Вкотре розглянуто питання щодо заборони використання зображення лікарів для реклами препаратів

23 Березня 2012 11:39 Поділитися

22 березня відбулося засідання Комітету з питань європейської інтеграції відносно законопроекту про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо використання зображення лікарів (реєстраційний № 9736).

Зміни до чинного закону передбачають загальну заборону використання в рекламі всіх товарів і послуг зображення медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує такий лікарів.

Представники комітету зауважили, що за предметом правового регулювання законопроект належить до сфери захисту прав споживачів, охорони здоров’я та життя людей, тварин і рослин. У ЄС такі правовідносини регулюються Договором про заснування Європейського Співтовариства; Директивою Європейського Парламенту та Ради 2006/114/ЄС про рекламу порівняльну та таку, що вводить в оману; Директивою Європейського Парламенту та Ради 2001/83/ЄС про зведення законів Співтовариства відносно лікарських препаратів для людини.

Положення законопроекту не суперечать законодавству ЄС, зокрема, п. 1 ст. 153 Договору про заснування Європейського Співтовариства, відповідно до якого Співтовариство з метою підтримки інтересів споживачів сприяє захисту їх економічних інтересів, а також права на охорону здоров’я, безпеку, інформацію, освіту та створення організацій заради захисту своїх прав.

Також ст. 90 п. f Директиви 2001/83/ЄС містить таке положення: «Реклама лікарського засобу населенню не повинна містити матеріалів, які… мають посилання на рекомендації вчених, медичних працівників чи осіб, які не відносяться до цих категорій, але у зв’язку з їх популярністю можуть заохо­тити до використання лікарського засобу».

Європейським законодавством, зокрема Директивою 2006/114/ЄС, дозволяється країнам на рівні національних законодавств вживати жорсткіших заходів, спрямованих на захист споживача від реклами, що вводить в оману чи впливає на підсвідомість.

Як повідомляло наше видання, зазначений проект розроблено Міністерством економічного розвитку і торгівлі України з метою практичної реалізації таких принципів реклами, як точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві шкоди, а також щоб заборонити використовувати в рекламі засоби й технології, які діють на підсвідомість споживачів.

Нагадаємо, що парламент заборонив рекламу не всіх лікарських засобів, ухваливши 20 грудня 2011 р. законопроект № 7007, яким дозволяється рекламувати безрецептурні ліки й ті, що не внесені до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування.

За матеріалами www.portal.rada.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті