До питання реформування галузі

Чернігівська асоціація фармацевтичних працівників підтримує пропозиції Київської обласної асоціації аптечних працівників щодо поліпшення роботи аптечних установ («Щотижневик АПТЕКА», № 34 (405) від 8 вересня 2003 р.) і вважає, що наступні проблеми потребують першочергового вирішення. Необхідно:

1. Створити на рівні області підрозділ або регіональне представництво Державної служби для забезпечення здійснення «Національної політики у галузі лікарських засобів» аптечними закладами всіх форм власності.

2. Удосконалити процедуру ліцензування фармацевтичної діяльності таким чином, щоб вона була прозорою і гармонізованою із законодавством країн ЄС.

3. Створити в складі Державної служби лікарських засобів та виробів медичного призначення організаційно-фармацевтичний відділ, в якому працюватимуть провізори з практичним стажем роботи не менше 10 років.

4. Приступити до вдосконалення нормативно-правової бази фармацевтичної діяльності, для чого необхідно:

•?сприяти розвитку аптечної мережі в сільській місцевості (можливо, навіть розробити Державну програму, яка передбачала б покращання медикаментозного забезпечення сільського населення), змінити ліцензійні умови для сільських аптек;

•?законодавчо розмежувати сфери діяльності суб’єктів оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами (ЛЗ) і виробами медичного призначення таким чином, щоб оптові фірми займались лише реалізацією ЛЗ аптекам, а аптеки — населенню, лікувально-профілактичним закладам та іншим установам;

•?доопрацювати механізм ціноутворення на ЛЗ, запровадивши реєстрацію оптових цін та економічну обгрунтованість граничного рівня торговельних надбавок на ЛЗ як для оптових підприємств, так і для аптек;

•?удосконалити національний перелік основних лікарських засобів і залишити лише цей перелік як основу для переліків ЛЗ, що закуповуються за бюджетні кошти та ЛЗ, ціни на які підлягають регулюванню. На 1 січня кожного року перелік переглядати, фіксуючи зміни у відповідному наказі МОЗ;

•?приймати державні законодавчі документи стосовно фармацевтичної діяльності лише після вивчення та обговорення конкретної проблеми практичними фахівцями в регіонах України;

•?вирішити на державному рівні питання сум, які аптеки повинні сплачувати за перевірки та аналізи Державної інспекції контролю якості ліків, Санітарно-епідеміологічної служби, пожежної служби, архіву та ін.;

•?відновити нормативи відкриття аптечних закладів (залежно від кількості населення, пішохідної доступності);

•?відновити державне замовлення на закупівлю життєво необхідних лікарських засобів, вакцин, сироваток;

•?розробити систему пільг для аптечних закладів, які займаються забезпеченням лікувально-профілактичних установ ЛЗ, вакцинами, сироватками, засобами для наркозу, а також мають резерв на випадок надзвичайних ситуацій, виконують Державні програми із забезпечення ЛЗ пільгових категорій хворих;

•?підготувати і прийняти законодавчі акти, які б надавали право на реалізацію БАД та харчових добавок лише через аптечні заклади;

•?надати повноваження фармацевтичним асоціаціям створювати атестаційні комісії і проводити атестацію спеціалістів фармацевтичної галузі;

•?передбачити нормативними актами, що до складу атестаційних комісій мають право входити лише фахівці фармацевтичної галузі;

•?планувати і здійснювати набір на навчання у вищі навчальні заклади, виходячи з потреб аптечної мережі в кадрах, та враховувати можливості працевлаштування випускників після закінчення навчального закладу;

•?в навчальну програму студентів-заочників вищих навчальних закладів, які не мають середньої фармацевтичної освіти і не працюють в аптеках, терміново включити виробничу практику на базі аптечних закладів. Надалі прийом на заочне відділення цієї категорії студентів не проводити;

•?відмінити інтернатуру (спеціалізацію) як недоцільну форму навчання, оскільки «спеціалізація» при цьому не здійснюється (після закінчення інтернатури видається сертифікат «Провізор загального профілю») і потреби в спеціалізації після закінчення вищого навчального закладу немає. Інтернатура штучно завищує строки навчання, створює труднощі з працевлаштуванням випускників, негативно впливає на матеріальний стан студентів, які навчались за контрактом. Програма навчання в інтернатурі дублює програму вищих навчальних закладів.

С.В. Пасталиця, президент Чернігівської асоціації фармацевтичних працівників

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи