Законопроект «Про мораторій на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп»

10 Червня 2015 5:27 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України, статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України», в порядку законодавчої ініціативи, вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про мораторій на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп». Доповідати зазначений проект Закону на пленарному засіданні Верховної Ради України буде Ничипоренко Валентин Миколайович.

Народний депутат України
В.М. Ничипоренко

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України
«Про мораторій на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII було введено в дію нові правила ведення бізнесу для платників єдиного податку (фізичних осіб-підприємців) другої та третьої груп. Передбачено, що усі платники єдиного податку другої та третьої груп, крім тих, хто здійснює діяльність на ринках, при продажу товарів дрібно-роздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій тобто — касові апарати. Таке нововведення запрацює відносно платників єдиного податку третьої групи з 1 липня 2015 року, а для платників єдиного податку другої групи з 1 січня 2016 року.

У такий складний, зокрема, з економічної точки зору період для підприємців, збільшення податкового тиску є неприйнятним та, по суті, згубним. Рівень соціальної напруги зростає, вже майже немає таких людей, які тією чи іншою мірою слідкують за економічною ситуацією в Україні які б не знали про наявність та масштаби проблеми яка виникла внаслідок запровадження примусу застосовувати реєстратори розрахункових операцій другою та третьою групами платників єдиного податку.

Наразі необхідно налагодити діалог держави із суспільством з тим, щоб виробити дієвий, взаємовигідний механізм адміністрування бізнесової діяльності, інакше армія безробітних зростатиме і буде знищено фундамент економіки України — малий бізнес.

У зв’язку з цим, є гостра необхідність накласти мораторій на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп, з метою зупинити тиск на підприємців та налагодити з ними конструктивний діалог у сфері контролю підприємницької діяльності на взаємовигідних умовах.

2. Цілі і завдання проекту Закону

Головним завданням даного законопроекту є введення мораторію (заборони) на використання реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку (фізичними особами-підприємцями) першої, другої та третьої груп.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту Закону

Проектом запропоновано накласти мораторій на використання реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку (фізичними особами-підприємцями) першої, другої та третьої груп.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Прийняття законопроекту не потребує внесення змін до чинних Законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття даного законопроекту не потребує додаткових видатків з державного бюджету України та місцевих бюджетів. Зменшення тиску на діяльність суб’єктів малого бізнесу дозволить зберегти даний економічний прошарок та надати йому можливість розвиватись.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту Закону

У разі прийняття даного проекту Закону буде знято соціальну напругу. Будуть створені сприятливі умови для налагодження конструктивного діалогу між державою та суб’єктами підприємницької діяльності з метою врегулювання питань адміністрування бізнесу на паритетних умовах.

Народний депутат України
В.М. Ничипоренко

Проект

від 09.06.2015 р. реєстраційний № 2049а

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мораторій на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп

Стаття 1. Встановити заборону (мораторій) на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку (фізичними особами-підприємцями) першої, другої та третьої груп.

Прикінцеві положення

1. Цей закон набуває чинності з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України протягом двох тижнів після опублікування закону:

  • привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
  • забезпечити перегляд та приведення відповідними центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради України
В.Б. Гройсман

ВИСНОВОК

Головного науково-експертного управління на проект Закону України «Про мораторій на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп»

від 12.06.2015 р. 

У законопроекті пропонується встановити заборону (мораторій) на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку (фізичними особами-підприємцями) першої, другої та третьої груп.

У Пояснювальній записці до законопроекту необхідність його прийняття обґрунтовується тим, що згідно з прийнятим 28 грудня 2014 року Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» з 1 липня 2015 року платники єдиного податку третьої групи, а з 1 січня 2016 року – платники єдиного податку другої групи, крім тих, хто здійснює діяльність на ринках, при продажу товарів дрібно-роздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій. На думку суб’єкта права законодавчої ініціативи, запровадження таких законодавчих вимог призведе до «збільшення податкового тиску» і, відповідно, «рівень соціальної напруги зростає, вже майже немає таких людей, які тією чи іншою мірою слідкують за економічною ситуацією в Україні які б не знали про наявність та масштаби проблеми яка виникла внаслідок запровадження примусу застосовувати реєстратори розрахункових операцій другою та третьою групами платників єдиного податку».

Головне управління щодо пропозиції законопроекту вважає доцільним зауважити наступне.

Виникає серйозний сумнів у дієвості введення запропонованого мораторію. Законодавче введення мораторію на виконання законодавчої норми з певних питань не є і не може бути перешкодою для внесення суб’єктами права законодавчої ініціативи на розгляд парламенту інших законопроектів з цих же питань. Якщо після внесення одного з таких проектів при його розгляді буде виявлено політичну волю парламенту на користь його прийняття (а цього заборонити не можна) і такий закон буде прийнято, то згідно діючих в Україні і прийнятих в інших країнах колізійних правил застосуванню підлягає закон, що прийнятий пізніше. Отже, законодавче оголошення «мораторію» не вирішить тих юридичних проблем, які суб’єкт права законодавчої ініціативи бажав би вирішити з його допомогою, і матиме декларативний характер.

У той же час, враховуючи аргументи, які наведені у Пояснювальній записці на користь прийняття законодавчої пропозиції, а також виходячи із вимог законодавчої техніки, яка виключає прийняття фрагментарних законів, вважаємо, що доцільно було б приймати не окремий Закон та вводити «мораторій» на застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку (фізичними особами-підприємцями) першої, другої та третьої груп, а вирішити порушене у законопроекті питання шляхом внесення змін до Податкового кодексу України, зокрема, відтермінувати термін введення в дію відповідних його норм. Про доцільність такого підходу засвідчує й те, що поданий законопроект складається тільки з однієї статті.

Узагальнюючий висновок: законопроект потребує доопрацювання.

Керівник Головного управління В.І. Борденюк

ВИСНОВОК

щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта

від 07.10.2015 р.

Назва проекту акта: проект Закону про мораторій на застосування реєстраторів розрахункових операцій платникам єдиного податку першої, другої та третьої групи

Реєстр. № 2049а від 09.06.2015р.

Суб’єкт права законодавчої ініціативи: Народний депутат України Нечипоренко В.М.

Головний комітет з підготовки і попереднього розгляду – Комітет з питань податкової та митної політики

У проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства (рішення Комітету від 07 жовтня 2015 року, протокол № 38).

Голова Комітету Є. Соболєв
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті