На запитання читача відповідає співробітник адвокатської фірми «Паритет»

?

ЮРИДИЧНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

— При відкритті аптечного кіоску оформлено паспорт, де в переліку устаткування кіоску було зазначено все, крім сейфу. У відкритті кіоску було відмовлено, хоча Тимчасове положення про кіоск від 14 жовтня 1999 р. № 1686 не містить вимогу про обладнання кіоску сейфом.

Чи правомірною є відмова у відкритті аптечного кіоску на цій підставі?

— Пунктом 1.6. Тимчасового положення про аптечний пункт, затвердженого Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 14 жовтня 1999 р. № 1686, встановлена вимога щодо обладнання аптечного пункту сейфом.

Тимчасове положення про аптечний кіоск, затверджене тим самим Розпорядженням Київської міської державної адміністрації, такої вимоги не містить. Пунктом 1.6. цього акту встановлено лише, що аптечний кіоск повинен бути обладнаний стелажами, шафами, холодильником, касовим апаратом, інвентарем, довідково-інформаційними матеріалами відповідно до існуючих нормативів, мати книгу відгуків і пропозицій.

Пунктом 30 Правил роздрібної реалізації лікарських засобів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про впорядкування діяльності аптечних закладів та затвердження Правил роздрібної реалізації лікарських засобів» від 12 травня 1997 р. № 447 встановлено, що приміщення аптечного пункту (аптечного кіоску) обладнується стелажами, шафами, холодильником, сейфом (в аптечному пункті — рукомийником). Тобто законодавством встановлена вимога обладнання сейфом приміщення аптечного кіоску.

Оскільки аптечний кіоск здійснює касові операції, то на нього розповсюджується дія Інструкції про Порядок ведення касових операцій у національній валюті в Україні, яка була затверджена Постановою Національного банку України від 2 лютого 1995 р. № 21. В пункті першому розділу І цього Порядку передбачено, що Порядок ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі — Порядок) поширюється на усіх юридичних осіб (крім банків і підприємств зв’язку) незалежно від форм власності і виду діяльності та їх відособлені підрозділи (філії, представництва, відділення тощо), які не мають статусу юридичної особи (далі — підприємства), а також на фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності без створення юридичної особи (далі — індивідуальні підприємці), які зареєстровані і діють згідно з чинним законодавством України та здійснюють касові операції в національній валюті, і його положення є обов’язковими для виконання ними. Порядком, а саме — частиною третьою пункту 18, передбачено, що касові документи після складання касиром звіту та оброблення його в бухгалтерії, комплектуються в хронологічному порядку, нумеруються і переплітаються в окремі папки та зберігаються протягом 36 місяців після закінчення календарного року матеріально відповідальною особою, на яку покладено обов’язок зберігання документів, в окремому сейфі або спеціальному приміщенні, які перебувають під охороною.

Згідно з Додатком № 2 до Правил роздрібної реалізації лікарських засобів в пункті 7 Паспорту структурного підрозділу аптеки має бути зазначено технічне оснащення структурного підрозділу аптеки. Отже, сейф, який знаходиться у приміщенні, також має бути вписаний до Паспорту структурного підрозділу, наявність якого, відповідно до пункту 33 зазначених Правил, є обов’язковою.

Павло Григорович,
адвокатська фірма «Паритет»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*


Останні новини та статті