Законопроект «Про внесення змін до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»

18 Квітня 2017 4:44 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України Кабінет Міністрів України подає в порядку законодавчої ініціативи для розгляду Верховною Радою проект Закону України «Про внесення зміни до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».

Представлятиме проект Закону у Верховній Раді перший заступник Міністра охорони здоров’я Супрун Уляна.

Прем’єр-міністр України
Володимир Гройсман

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України
«Про внесення змін до статті 2
Закону України «Про публічні закупівлі»

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту Закону

На розгляді у Верховній Раді України перебуває законопроект «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів». Цим законопроектом пропонується запровадити новий ефективний механізм фінансування надання медичних послуг і лікарських засобів для громадян України та інших застрахованих осіб за рахунок бюджетних коштів через систему державного соціального медичного страхування.

Законопроектом, зокрема, встановлюється, що застраховані особи зможуть отримати медичні послуги та лікарські засоби повністю або частково за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування в закладах охорони здоров’я будь-якої форми власності та у фізичних осіб-підприємців, що одержали ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики, та уклали договори про медичне обслуговування населення.

При цьому ст. 10 Законопроекту встановлено, типова форма договору про медичне обслуговування населення, порядок його укладення, зміни та припинення, в тому числі порядок відбору суб’єктів господарювання для укладення договору та особливості фіксування вираження застрахованою особою наміру скористатися своїми правами за договором, затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

Закупівля медичних послуг та лікарських засобів буде здійснюватися за наперед встановленими КМУ тарифами, які діють на всій території України (а не по принципу «зниження ціни»).

При відборі потенційних постачальників будуть братись до уваги, зокрема, такі критерії як:

  • наявність необхідного обладнання;
  • персоналу;
  • можливість надати певну кількість послуг належної якості протягом року;
  • обслуговувати певну кількість населення.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою Законопроекту є створення умов для реалізації положень Законопроектом «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», а саме створення можливості відбору постачальників медичних послуг та укладення з ними договорів за спеціальною процедурою.

Для цього пропонується внести зміни до частини третьої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» та виключити з-під дії Закону закупівлю медичних послуг та лікарських засобів, передбачених державним гарантованим пакетом, згідно з деталізованим описом, закупівля у постачальників медичних послуг або реімбурсація яких здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів.

3. Правові аспекти

У відповідній сфері правового регулювання діють Конституція України, Закону України «Про публічні закупівлі» та інші закони і підзаконні нормативно-правові акти.

Законопроект передбачає внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі».

Законопроект подається у пакеті з основним законопроектом «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», який встановить законодавчі засади організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів загальнообов’язкового державного солідарного медичного страхування. Зокрема, цей закон врегульовує поняття гарантованого державного гарантованого пакету, деталізованого опису, тарифу, статус та повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів тощо. Відповідно Законопроект вступить у силу лише після прийняття та набрання чинності Законом України «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття та реалізація законопроекту на момент його подання не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України або місцевих бюджетів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону погоджено без зауважень Міністерством оборони України, погоджено із зауваженнями Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством соціальної політики України та Міністерством фінансів України.

Висновок правової експертизи: погоджено Міністерством юстиції із зауваженням щодо невідповідності вимогам нормопроектувальної техніки.

6. Регіональний аспект

Проект Закону не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У Законопроекті відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У Законопроекті відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект Закону України розміщено на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України.

Підходи, запропоновані в проекті Закону, були обговорені з громадськістю шляхом проведення тематичних зустрічей, презентацій на тематичних заходах. Зокрема, пропозиції, що містяться в проекті Закону України були обговорені з головами управлінь охорони здоров’я всіх регіонів України на нараді, проведеній Міністерством охорони здоров’я в грудні 2016 року.

У разі необхідності Міністерство охорони здоров’я надаватиме зацікавленим сторонам відповідні консультації.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери.

Проект Закону не має окремого спеціального впливу на громадян з інвалідністю.

10. Оцінка регуляторного впливу

Законопроект є не регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть прямо впливати на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту Закону дозволить створити умови для реалізації положень Законопроекту «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», що призведе до створенню передумов для розвитку конкуренції в системі охорони здоров’я, підвищення якості медичного обслуговування і, як наслідок, зміцнення здоров’я та подовження тривалості життя населення України.

В.о. Міністра охорони здоров’я
координації центрів реформ
Уляна Супрун

Проект

від 12.04.2017 р. № 6347

Закон УкраЇни
Про внесення зміни до статті 2
Закону України «Про публічні закупівлі»

Верховна Рада України постановляє:

1. Частину третю статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 9, ст. 89) доповнити абзацом такого змісту:

«медичні послуги та лікарські засоби, передбачені державним гарантованим пакетом, згідно з деталізованим описом, закупівля у постачальників медичних послуг або реімбурсація яких здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів.».

2. Цей Закон набирає чинності одночасно із Законом України «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів».

Голова Верховної Ради України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України
«Про внесення змін до статті 2
Закону України «Про публічні закупівлі»

Зміст положення (норми) чинного акту законодавства Зміст положення (норми) законопроекту «Про внесення змін до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»»
Стаття 2. Сфера застосування Закону[…]3. Дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є:[…] Стаття 2. Сфера застосування Закону[…]3. Дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є:[…]
Положення відсутнє медичні послуги та лікарські засоби, передбачені державним гарантованим пакетом, згідно з деталізованим описом, закупівля у постачальників медичних послуг або реімбурсація яких здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів.

 

В.о. начальника Управління
координації центрів реформ
Л. Карпінська
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті