Законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України»

19 Лютого 2015 11:39 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи та на виконання Розділу VI Коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання від 21.11.2014р. вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування лікарських засобів та виробів медичних)».

Представляти проект Закону у Верховній Раді України під час пленарного засідання буде народний депутат України Загорій Г.В.

Народні депутати України
Г.В. Загорій
О.Ю. Третьяков
І.С. Алексєєв
О.В. Дроздик

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування лікарських засобів та виробів медичних)»

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Право кожного на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування встановлене частиною першою статті 49 Конституції України, а також закріплене в Законі України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Згідно з ч. 2 ст. 49 Конституції України охорона здоров’я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. В рамках такого фінансування здійснюються, зокрема, закупівлі лікарських засобів, а отже одним із способів забезпечення конституційного права кожної людини на здоров’я є здійснення державних закупівель лікарських засобів.

Саме тому, на виконання положень, закріплених в п. 4.5. Розділу VI Коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання від 21.11.2014 р., а також положень абзацу 18 пункту 8 Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої Постановою Верховної Ради України від 11.12.2014 р. № 26-VIII, які передбачають необхідність усунення корупційних схем під час проведення тендерних закупівель в системі охорони здоров’я, передачу функції державних закупівель від Міністерства охорони здоров’я України, зокрема до міжнародних закупівельних організацій (2015 — 2016 роки), а також для зниження цін на лікарські засоби, що закуповуються за кошти державного бюджету, законопроектом пропонується внести зміни до деяких законодавчих актів України, що дозволить здійснювати закупівлю лікарських засобів із залученням спеціалізованих установ ООН, які надають державам та іншим суб’єктам відповідні послуги (зокрема, Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ), Дитячий фонд Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ).

2. Цілі і завдання прийняття законопроекту

Цей проект Закону розроблений з метою забезпечення можливості здійснювати закупівлі лікарських засобів за кошти державного бюджету із залученням спеціалізованих установ ООН, які надають державам та іншим суб’єктам послуги із здійснення закупівель лікарських засобів та виробів медичних з метою застосування прозорих закупівельних процедур та економії бюджетних коштів, що дозволить забезпечити пацієнтів України життєво необхідними ефективними, безпечними та якісними лікарськими засобами.

3. Загальна характеристика й основні положення законопроекту

Законопроектом передбачається звільнення операцій з ввезення та постачання лікарських засобів, що закуповуватимуться спеціалізованими установами ООН, від сплати податку на додану вартість.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Законодавчі акти, які стосуються цієї сфери: Податковий кодекс України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування законопроекту

Прийняття законопроекту не потребує виділення додаткових коштів із Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту

Прийняття цього законопроекту дозволить усунути корупційні ризики при здійсненні закупівель лікарських засобів за кошти державного бюджету, знизити ціни на лікарські засоби, що закуповуються за кошти державного бюджету, розширити доступ пацієнтів України до найбільш ефективних, якісних та безпечних лікарських засобів.

Народні депутати України
Г.В. Загорій
О.Ю. Третьяков
І.С. Алексєєв
О.В. Дроздик

Проект

від 17.02.2015 р. реєстраційний № 2151-1

ЗАКОН УКРАЇНИ
про внесення змін до Податкового кодексу України
(щодо звільнення від оподаткування лікарських засобів
та виробів медичних)

Верховна Рада України постановляє:

І. Внести зміни до Податкового кодексу України:

1. Пункт 197.1 статті 197 Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 13, / № 13-14, № 15-16, № 17 /, ст. 112) доповнити підпунктом тридцять другим такого змісту:

«197.1.32. постачання лікарських засобів та виробів медичних, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, що закуплені згідно особливого Порядку використання коштів за програмою 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», в частині закупівлі лікарських засобів та виробів медичних із залученням спеціалізованих установ ООН, який затверджується Кабінетом Міністрів України» .

ІІ. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України в місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

– привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

Голова Верховної Ради України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування лікарських засобів та виробів медичних)»

Зміст положення (норми) чинного законодавства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
Податковий кодекс України
Стаття 197. Операції, звільнені від оподаткування197.1. Звільняються від оподаткування операції з:…197.1.31. створення, постачання, просування, реставрація і розповсюдження національного культурного продукту в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Стаття 197. Операції, звільнені від оподаткування197.1. Звільняються від оподаткування операції з:…197.1.31. створення, постачання, просування, реставрація і розповсюдження національного культурного продукту в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
197.1.32. постачання лікарських засобів та виробів медичних, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, що закуплені згідно особливого Порядку використання коштів за програмою 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», в частині закупівлі лікарських засобів та виробів медичних із залученням спеціалізованих установ ООН, який затверджується Кабінетом Міністрів України.
Народні депутати України
Г.В. Загорій
О.Ю. Третьяков
І.С. Алексєєв
О.В. Дроздик

ВИСНОВОК

Висновок Головного науково-експертного управління ВРУ на проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо звільнення від оподаткування лікарських засобів та виробів медичних)»

від 27.02.2015 р.

У законопроекті пропонується звільнити від оподаткування податком на додану вартість операції з «постачання лікарських засобів та виробів медичних, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, що закуплені згідно особливого Порядку використання коштів за програмою 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», в частині закупівлілікарських засобів та виробів медичних із залученням спеціалізованих установ ООН, який затверджується Кабінетом Міністрів України».

У Пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що його прийняття «дозволить усунути корупційні ризики при здійсненні закупівель лікарських засобів за кошти державного бюджету, знизити ціни на лікарські засоби, що закуповуються за кошти державного бюджету, розширити доступ пацієнтів України до найбільш ефективних, якісних та безпечних лікарських засобів».

Головне управління, підтримуючи в цілому законодавчу пропозицію, у той же час звертає увагу на наступне.

Запропоноване у законопроекті звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання лікарських засобів матиме наслідком зменшення надходжень від податку на додану вартість до Державного бюджету України. Враховуючи, що згідно з вимогами п.1 розділу ІІ законопроекту «цей Закон набирає чинності з дня його опублікування», то, відповідно, зменшаться надходження до Держбюджету на 2015 рік, який розрахований на чинній податковій базі.

Згідно з проектом податкові пільги поширюються на операції з постачання лікарських засобів та виробів медичних, закупівля яких здійснюється «згідно особливого Порядку використання коштів за програмою 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру». Така пропозиція потребує, на нашу думку, додаткового уточнення. Звертаємо увагу на те, що відповідно до ч. 1 ст. 96 Конституції України Державний бюджет України затверджується щорічно Верховною Радою України на період з 1 січня по 31 грудня, що також дістало відображення у п. 24 ст. 2 Бюджетного кодексу України, згідно з яким «закон про Державний бюджет України – це закон, який затверджує Державний бюджет України та містить положення щодо забезпечення його виконання протягом бюджетного періоду», та у п. 1 ст. 3 цього ж Кодексу, відповідно до якого «бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року». Згідно з вищезазначеним програма 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» також затверджена Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» тільки на 2015 рік. При цьому немає гарантії, що така ж програма буде передбачена у законах про Державний бюджет України у наступних роках, в той же час як податкова пільга запроваджується на постійній основі.

На наш погляд, доцільно було б більш чітко визначити, які саме операції звільняються від оподаткування ПДВ. Можливо, замість виразу «постачання «лікарських засобів та виробів медичних…» доцільно було бвикористати «постачання на митній території України та ввезення на митну територію України», яке вживається у чинному пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України.

Пропозиція щодо набрання чинності Законом не відповідає вимогам підпункту 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України, яким визначено принцип стабільності податкового законодавства України, згідно з яким «зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року».

Оскільки згідно з вимогами ст. 116 Конституції України Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової, податкової політики, виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, то було б логічним для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту отримати відповідний експертний висновок Уряду.

Перший заступник Керівника Головного управління С.О. Гудзинський
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті