Пропозиції до проектів Бюджетного та Податкового кодексів щодо медичної галузі

06 Липня 2010 2:37 Поділитися

Пропозиції до проектів Бюджетного та Податкового кодексів щодо медичної галузіЯк повідомляється на інформаційному порталі Верховної Ради (ВР) України, Комітет з питань охорони здоров’я (далі — Комітет) підготував пропозиції до законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстраційний № 6495). Зокрема, члени Комітету вважають за необхідне виключити з тексту проекту підпункт 3 частини 1 ст. 88, а також п. 5 Прикінцевих положень.

Відповідно до підпункту 3 частини 1 ст. 88 видатки на первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (дільничні лікарні, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські пункти) здійснюються з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення та їх об’єднань і враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.

Втім, згідно з підпунктом а п. 3 ст. 89 даного законопроекту, видатки на охорону здоров’я, а саме на первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну і стаціонарну допомогу (до них, зокрема, віднесено лікарні широкого профілю, пологові будинки, станції швидкої та невідкладної медичної допомоги, поліклініки й амбулаторії, загальні стоматологічні поліклініки, а також дільничні лікарні, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські і фельдшерські пункти) здійснюються з районних бюджетів та бюджетів міст республіканського АР Крим та обласного значення. Таким чином, зазначені вище положення протирічать одне одному.

У п. 5 Прикінцевих положень нормативного документа встановлюється право передати свої повноваження щодо розподілення таких видатків радам вищого рівня. Проте на практиці така передача майже не відбувається, тому проблема надмірної фрагментації фінансових ресурсів сільської медицини так і залишається невирішеною. Члени Комітету вважають, що розпорядником коштів у галузі охорони здоров’я мають бути бюджети не нижче районного рівня.

Також Комітет підготував пропозиції до проекту Податкового кодексу України (реєстраційний № 6509). Зокрема, народні депутати пропонують виключити підпункти ґ та д у п. 6.3.4 ст. 6 розділу ІV («Податок на доходи фізичних осіб»). Відповідно до цих підпунктів, платник податку не має права включати до податкової знижки суму коштів, сплачену на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування венеричних захворювань (крім СНІДу та венеричних захворювань, причиною яких є побутове зараження або зґвалтування), а також тютюнової чи алкогольної залежності. Пропозиція виключити дані пункти з проекту Податкового кодексу пов’язана з тим, що, на думку членів Комітету, питання виявлення ВІЛ-інфікованих осіб та їх лікування все ще залишається надзвичайно актуальним і є одним із найважливіших завдань забезпечення національної безпеки держави в галузі охорони здоров’я.

Із цієї ж причини Комітет пропонує внести зміни у підпункт а п. 10.7.4 ст. 10 розділу ІV, яким передбачається встановити, що до оподатковуваного доходу не включається цільова благодійна допомога, що надається резидентами юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості). Втім, до неоподатковуваної благодійної допомоги, відповідно до положень проекту, не входять витрати на косметичне лікування або косметичну хірургію, водолікування та геліотерапію, аборти, операції зі зміни статі, лікування венеричних захворювань (крім СНІДу та венеричних захворювань, причиною яких стало нестатеве зараження або зґвалтування), лікування тютюнової чи алкогольної залежності. Члени Комітету пропонують виключити із тексту проекту 2 останні обмеження.

Комітетом також внесена пропозиція про включення медичних працівників державних та комунальних закладів охорони здоров’я до переліку професій, ставка податку для представників яких становить 10% бази оподаткування щодо доходу у формі заробітної плати.

У п. 7.5.1 ст. 7 розділу VI «Акцизний податок» народні депутати також вважають за доцільне доповнити список операцій з постачання певних товарів, які звільняються від оподаткування, словами «та спирту етилового, який використовується закладами охорони здоров’я для медичної практики, лабораторних досліджень та для забезпечення технологічних процесів у медичній практиці».

За матеріалами www.rada.gov.ua

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті