Чергова ініціатива щодо заборони реклами лікарских засобів

06 Червня 2012 2:43 Поділитися

Чергова ініціатива щодо заборони реклами05.06.2012 р. у парламенті зареєстровано законопроект № 10563 «Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони реклами лікарських засобів». У Верховній Раді проект закону представлятиме віце-прем’єр-міністр України — міністр охорони здоров’я Раїса Богатирьова.

Документом пропонується повністю заборонити рекламу лікарських засобів, окрім тієї, що розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики. Дозволяється реклама медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації, що в установленому порядку дозволені спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я до застосування в Україні, застосування яких не потребує спеціальних знань та підготовки.

Нагадаємо, що з 13.07.2012 р. вступають у силу положення Закону України № 4196-VI «Про внесення змін до деяких законів України у сфері охорони здоров’я щодо посилення контролю за обігом лікарських засобів, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок» згідно з якими дозволяється реклама лише таких лікарських засобів, які відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров’я до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування. Критерії заборони таких лікарських засобів розробляються профільним міністерством — документ перебуває на стадії проекту наказу МОЗ.

Закон № 4196-VI, коли тривало його обговорення в парламенті до прийняття, передбачав повну заборону реклами лікарських засобів. Однак компромісом стала необхідність розробки критеріїв заборони рекламування препаратів. Через півроку після прийняття даного закону — чергова ініціатива щодо повної заборони рекламування лікарських засобів — і це ще до того, як були прийняті та почали діяти критерії заборони, передбачені законом № 4196-VI.

У пояснювальній записці до проекту йдеться про те, що реклама лікарських засобів, спрямована на прямого споживача, призводить до того, що громадяни без поперед­ніх консультацій з лікарями та встановлення правильного діагнозу захворювання купують та вживають лікарські засоби, інформацію про які вони отримали з реклами, — зростає тенденція до самолікування. «Недостатньо інформовані і, як правило, неосвічені в медичних питаннях споживачі, довіряючи рекламі, займаються самолікуванням, а також лікують своїх дітей без попередніх консультацій та порад фахівців».

Проектом також пропонується надати МОЗ повноваження з контролю за дотриманням законодавства України щодо реклами лікарських засобів (у спеціалізованих виданнях, на медичних конференціях), медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті