Корисні поради про те, як допомогти новому працівнику адаптуватися до роботи в аптеці

04 Червня 2025 10:22 Поділитися
Прихід нового фармацевта в аптечний колектив — це завжди відповідальний момент. Для того щоб він максимально швидко та ефективно інтегрувався в роботу, важливо створити сприятливі умови для його адаптації. Пропонуємо вам розглянути деякі практичні поради, які можуть допомогти зорієнтувати «новенького» та зробити його перші кроки в аптеці максимально продуктивними та без стресу.

Що таке адаптація персоналу та чому це важливо

Адаптація, або звикання персоналу — це процес, коли новий співробітник звикає до роботи, колективу та правил компанії. Однак це дуже особистий процес. Кожен новий працівник проходить його по-своєму. Хтось швидко освоюється і вливається в колектив, а комусь потрібен час, і він може відчувати стрес чи напругу. І це не лише про те, щоб навчитися виконувати свої обов’язки, а й про те, щоб відчути себе частиною команди та зрозуміти, як все працює всередині організації.

Важливий аспект успішної адаптації новачка — допомога та підтримка більш досвідчених колег, та їх лояльне і доброзичливе ставлення. Адже якщо майбутній колектив не допомагатиме новим працівникам інтегруватися в робочий процес, то всі зусилля, витрачені на їхній пошук і найм, можуть виявитися марними. Без налагодженого процесу адаптації «новачки» можуть відчувати себе розгубленими та навіть вирішити звільнитися.

Створення першого враження

Хоча повне ознайомлення нового співробітника, ймовірно, займе не менше кількох тижнів, перший день може як позитивно вплинути на його враження про аптеку, так і зіпсувати його. Тому перші враження мають бути максимально комфортними та інформативними. Особливо у випадку, коли «новенький» взагалі перший раз приступає до обов’язків фармацевта. Від того, яка у нього складеться думка про колектив та його майбутнє робоче місце, залежить, як він сприйматиме адаптацію, навчатиметься та й взагалі ставитиметься до своїх професійних обов’язків. Зокрема, щоб у майбутнього фармацевта склалися позитивні враження про аптечний заклад, необхідно відповідно приготуватися:

  • заздалегідь організувати робоче місце та створити належні умови роботи (наприклад першостільнику слід обладнати касове місце з комп’ютером з доступом до аптечних програм, касу, принтер, телефон, канцтовари та інше за потреби);
  • приготувати інформаційний бюлетень — паперовий або електронний носій з ключовою інформацією по аптеці (структура, список контактів співробітників, графік роботи, правила внутрішнього трудового розпорядку, основні цілі роботи аптеки тощо);
  • призначити «старшого» наставника — досвідченого фармацевта, що має не просто відповідати на запитання, а й активно допомагати, підтримувати та інтегрувати свого нового колегу в колектив.

В 1-й робочий день керівнику аптечного закладу необхідно:

  • зустріти нового співробітника, представити його всім присутнім членам колективу, розказати коротко про кожного, щоб допомогти встановити перші контакти;
  • провести невелику екскурсію аптекою, показати всі важливі зони (торговельний зал, матеріальну кімнату, кімнату відпочинку, санвузол);
  • ознайомити з документацією (стандартні операційні процедури (СОП), внутрішні інструкції) та пояснити, як нею користуватися;
  • розповісти про програмне забезпечення та продемонструвати основні функції аптечних програм (продаж, оприбуткування, замовлення товару, інвентаризація).

Опісля введення в «курс справ» дати можливість співробітнику самостійно спробувати виконати прості операції під наглядом наставника.

У перші робочі тижні акцент слід робити на поступовому поглибленні знань та формуванні практичних навичок:

  • поступово занурювати в роботу під наглядом наставника, не перевантажуючи обов’язками, з поступовим підвищенням складності, делегуючи нові, більш складні завдання, що сприятиме професійному зростанню та підвищенню впевненості у своїх силах (наприклад спочатку першостільник проводить лише консультування, потім консультації з відпуском і т.д.):
  • стимулювати «новачка» відпрацьовувати комунікаційні навички, наприклад, беручи участь у тренінгах або майстер-класах з надання належної фармацевтичної опіки, а також не боятися більше спілкуватися з наставником, зокрема, ставлячи йому запитання по роботі;
  • систематично ознайомлювати першостільника з асортиментом аптеки та його основними характеристиками (фармакологічна група, показання, протипоказання, спосіб застосування, аналоги), а також змінами у сфері фармації в цілому (участь у внутрішніх тренінгах, семінарах, вебінарах, що стосуються новинок фармацевтичного ринку, змін у законодавстві тощо);
  • на регулярній основі проводити короткі зустрічі з новим співробітником для обговорення його прогресу, виявлення труднощів та надання конструктивного зворотного зв’язку, зокрема, акцентуючи увагу на успіхах та допомагаючи усунути недоліки.

Не менш важливим аспектом є неформальне спілкування в колективі: корпоративні заходи, спільні чаювання, зустрічі поза робочим простором, які можуть дати змогу новому співробітнику відчути себе частиною команди.

Не слід забувати, що адаптація нового співробітника — це інвестиція в майбутнє. Чим ретельніше та системніше підійти до цього процесу, тим швидше «новачок» стане повноцінним членом команди та почне виконувати свої обов’язки. А це, відповідно, дозволить знизити плинність кадрів, покращити атмосферу в колективі та уникнути додаткових витрат на постійний пошук і навчання нових співробітників.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»,
за матеріалами e-forum.com.ua та www.work.ua

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Додати свій

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті