Як зазначається на офіційному вебсайті Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки), 2 вересня відбулося засідання Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі — МКМТ), за результатами якого прийнято низку рішень щодо захисту українських товаровиробників від недобросовісного та зростаючого імпорту.
Зокрема, на засіданні члени МКМТ прийняли рішення про припинення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців незалежно від країни походження та експорту без застосування спеціальних заходів.
Офіційно рішення МКМТ опубліковано 4.09.2020 р.
Рішення набуває чинності з дати його офіційної публікації.
Безумовно, це був другий успішний кейс в антидемпінговому розслідуванні, активною заінтересованою стороною якого увесь цей час виступала Асоціація з метою захисту професійних інтересів своїх членів та забезпечення підтримки вільної конкуренції на ринку медичних виробів.
З цією ж метою Асоціація спільно зі своїми членами, яких стосується або на яких могло б вплинути рішення комісії, вкотре заручилася професійною юридичною підтримкою
Варто наголосити, що з моменту створення команда Асоціації щоденно працює для забезпечення функціонування ринку медичних виробів на конкурентних засадах та етичного і відповідального ведення бізнесу.
Позиція Асоціації щодо Спеціального розслідування залишалася незмінною — категорично негативне ставлення до боротьби, спрямованої проти когось за рахунок створення бар’єрів для інших учасників ринку.
Асоціація звертає увагу Уряду, що забезпечення споживачів полімерними шприцами, які були об’єктом Спеціального розслідування, у достатній кількості є критично важливим в умовах стрімкого поширення COVID-19.
Противірусні препарати, які наразі використовуються, зокрема, для лікування пацієнтів з COVID-19, виготовляються в різних формах. Однією з найбільш поширених та ефективних для лікування є форма «розчин для ін’єкцій». Відповідні противірусні препарати та антибіотики можуть вводитися в організм людини внутрішньом’язово чи внутрішньовенно виключно з використанням полімерних шприців одноразового застосування.
У зв’язку з тим, що хвороба вразила цілий світ та продовжує поширюватися, попит на шприци зростає, а виробнича та збутова структура світового ринку шприців змінюється.
За цих умов Асоціація вважає, що прийняте 2 вересня 2020 р. МКМТ рішення про припинення Спеціального розслідування без застосування спеціальних заходів є абсолютно чітким та виваженим, спрямованим у тому числі й на забезпечення національної безпеки України, та відповідає національним інтересам України.
Разом з тим, Асоціація всіляко виступає за підтримку національного виробника медичних виробів шляхом надання преференцій, забезпечення підтримки з боку держави за допомогою податкових пільг, пільг з ввезення обладнання для виробництва виробів в Україні, підтримки експорту продукції національного виробника. Наразі Асоціація знаходиться в активному діалозі з відповідними центральними органами виконавчої влади та депутатським корпусом щодо розробки концепції та відповідного законодавчого підґрунтя для підтримки національного виробника медичних виробів.
Для прикладу, Асоціація AMOMD® з 2018 р. активно розвиває міжнародний напрямок своєї діяльності з просування експорту:
- в грудні 2018 р. Асоціація AMOMD® взяла участь у 4-му Глобальному форумі з медичних виробів за організації ВООЗ та МОЗ Індії;
- у березні 2019 р. Асоціація AMOMD® набула повноправного членства в Глобальному альянсі з медичних технологій, а її керівництво взяло участь у Зборах членів GMTA у м. Париж у травні 2019 р. одночасно з конференцією MedTechEurope;
- у 2019 р. Асоціація AMOMD® налагодила та підтримує зв’язок з провідними міжнародними асоціаціями з медичних виробів, урядовими установами ЄС, з ВООЗ, з торговими відділами посольств Ізраїлю, Кореї, Чехії, Польщі;
- з 2019 р. Асоціація AMOMD® розпочала тісну співпрацю з Мінекономіки України та державною установою «Офіс з просування експорту України» (Export Promotion Office Of Ukraine);
- у листопаді 2019 р. Асоціація AMOMD® очолила український стенд на міжнародній медичній виставці MEDICA в м. Дюссельдорф, Німеччина;
- у січні 2020 р. Асоціація AMOMD® очолила український стенд на міжнародній медичній виставці ARAB HEALTH в м. Дубай, Об’єднані Арабські Емірати;
- на листопад 2020 р. заплановано урочисте підписання Меморандуму про співпрацю між Асоціацією AMOMD® та державною установою «Офіс з просування експорту України» (Export Promotion Office Of Ukraine);
- відповідно до протоколу засідання Правління Асоціації AMOMD® від 31.07.2020 р. утворено Комітет Асоціації AMOMD® з просування експорту, до якого вже увійшли компанії — члени Асоціації, які брали участь в представленні національних стендів 2019–2020 рр.
Нині участь в інших міжнародних виставкових подіях та торгових місіях протягом 2020 р. вимушено була відтермінована через пандемію COVID-19.
Втім, Асоціація прагне продуктивно використати цей час задля збільшення потужності та функціональності Комітету з метою потенційно більшої поінформованості членів Асоціації про його діяльність, навчання експортної діяльності членів спільно з Офісом з просування експорту України тощо.
Довідково
2 грудня 2019 р. відбулося засідання Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки), на якому, зокрема, прийнято рішення СП-432/2019/4411-03 про проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців незалежно від країни походження та експорту.
На думку відомства, це рішення мало б сприяти захисту національного товаровиробника.
7 грудня 2019 р. в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» опубліковано відповідне повідомлення про порушення та проведення спеціального розслідування, заявником якого вкотре виступило ПАТ «Підприємство з виробництва медичних виробів з полімерних матеріалів «Гемопласт».
Асоціація інформувала раніше, що за результатами антидемпінгового розслідування 2017–2019 рр. щодо імпорту в Україну шприців походженням з Республіки Індія, Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки, Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі, розглянувши звіт та матеріали про результати проведення антидемпінгового розслідування, встановила відсутність достатніх підстав для застосування остаточних антидемпінгових заходів. У зв’язку з цим прийняла рішення від 17.04.2019 р. № АД-411/2019/4411-03, згідно з яким завершила антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну шприців походженням з Республіки Індія, Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки, порушене відповідно до рішення комісії від 25.10.2017 р. № АД-379/2017/4411-05, без застосування остаточних антидемпінгових заходів.
Відповідно до п. 21 ст. 1 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» сторона заінтересована — будь-яка особа, яка повідомила центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики про свою заінтересованість в участі в антидемпінговому розслідуванні відповідно до ч. 12 ст. 12 цього закону та яка бере активну участь в антидемпінговому розслідуванні шляхом подання в письмовій формі доказів або іншої інформації, достатньої для цілей цього розслідування.
Антидемпінгове мито встановлюється відповідно до Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» у разі ввезення на митну територію України товарів, які є об’єктом демпінгу, що заподіює шкоду або створює загрозу заподіяння шкоди національному товаровиробнику. Попередні антидемпінгові заходи застосовуються за рішенням комісії не раніше ніж через 60 днів і не пізніше ніж через 9 міс після порушення відповідного антидемпінгового розслідування. Остаточне антидемпінгове мито справляється у відсотках до митної вартості товару. Остаточне антидемпінгове мито стягується органами доходів і зборів (митницями) України незалежно від сплати інших податків і зборів (обов’язкових платежів).
Принагідно зазначимо, що в 2001 та 2009 р. комісія підтримала позицію заявників та двічі застосовувала обмежувальні заходи щодо імпорту шприців в Україну.
Так, зокрема у 2009 р. наслідком розслідування було введення в дію антидемпінгового мита на 5 років. Розмір ставки остаточного антидемпінгового мита на імпорт в Україну товару у 2009–2014 рр. становив: для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, дво- та трикомпонентних:
- об’ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 24,36%;
- об’ємом 5 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 54,15%;
- об’ємом 10 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 347,14%;
- об’ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія — 10,54%;
- об’ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія — 196,38%;
- об’ємом 10 мл походженням зі Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії — 23%;
- об’ємом 10 мл походженням з Федеративної Республіки Німеччина — 37%.
При імпорті на митну територію України товару без сертифіката про походження у 2009–2014 рр. здійснювалася сплата остаточного антидемпінгового мита в максимальному розмірі: для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, дво- та трикомпонентних: об’ємом 2 мл — 24,36%, об’ємом 5 мл — 54,15%, об’ємом 10 мл — 347,14%.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим