АМКУ прийняв нові Рекомендаційні роз’яснення щодо розрахунку розміру штрафів

19 Лютого 2016 4:47 Поділитися

АМКУ прийняв нові Рекомендаційні роз’яснення щодо розрахунку розміру штрафів16 лютого Антимонопольним комітетом України (далі — АМКУ) було прийнято нові Рекомендаційні роз’яснення щодо розрахунку розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у тому числі порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Нагадаємо, у вересні 2015 р. АМКУ вже було прийнято рекомендаційні роз’яснення щодо розрахунку розміру штрафів. При цьому зазначалося, що в разі виявлення недоліків під час їх практичного застосування АМКУ докладатиме зусиль щодо їх постійного вдосконалення задля створення конкурентного середовища в Україні, у зв’язку із чим і прийнято нові рекомендаційні роз’яснення. Зокрема, ними дещо уточнено й доповнено інформацію щодо розрахунку розміру штрафів.

Так, на відміну від попередніх рекомендаційних роз’яснень, нові містять положення відповідно до якого у випадку вчинення порушення у вигляді антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання, що стосується спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів, базовий розмір штрафу визначається в розмірі найвищої ціни пропозиції учасників антиконкурентних узгоджених дій.

Також збільшено розмір штрафу за концентрацію суб’єктів господарювання без отримання відповідного дозволу органів АМКУ у разі, якщо наявність такого дозволу була необхідна. Для таких порушень базовий розмір штрафу визначатиметься в розмірі від 30 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (раніше розмір штрафу був 30 неоподаткованих мінімум доходів громадян) до 5% доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) порушника на ринку, на якому відбулася концентрація, та суміжних ринках за час від вчинення порушення до звернення до АМКУ із заявою про надання відповідного дозволу або усунення наслідків порушення іншим способом, або в інших випадках — за останній звітний рік, що передував року, у якому накладається штраф.

При цьому, якщо 5 відсотків від доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) відповідача на ринку, на якому відбулося порушення, становитиме суму менше ніж 30 тис. неоподаткованих мінімумів доходів громадян, базовий розмір штрафу визначатиметься в розмірі 30 тис. неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Крім того, новими рекомендаційними роз’ясненнями передбачено, що під час розрахунку базового розміру штрафу за порушення щодо неподання інформації до АМКУ у встановлені строки чи подання неповної, недостовірної інформації, братимуться до уваги:

  • мета запиту — збирання доказів під час розгляду заяви, справи про порушення законодавства щодо економічної конкуренції (зазначено у графі «розслідування порушень ЗЗЕК»);
  • розгляд заяв, справ про концентрацію та узгоджені дії суб’єктів господарювання;
  • дослідження товарних ринків поза межами розгляду справ.
  • суб’єкт порушення — відповідач у справі;
  • заявник у справі;
  • зміст порушення — інформацію надано на вимогу органів АМКУ із запізненням до 30% від первинного строку для відповіді (але не менше 3 днів) та ін.

При цьому зазначається, що якщо в межах розгляду справи про подання до АМКУ недостовірної інформації буде встановлено кілька тотожних випадків подання недостовірної інформації, сукупний розмір штрафу за рішенням у такій справі визначатиметься в межах розміру штрафу за 1 відповідне порушення.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті