його в першому читанні.

У рамках засідання розглядався і проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони здоров’я та трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів людині» (реєстраційний № 2386а-1), який готується до другого читання.

Олексій Кириченко, представляючи даний проект документа, зазначив, що Парламент під час голосування його в першому читанні визначився, що трансплантація органів здійснюється за «презумпцією незгоди» щодо посмертного донорства донора. У редакції законопроекту до другого читання цей принцип збережено, при цьому прописано основні алгоритми роботи системи трансплантації. Бо, на думку робочої групи, яка працювала над законопроектом, причиною невеликої кількості трансплантацій, які проводяться наразі в Україні, є відсутність чіткої системи трансплантації. На їхню думку, вона повинна складатися із центрального органу, який у тому числі вестиме необхідні реєстри, зокрема осіб, які потребують проведення трансплантації. І саме чітке дотримання реєстрів буде запорукою відсутності спорів щодо правомірності проведення трансплантацій.

При цьому законопроектом передбачається, що даний центральний орган матиме своє фінансування, завдяки якому здійснюватимуться оплата проведення трансплантації, забір органів і т.д. Окрім цього, законопроектом вносяться й певні системні виправлення.

Даний проект закону було підтримано з урахуванням усіх поправок, підготовлених робочою групою до другого читання. Однак він буде направлений до Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України для отримання зауважень, після чого його знову розглядатимуть у профільному комітеті.

На порядку денному засідання Комітету стоя­ло питання обговорення проекту Закону Украї­ни «Про організацію медичного обслуговування населення в Україні» (реєстраційний № 7065). Однак за пропозицією С. Березенка його було перенесено на інше засідання, оскільки, на думку народного депутата, цей проект документа дисонує і не є синхронним із законопроектом № 6327. Тому законопроект № 7065 обговорюватиметься в профільному комітеті вже після розгляду Парламентом законопроекту № 6327.

Згідно з порядком денним засідання, члени Комітету повинні були розглянути й проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення здійснення закупівель лікарських засобів та медичних виробів» (реєстраційний № 6367). Однак його зняли з розгляду на підставі звернення його автора — Андрія Шипка.

Члени Комітету загалом не встигли розглянути всі проекти нормативно-правових актів, які стояли на порядку денному, через відсутність кворуму, оскільки деякі його члени були змушені завчасно покинути засідання. У зв’язку із цим розгляд інших питань порядку денного перенесено на наступне засідання.

Євген Прохоренко,
фото автора
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті