Законопроект «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо управління змінами в охороні здоров’я»

17 Вересня 2018 9:50 Поділитися

Проект

підготовлений та наданий

Громадською платформою

«Українська медична експертна спільнота»

ЗАКОН УКРАЇНИ

ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ОСНОВ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ПРО ОХОРОНУ ЗДОРОВ’Я ЩОДО УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В ОХОРОНІ ЗДОРОВ’Я

Верховна Рада України постановляє:

Внести зміни до Основ законодавства України про охорону здоров’я:

Статтю 13 викласти у такій редакції:

«Стаття 13. Мета державної політики охорони здоров’я та управління змінами в національній системі охорони здоров’я

Метою державної політики охорони здоров’я є поліпшення здоров’я громадян України.

Цілями державної політики охорони здоров’я є

  • збільшення тривалості здорового життя;
  • забезпечення рівності та справедливості у доступі до послуг з охорони здоров’я;
  • забезпечення чутливість до потреб громадян в охороні здоров’я.

Основу державної політики охорони здоров’я формує Верховна Рада України шляхом затвердження стратегії та комплексної програми розвитку національної системи охорони здоров’я, з визначенням головних завдань, напрямів, принципів і пріоритетів, спрямованих на досягнення мети державної політики охорони здоров’я та її цілей, закріплення конституційних і законодавчих засад охорони здоров’я, встановлення нормативів і обсягів бюджетного фінансування, створення системи відповідних кредитно-фінансових, податкових, митних та інших регуляторів.

Держава прагне здійснювати політику охорони здоров’я з урахуванням національного контексту узгоджено з політикою охорони здоров’я ООН і Європейського союзу через гармонізацію цілей і індикаторів для систем охорони здоров’я, встановлених цими організаціями, з системою планування змін та моніторингу в охороні здоров’я.

Держава забезпечує:

інституційну незалежність системи прогнозування потреб населення у послугах охорони здоров’я, моніторингу і оцінки ефективності реалізації політики охорони здоров’я та діяльності національної системи охорони здоров’я від органів державної влади, що здійснюють політитку охорони здоров’я, і непідпорядкованість їм;

розробку та застосування необхідних стимулів для усіх учасників процесу змін, що підтримують інновації і переборюють протистояння змінам;

досягнення консенсусу між споживачами послуг охорони здоров’я і іншими зацікавленими сторонами щодо змін, які спрямовані на більше задоволення потреб громадян в послугах охорони здоров’я;

моделювання, планування, тестування і впровадження усіх аспектів переходу від однієї системи забезпечення громадян послугами з охорони здоров’я до іншої.

Складовою частиною державної політики охорони здоров’я в Україні є політика охорони здоров’я в Автономній Республіці Крим, місцеві і регіональні комплексні та цільові програми, що формуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та відображають специфічні потреби охорони здоров’я населення, яке проживає на відповідних територіях.»

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

Кабінету Міністрів України

  1. Протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом

прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації положень цього Закону, та забезпечити набрання ними;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону;

  1. У термін до 01.01.2019 року забезпечити розробку проекту стратегії та комплексної програми розвитку національної системи охорони здоров’я та внести її на розгляд Верховної Ради України.

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України «Про організацію медичного обслуговування населення в Україні»

Зміст положення (норми) чинного акта законодаства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта законодавства
Основи законодавства України про охорону здоров’я

(Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 4, ст. 19 із наступними змінами)

Стаття 13. Формування державної політики охорони здоров’я Стаття 13. Мета державної політики охорони здоров’я та управління змінами в національній системі охорони здоров’я

Метою державної політики охорони здоров’я є поліпшення здоров’я громадян України.

Цілями державної політики охорони здоров’я є

–      збільшення тривалості здорового життя;

–      забезпечення рівності та справедливості у доступі до послуг з охорони здоров’я;

–      забезпечення чутливість до потреб громадян в охороні здоров’я.

Основу державної політики охорони здоров’я формує Верховна Рада України шляхом закріплення конституційних і законодавчих засад охорони здоров’я, визначення її мети, головних завдань, напрямів, принципів і пріоритетів, встановлення нормативів і обсягів бюджетного фінансування, створення системи відповідних кредитно-фінансових, податкових, митних та інших регуляторів, затвердження загальнодержавних програм охорони здоров’я. Основу державної політики охорони здоров’я формує Верховна Рада України шляхом затвердження стратегії та комплексної програми розвитку національної системи охорони здоров’я, з визначенням головних завдань, напрямів, принципів і пріоритетів, спрямованих на досягнення мети державної політики охорони здоров’я та її цілей, закріплення конституційних і законодавчих засад охорони здоров’я, встановлення нормативів і обсягів бюджетного фінансування, створення системи відповідних кредитно-фінансових, податкових, митних та інших регуляторів.
Держава прагне здійснювати політику охорони здоров’я з урахуванням національного контексту узгоджено з політикою охорони здоров’я ООН і Європейського союзу через гармонізацію цілей і індикаторів для систем охорони здоров’я, встановлених цими організаціями, з системою планування змін та моніторингу в охороні здоров’я.

Держава забезпечує:

інституційну незалежність системи прогнозування потреб населення у послугах охорони здоров’я, моніторингу і оцінки ефективності реалізації політики охорони здоров’я та діяльності національної системи охорони здоров’я від органів державної влади, що здійснюють політитку охорони здоров’я, і непідпорядкованість їм;

розробку та застосування необхідних стимулів для усіх учасників процесу змін, що підтримують інновації і переборюють протистояння змінам;

досягнення консенсусу між споживачами послуг охорони здоров’я і іншими зацікавленими сторонами щодо змін, які спрямовані на більше задоволення потреб громадян в послугах охорони здоров’я;

моделювання, планування, тестування і впровадження усіх аспектів переходу від однієї системи забезпечення громадян послугами з охорони здоров’я до іншої.

Складовою частиною державної політики охорони здоров’я в Україні є політика охорони здоров’я в Автономній Республіці Крим, місцеві і регіональні комплексні та цільові програми, що формуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та відображають специфічні потреби охорони здоров’я населення, яке проживає на відповідних територіях. Складовою частиною державної політики охорони здоров’я в Україні є політика охорони здоров’я в Автономній Республіці Крим, місцеві і регіональні комплексні та цільові програми, що формуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та відображають специфічні потреби охорони здоров’я населення, яке проживає на відповідних територіях.

Народні депутати України:

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*