Чи можуть захворювання ясен призвести до розвитку хвороби Альцгеймера?

08 Лютого 2019 11:32 Поділитися

Дослідники з біофармацевтичної компанії «Cortexyme» опублікували в журналі «Science Advances» результати дослідження, у якому вивчили роль бактерії Porphyromonas gingivalis, що викликає гінгівіт — хронічне захворювання ясен, у розвитку хвороби Альцгеймера.

Відомості про залучення інфекційних агентів до розвитку та прогресування хвороби Альцгеймера були і раніше, але причинно-наслідкові зв’язки між цими фактами були непереконливими. Тепер вперше з’явилися серйозні докази того, що внутрішньоклітинні, грамнегативні патогени P. gingivalis впливають на патогенез хвороби Альцгеймера. Цей факт відкриває шлях для розробки нових методів лікування даного захворювання, покликаних вплинути на швидкість прогресування хвороби.

Вчені виявили P. gingivalis у головному мозку пацієнтів з хворобою Альцгеймера. Потім на тваринних моделях було підтверджено, що пероральна інфекція P. gingivalis призводить до колонізації головного мозку цим патогеном, що має наслідком збільшення продукції бета-амілоїду, білка, пов’язаного з розвитком хвороби Альцгеймера. Крім того, вчені виявили гінгіпаїн — токсичні протеази, що продукуються P. gingivalis, у нейронах пацієнтів з хворобою Альцгеймера. Було встановлено, що ці протеази мають токсичний вплив на нейрони головного мозку та культуру клітин.

За матеріалами www.biospace.com