Повідомлення про введення в обіг дієтичних добавок: строки, документи, порядок подання

Продаж дієтичних добавок повинен здійснюватися згідно з українським чинним законодавством. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) нагадує, що з 27 вересня 2025 р. оператори ринку дієтичних добавок мають пройти визначені законом процедури. 27 вересня набуває чинності Закон України від 05.12.2024 р. № 4122-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення регулювання виробництва та обігу дієтичних добавок, врегулювання інших питань у сфері охорони здоров’я», яким посилюється регулювання сфери дієтичних добавок.

Серед ключових вимог — подання повідомлення про намір першого введення в обіг дитячого харчування, дієтичних добавок, харчових продуктів для спеціальних медичних цілей та харчових продуктів для контролю маси тіла до Держпродспоживслужби. І це повинно здійснюватися за 10 робочих днів до початку першого введення в обіг дієтичних добавок.

Подання здійснюється за принципом «одне повідомлення — один пакет документів», а назва добавки у повідомленні повинна збігатися з назвою на етикетці, оскільки до Переліку повідомлень має вноситися та сама назва, що зазначена в повідомленні.

Куди і як надсилати?

Пакет документів можна подати:

  • поштою: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1, Держ­продспоживслужба;
  • електронною поштою: [email protected].

Якщо документи подані електронною поштою, надсилати їх у паперовій формі повторно не потрібно.

Що входить до пакета документів?

  • Супровідний лист (.pdf, 109.84 Кб) від оператора ринку (вихідний номер і дата, перелік додатків, підпис або кваліфікований електронний підпис (КЕП));
  • повідомлення про намір першого введення в обіг дієтичних добавок;
  • зразок етикетки (стікера) державною мовою, а для імпортованих продуктів — також оригінальна етикетка іншою мовою (у форматі JPG);
  • текстовий варіант обов’язкової інформації відповідно до Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»;
  • документи про реєстрацію / дозвіл або повідом­лення компетентного органу країни ЄС / Європейської асоціації вільної торгівлі (якщо продукт знаходиться в обігу в цих країнах);
  • інша інформація / документи на розсуд оператора ринку.

З правилами накладання КЕП можна ознайомитися за посиланням.

Якщо оператор ринку має надіслати повторне повідомлення (через виявлені невідповідності, про які повідомила Держпродспоживслужба, і повідомлення залишилось без руху), варто зазначати номер та дату попереднього повідомлення. Це забезпечує оперативне відстеження документів та їх подальшу передачу на опрацювання.

«Таким чином, для введення в обіг дієтичних добавок оператори ринку зобов’язані завчасно надсилати повідомлення разом із повним пакетом документів. Це гарантує дотримання вимог законодавства та забезпечує прозорість ринку харчових продуктів», — додали в Держпродспоживслужбі.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Додати свій

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті