Асоціація AMOMD™: антидемпінгове мито на шприци не буде введено

Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» AMOMD™ — перше і єдине в Україні професійне та соціально відповідальне об’єднання понад 70 націо­нальних виробників, імпортерів, дистриб’юторів та інших учасників ринку медичних виробів продовжує інформувати громадськість про хід антидемпінгового розслідування, учасниками (заінтересованою стороною) якого Асоціація та деякі її члени були протягом останніх 18 міс.

Розслідування було ініційовано за скаргою ПАТ «Гемопласт» та ПрАТ «ТМС» (далі — заявники) щодо імпорту в Україну шприців поход­женням з Республіки Індія, Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки наприкінці 2017 р., поданою втретє.

Антидемпінгове мито встановлюється відповідно до Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» у разі ввезення на митну територію України товарів, які є об’єктом демпінгу, що заподіює шкоду або створює загрозу заподіяння шкоди національному товаровиробнику.

Метою застосування антидемпінгових заходів є зрівняння в можливостях національних та зарубіжних виробників, а також покращання фінансово-економічного стану національних виробників, яке погіршилося через недобросовісний імпорт.

Проте, як свідчить практика Світової організації торгівлі (СОТ), національні виробники часто зловживають своїми правами й використовують антидемпінгові розслідування з метою монополізації ринку або отримання додаткових прибутків шляхом усунення конкуренції з боку зарубіжних виробників.

З метою відстоювання інтересів операторів ринку та недопущення застосування поперед­нього й остаточного антидемпінгового мита Асоціація залучила юридичного радника ЮК «АСТЕРС».

Так, за результатами антидемпінгового розслідування 2017–2019 рр. щодо імпорту в Україну шприців походженням з Республіки Індія, Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі — Комісія), розглянувши звіт та матеріали Міністерства економічного розвитку і торгівлі України про результати проведення антидемпінгового розслідування, встановила відсутність достатніх підстав для застосування остаточних антидемпінгових заходів.

У зв’язку із зазначеним та відповідно до статті 16 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» Комісія прийняла рішення від 17.04.2019 р. № АД-411/2019/4411-03, згідно з яким завершила антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну шприців походженням з Республіки Індія, Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки, порушене згідно з рішенням Комісії від 25.10.2017 р. № АД-379/2017/4411-05, без застосування остаточних антидемпінгових заходів.

Рішення Комісії від 17.04.2019 р. № АД-411/2019/4411-03 набуло чинності з 20 квітня 2019 р. з огляду на опублікування повідомлення в офіційному виданні — газеті «Урядовий кур’єр» № 77 (6440).

Нагадаємо, що у 2001 та 2009 р. Комісія підтримала позицію заявників та двічі застосовувала обмежувальні заходи щодо імпорту шприців в Україну.

Так, зокрема у 2009 р. наслідком розслідування стало введення в дію антидемпінгового мита на 5 років. Розмір ставки остаточного антидемпінгового мита на імпорт в Україну товару з 2009 по 2014 р. становив:

  • для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трикомпонентних:
  • об’ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 24,36%;
  • об’ємом 5 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 54,15%;
  • об’ємом 10 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 347,14%;
  • об’ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія — 10,54%;
  • об’ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія — 196,38%;
  • об’ємом 10 мл походженням зі Сполученого Королівства Великобританія та Північної Ірландії — 23%;
  • об’ємом 10 мл походженням з Федеративної Республіки Німеччина — 37%;
  • при імпорті на митну територію України товару без сертифіката про походження з 2009 по 2014 р. здійснювалася сплата остаточного антидемпінгового мита в максимальному розмірі:
  • для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трикомпонентних:
  • об’ємом 2 мл — 24,36%;
  • об’ємом 5 мл — 54,15%;
  • об’ємом 10 мл — 347,14%.

З моменту свого створення команда Асоціації щоденно працює для забезпечення функціонування ринку медичних виробів на конкурентних засадах та етичного і відповідального ведення бізнесу.

Позиція Асоціації щодо даного розслідування та інших регуляторних проектів полягає в категорично негативному ставленні до боротьби, спрямованої проти когось, натомість Асоціація виступає за створення сприятливих умов ведення бізнесу та підтримку національного виробника цивільними шляхами, але тільки не за рахунок створення бар’єрів для інших.

Так, Асоціація вперше в історії українського ринку медичних виробів представлятиме український національний стенд виробників медичних виробів на міжнародній медичній виставці MEDICA–2019, що відбудеться в м. Дюссельдорф, Німеччина, у листопаді 2019 р.

Крім того, Асоціація активно лобіює створення та запровадження Концепції державної програми виробництва вітчизняних медичних виробів, що нині перебуває в полі зору МОЗ України, суть якої — надання підтримки та преференцій з боку держави таким суб’єктам господарювання через пільгове оподаткування, кредитування тощо.

Асоціація рада вітати справедливе та неупереджене рішення Комісії, яке, на наше переконання, відповідатиме національним інтересам України та враховуватиме, у першу чергу, інтере­си й потреби споживачів.

Принагідно Асоціація висловлює щиру вдячність команді юристів ЮК «АСТЕРС» — професіо­налів своєї справи, які цілком виправдали очікування Асоціації та її членів й доклали максимальних зусиль задля успішного завершення даного антидемпінгового розслідування.

Дар’я Бондаренко,
виконавчий директор Асоціації

Павло Харчик,
президент Асоціації

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи