|
— Які стратегічні цілі ставило перед собою керівництво компанії «Лек», прийнявши рішення про інтеграцію з групою «Новартіс», і якою мірою їх досягнуто?
|
— Головних цілей було три. Перша — збільшити доступ компанії «Лек» до ринків США та ЄС, знизити ризики, пов’язані з виходом на ці ринки, — значною мірою вже досягнута завдяки успішній генеричній конкуренції на цих ринках препаратів АМОКСИКЛАВ та ОМЕПРАЗОЛ. Судові претензії з боку виробників оригінальних препаратів не було визнано достатніми для заборони маркетингу цих препаратів; таким чином, у поточному році обсяг продажу продукції компанії «Лек» на ринку США перевищить 200 млн дол. США. Друга ціль — посилити позиції компанії «Лек» на ринках Центральної та Східної Європи, насамперед за рахунок розширення асортименту генеричних препаратів. Нарешті, третя ціль інтеграції — зміцнення потенціалу компанії «Лек» на шляху розвитку високих наукоємних технологій.
— Що ви можете сказати про стан розвитку українського ринку на нинішньому етапі?
— Загалом, ми розглядаємо український фармацевтичний ринок як ринок середнього ступеня розвитку з великим потенціалом подальшого зростання та розвитку. Компанія «Лек» як один із провідних у Європі виробників високоякісних та доступних за ціною генеричних препаратів надзвичайно зацікавлена в розширенні свого бізнесу на ринку України.
— Що є головною метою компанії «Лек» в Україні?
|
— Основою нашої діяльності завжди було і залишиться піклування про пацієнта. Поруч з поглибленням партнерства з державними органами охорони здоров’я, аптечними, науковими та лікувальними закладами, дистриб’юторськими фірмами ми прагнемо до всебічного розширення своєї присутності на українському ринку, реально розглядаючи можливості перспективного співробітництва з українськими фармацевтичними компаніями.
— Чи дійсно ви бачите серед українських фармацевтичних виробників потенційно привабливих для компанії «Лек» партнерів?
— Бачимо!
— Чи зазнають змін стратегії компанії «Лек» в Україні з огляду на інтеграційні процеси?
— Проводячи роботу в рамках бізнес-групи «Сандоз» трансконтинентальної корпорації «Новартіс», компанія «Лек», як і раніше, всіляко сприятиме забезпеченню українського населення високоякісними лікарськими засобами за доступною ціною.
|
Інтеграція компанії «Лек» у бізнес-групу «Сандоз» для українського представництва сприятиме збільшенню частки продажу рецептурних лікарських засобів у загальному «портфелі» компанії «Лек», що означає ще більше зміцнення позицій компанії на фармацевтичному ринку і відкриває нові можливості для росту й розвитку бізнесу.
Крім того, Україна, як і Росія та Польща, — один із трьох стратегічно важливих, навіть пріоритетних, ринків для виконання програми препаратів безрецептурного відпуску «Лек» — ОТС».
— З якими результатами діяльності українське представництво компанії «Лек» підійшло до свого 10-річчя?
— Якщо говорити про кількісні показники, то, за нашими підрахунками, у 2003 р. обсяг продажу препаратів компанії «Лек» перевищить 11 млн дол. США. Однак не менш важливим є те, що на сьогоднішній день компанія «Лек» небезпідставно вважає себе невід’ємною частиною системи охорони здоров’я України. Адже наша компанія — постачальник тих препаратів, без яких уже не мислять своєї роботи більшість українських лікарів, не бачить свого асортименту жодна українська аптека.
Компанія «Лек» має в Україні не лише міцне коріння і давні традиції, але й амбітні плани на майбутнє: упродовж найближчих двох-трьох років на український ринок буде виведено низку нових препаратів і я впевнений, що вони завоюють прихильність споживачів. Крім того, буде продовжуватися вдосконалюватися і розширюватися просвітницька та благодійницька діяльність компанії «Лек» як надійного помічника національної системи охорони здоров’я України у вирішенні її пріоритетних проблем.
10 років представництву — це 10 років наполегливої і чесної роботи його працівників. Проте наша робота має сенс тільки у співпраці з лікарями, провізорами та фармацевтами, менеджерами дистриб’юторських компаній.
|
Пилип Снєгірьов
На правах реклами
партнерство заради здоров’я
|
|
Приймаючи вітання з ювілеєм від гостей нового офісу — старих друзів та надійних партнерів компанії «Лек» — голова представництва компанії «Лек» в Україні Матьяж Подлогар підбив деякі підсумки та окреслив перспективи діяльності компанії в Україні. Він зазначив, що компанія «Лек» — одна з найбільших фармацевтичних компаній в Словенії з більш ніж 55-річними традиціями, входить до складу 10 провідних генеричних компаній в Європі і трійки провідних фармацевтичних компаній у Східній Європі, посідає 112-ту позицію серед усіх світових фармацевтичних компаній (за даними журналу «Scrip», 2001 р.). Увійшовши у 2002 р. до складу бізнес-групи «Сандоз» у рамках групи «Новартіс», компанія «Лек» набула статусу найпотужнішого виробника генеричних препаратів на ринках Центральної, Східної та Південно-Східної Європи, країн СНД. «Новартіс» активно підтримує інвестиційні плани компанії «Лек», спрямовані на збільшення потужності виробництва та опанування нових ринків збуту.
Продукції компанії «Лек» притаманна висока додана вартість — результат докладених до її розроблення та виробництва наукових знань та новітніх технологій. Один з основних конкурентних важелів продукції компанії — її якість, яка постійно перевіряється та підтверджується авторитетними організаціями: FDA (Food and Drug Admіnіstratіon) USA, MCA (Medіcal Control Agency) UK, BGA Germany, TGA Australіa and Pharmaceutіcal Іnspectіon Conventіon. Системи забезпечення та контролю якості препаратів марки «Лек» грунтуються на новітніх вимогах і стандартах сучасної фарміндустрії: GMP, GLP, GCP, ІSO 9001, ІSO 9004.
|
Сьогодні в Україні зареєстровано більш ніж 40 препаратів у понад 80 лікарських формах. У загальному обсязі ліків, що імпортуються в Україну, частка компанії «Лек» у 2002 р. склала 2,16%, що, за нашими оцінками, дало змогу їй посісти 7-ме місце серед зарубіжних постачальників ліків. У грошовому вираженні експорт продукції марки «Лек» в Україну у 2002 р. збільшився на 19% і склав майже 10 млн дол. США. За словами М. Подлогара, до числа 200 препаратів, які найбільш успішно реалізуються на фармацевтичному ринку України, входять лікарські засоби компанії «Лек», зокрема, протипаркінсонічний засіб НАКОМ (карбідопа + леводопа), препарат бактеріального складу ЛІНЕКС для лікування кишкових розладів, заспокійливий препарат рослинного походження ПЕРСЕН, антибактеріальний засіб широкого спектра дії 5-НОК (нітроксолін), препарат гемостатичної дії ДИЦИНОН (етамсилат), протимікробний засіб групи фторхінолонів АБАКТАЛ (пефлоксацин), засіб рослинного походження для зміцнення захисних ресурсів організму ІММУНАЛ. Антибактеріальний засіб широкого спектра дії АМОКСИКЛАВ (амоксицилін + клавуланова кислота) за 9 міс поточного року склав близько 8% загального обсягу продажу рецептурних препаратів компанії «Лек» на українському ринку. Це один з найуспішніших продуктів компанії на ринках генериків не лише України та Європи, але й США: загальне збільшення обсягу його продажу в світі у 2002 р. склало 26,4% порівняно з 2001 р., а у 2003 р. — сягне 35% від усього обсягу продажу компанії.
|
Перше місце з продажу серед рецептурних препаратів компанії «Лек» в Україні посідає НАКОМ, рекомендований Українським центром паркінсонізму Інституту геронтології АМН України як «золотий стандарт» у лікуванні пацієнтів з хворобою Паркінсона. ЕДИЦИН (ванкоміцин) — антибіотик-рятівник при загрозливих для життя інфекціях. У 2003 р. розпочалася робота з новими формами добре відомого українським фахівцям препарату ФЕРРУМ ЛЕК. Представництво «Лек» спільно з МОЗ України розробило і впроваджує в життя освітньо-методичну програму з лікування хворих із залізодефіцитними станами та залізодефіцитною анемією, особливо серед найбільш уразливих категорій населення — дітей та вагітних.
У рамках промоції безрецептурного препарату ІММУНАЛ у 2002 р. було розпочато освітню програму, мета якої — сприяння оздоровленню школярів України. Вона включає проведення в регіонах циклу навчальних лекцій для батьків, завдяки яким вони зможуть проводити профілактику застудних захворювань у дітей у період сезонного підвищення захворюваності. З початку 2003 р. проводиться активна освітня робота серед молодих матерів щодо використання препарату рослинного походження ПЛАНТЕКС для нормалізації процесів травлення у дітей, а наприкінці осені поточного року розпочнеться цикл лекцій для лікарів щодо застосування антидепресанта рослинного походження ДЕПРИМУ в лікуванні депресивних станів легкого та середнього ступеня тяжкості.
|
Симпозіум «Лек в Україні: партнерство заради здоров’я» відбувся у Міському будинку вчителя — в історичній залі, де у 1918 р. було проголошено Українську Народну Республіку. Щоб відзначити 10-річчя діяльності представництва компанії «Лек» в Україні, а також обговорити актуальні питання розвитку вітчизняного фармацевтичного ринку, зібралися понад 300 учасників та гостей — державних і громадських діячів, знаних представників різних ланок галузі охорони здоров’я та фармацевтичного бізнесу.
Після перегляду фільму про компанію «Лек» до присутніх звернувся з вітальним словом М. Драгонья. Він зазначив, що мета симпозіуму «Лек в Україні: партнерство заради здоров’я» — подальше налагодження партнерських зв’язків усіх зацікавлених сторін, які працюють на українському фармацевтичному ринку та регулюють його діяльність. Подякувавши гостям та учасникам за увагу до сьогоднішньої події та висловивши сподівання на подальшу плідну співпрацю на благо українських пацієнтів, керівник компанії згадав теплим словом видатного українського вченого, талановитого педагога і лікаря із світовим ім’ям, засновника і впродовж багатьох десятиліть беззмінного директора Інституту терапії АМН України академіка АМН України Любов Трохимівну Малу, яка пішла з життя у квітні цього року. Голова правління компанії «Лек» зазначив, що Л.Т. Мала була добрим другом компанії «Лек», а теплі особисті стосунки з М. Драгоньєю сприяли утвердженню компанії на українському ринку, широкому застосуванню її препаратів для лікування українських пацієнтів.
Заступник міністра охорони здоров’я, голова Державної служби лікарських засобів та виробів медичного призначення Михайло Пасічник зачитав вітального листа міністра охорони здоров’я України Андрія Підаєва на адресу керівництва компанії «Лек»:
|
|
Під час вручення голові представництва компанії «Лек» в Україні М. Подлогару Почесної грамоти МОЗ України «За особистий внесок у розвиток охорони здоров’я та високий професіоналізм» М. Пасічник згадав, як наприкінці 90-х років ХХ ст., в нелегкі часи фінансової кризи представництво компанії «Лек» не втратило ефективності у своїй роботі і, попри всі труднощі, продовжувало виконувати свої зобов’язання перед партнерами, не припиняло постачання ліків до закладів охорони здоров’я. На закінчення виступу заступник міністра побажав керівництву компанії «Лек», колективу її представництва в Україні, всім учасникам та гостям симпозіуму подальших успіхів, нових досягнень, творчої наснаги та міцного здоров’я.
Серед усіх інших професій лікар — найвідповідальніша, але яким би освіченим та досвідченим він не був, без належного оснащення і необхідних лікарських засобів він неспроможний надати хворому кваліфіковану чи висококваліфіковану медичну допомогу.
Директор Інституту отоларингології ім. О.С. Коломійченка АМН України, головний оториноларинголог МОЗ України, член-кореспондент АМН України, доктор медичних наук, професор Дмитро Заболотний відзначив глибокі традиції, що їх має компанія «Лек» у нашій країні, і велику клінічну значущість її препаратів для лікування українських хворих. Говорячи про препарати, які набули широкого застосування в хірургічній клініці, він виділив антибактеріальний засіб АМОКСИКЛАВ, який упродовж років вважається «золотим стандартом» для лікування гострих запальних захворювань дихальних шляхів і спектр дії якого охоплює практично всі види збудників цієї патології.
Професор Д. Заболотний пригадав, як ще під час навчання в інституті майбутнім лікарям було невдогад, чому в назві препарату заліза ФЕРРУМ ЛЕК, який професори та викладачі рекомендували як найефективніший засіб для лікування хворих із залізодефіцитними станами та залізодефіцитною анемією, після латинської назви елемента фігурує слово «ЛЕК».
Ще в ті часи ця назва стала брендом, а ім’я компанії міцно зафіксувалося у свідомості, увійшло до повсякденного професійного лексикону вітчизняних спеціалістів, стало синонімом високої якості препаратів та ефективності медикаментозної терапії. Саме завдяки Феррум Леку (залізу «Лека») всі інші лікарські засоби компанії, які користуються стійким попитом у лікарів та пацієнтів, називають «залізним асортиментом».
На закінчення виступаючий підкреслив, що компанії «Лек» вельми поталанило із співробітниками представництва в Україні — висококваліфікованими, розумними і відданими своїй справі фахівцями, які завжди готові надати консультативну допомогу спеціалістам і практичну допомогу хворим.
|
|
Від імені спільноти українських дитячих гематологів зі словами глибокої вдячності до керівництва компанії «Лек» та колективу її представництва в Україні звернулася керівник клініки проблем гематології дитячого віку Інституту гематології та трансфузіології АМН України Віра Дроздова. Доповідач зазначила, що представництво компанії «Лек» докладає наполегливих зусиль і надає неоціненну допомогу як надійний партнер національної системи охорони здоров’я і зосередила увагу присутніх на широкій освітній діяльності компанії в Україні. Важкі наслідки залізодефіцитної анемії у дітей значною мірою впливають на майбутній стан здоров’я підростаючого покоління. Уже впродовж багатьох років її відносять до глобальних проблем сучасної медицини, а в сьогоднішній Україні — з огляду на показники захворюваності — до найболючіших для держави медико-соціальних проблем.
Протягом лише одного року існування освітньо-методичної програми з подолання залізодефіцитної анемії (започаткованої з наполегливої ініціативи представництва компанії «Лек» в Україні та підтримуваної ним з метою поширення сучасних уявлень про механізми виникнення та впровадження новітніх підходів до лікування цієї патології) зроблено надзвичайно багато. Розроблено та видано спільні методичні рекомендації МОЗ та АМН України для практичних лікарів, розглянуто і затверджено стандарти і алгоритми діагностики та лікування, проведено робочу нараду головних спеціалістів обласних управлінь охорони здоров’я та низку науково-практичних конференцій, організаційно-методологічних семінарів, розпочато проведення лікувально-діагностичної роботи згідно з новими методичними рекомендаціями, невдовзі буде завершено роботу над серією освітніх матеріалів для пацієнтів та інформаційних блоків для шкіл вагітних. Символічно, що саме ФЕРРУМ ЛЕК був першим препаратом, зареєстрованим в Україні (лютий 1971 р.), ін’єкційну форму якого протягом 32 років українські лікарі застосовували для лікування дітей та дорослих із залізодефіцитними станами.
А нещодавно — в лютому поточного року, компанія «Лек» на виконання освітньо-методичної програми з подолання залізодефіцитної анемії запропонувала українським фахівцям нові лікарські форми цього препарату — жувальні таблетки і сироп для дітей.
Крім того, у вирішенні проблеми створення стандартів і проведення належної антибактеріальної терапії супроводу під час застосування сучасних, високодозових та високоінтенсивних режимів хіміотерапії злоякісних захворювань системи крові (лейкозів, лімфом) почесне місце посідає ЕДИЦИН (ванкоміцину гідрохлорид), який став базовим препаратом супроводу під час проведення мієлосупресивної хіміотерапії дітям та підліткам. На закінчення свого виступу В. Дроздова зазначила, що спільна робота, спрямована на створення та впровадження програми з подолання залізодефіцитної анемії — найкращий і найефективніший спосіб реалізації девізу «Лек»: разом до здоров’я!
|
|
Роботу симпозіуму завершив виступ знаного представника вітчизняного цеху аптечних працівників, завідуючої аптекою № 1 КП «Фармація» Київської міської держадміністрації Клавдії Євтушенко. З позицій свого понад 40-річного досвіду роботи в галузі і понад 20-річного терміну обіймання нинішньої посади вона нагадала присутнім радянські часи, коли на початку 70-х років XX ст. препарати компанії «Лек», які щойно потрапили в Україну, одразу ж було віднесено до категорії високовартісних і високоефективних, тобто дефіцитних. Натомість сьогодні, в умовах жорсткої конкуренції на ринку і наявності широкого асортименту лікарських засобів, у тому числі зарубіжного виробництва, препарати компанії «Лек» не «тонуть» серед розмаїття барвистих та привабливих упаковок, які виставлено на вітринах аптек. Навпаки, ці препарати завжди на першому плані — вони належать до категорії високообігових ліків, оскільки їх часто призначають лікарі і запитують пацієнти. За словами завідуючої, у київської аптеки № 1 (яка в певному розумінні є «візитною карткою» не тільки столичних аптек, але й усієї вітчизняної фармацевтичної галузі) чимало постійних покупців, які раз по раз цікавляться саме «леківськими» безрецептурними препаратами, зокрема, такими, як ІММУНАЛ та ДЕПРИМ (К. Євтушенко зізналася, що з наближенням міжсезоння і щорічного підвищення захворюваності вона регулярно сама застосовує ІММУНАЛ і рекомендує його членам своєї родини). Наостанок заслужений та авторитетний провізор висловила своє ставлення до партнерства з компанією «Лек»:
— Повірте, мені є з чим і з ким порівнювати, але порівнювати я не буду. Менеджери компанії «Лек» — це не лише фахівці найвищого професійного гатунку, які дбають про свій імідж, але й інтелігентні, коректні, тактовні й доброзичливі люди, з якими завжди приємно спілкуватися. Вони — помічники. У цьому — стиль «Лека», його характерний почерк, якщо хочете — стан душі. Стан, який хочеться відчувати і підтримувати завжди…
Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Фото Євгена Чорного
На правах реклами
|
|
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим