НСЗУ інформує щодо ЕЦП

15 Лютого 2019 1:10 Поділитися

Національна служба здоров’я України (НСЗУ) продовжує інформувати про урядову програму реімбурсації «Доступні ліки» за договором з НСЗУ. Суб’єкти господарювання часто ставлять питання щодо електронного цифрового підпису (ЕЦП). Зважаючи на важливість донесення інформації про ЕЦП, НСЗУ інформує зацікавлених суб’єктів щодо цього питання.

ЕЦП — це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора.

ЕЦП може використовуватися юридичними та фізичними особами як аналог власноручного підпису або печатки для надання електронному документу юридичної сили. Юридична сила електронного документа, підписаного ЕЦП, еквівалентна юридичній силі паперового документа з власноручним підписом правоздатної особи та печаткою.

ЕЦП володіє всіма основними властивостями власноручного підпису:

  • засвідчує те, що отриманий документ надійшов від особи, яка його підписала;
  • гарантує цілісність та захист від спотворення і внесення виправлень у підписаний документ;
  • не дає можливості особі, яка підписала документ, відмовитися від зобов’язань, які вона взяла на себе, підписуючи цей документ.

Безпека використання ЕЦП гарантується тим, що засоби, які використовуються для роботи з ЕЦП, проходять експертизу в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України.

Де і як отримати ЕЦП?

Ключі ЕЦП можна безкоштовно отримати від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (АЦСК ІДД ДФС). Існують також інші акредитовані центри сертифікації ключів, які надають такі послуги на комерційній або іншій основі (наприклад банк може безкоштовно видавати ЕЦП своїм клієнтам).

Повний список акредитованих центрів сертифікації ключів можна знайти в Електронному реєстрі суб’єктів сфери ЕЦП на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України.

Кому необхідний ЕЦП?

Керівнику закладу (офіційному підписанту згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань) для реєстрації в системі, укладання договору, підписання звітів.

Уповноваженій особі (для реєстрації працівників в електронній системі).

Працівнику (працівникам) аптеки, який уповноважений здійснювати рецептурний відпуск препарату за електронним рецептом в електронній системі.

ЕЦП має містити інформацію: ПІБ, посаду, код ЄДРПОУ закладу, назва закладу та ін.

Як отримати ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС?

Загальну інформацію про отримання послуг ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС можна знайти за посиланням.

Процедуру отримання ключів ЕЦП юридичною особою від АЦСК ІДД ДФС описано за посиланням.

Процедуру отримання ЕЦП фізичною особою — підприємцем описано за посиланням.

Отримати послуги ЕЦП можна в представництвах АЦСК ІДД ДФС виключно в межах територіальної одиниці (області) державної реєстрації юридичної особи.

Адресу та іншу контактну інформацію найближчих представництв АЦСК ІДД ДФС можна знайти за посиланням.

Для отримання послуг ЕЦП юридичною особою необхідно підготувати носії інформації (з’ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD тощо, з розрахунку по одному на ключ), конверти (для кожного ключа, щоб запобігти доступу сторонніх осіб до ключової інформації) та відповідний пакет документів. Зокрема, для оформлення ЕЦП для співробітників юридичної особи необхідно мати оригінали та копії документів цих осіб, а також копії документів, що підтверджують належність до юридичної особи та повноваження співробітників (наказ про призначення на посаду або трудовий договір).

З допомогою фахівців представництва АЦСК ІДД ДФС буде сформовано ключі, записано їх на електронні носії та надано інструкції з використання.

Як виглядає та у якому вигляді видається ЕЦП?

Під час процедури формування ЕЦП генерується пара з відкритого та закритого ключів, які відповідають один одному. Відкритий ключ потрібен для перевірки автентичності цифрового підпису і розміщується на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС. Знайти сертифікат відкритого ключа можна за посиланням.

Закритий (особистий) ключ ЕЦП записується на носій, який видається підписувачу. Це файл спеціального формату, і побачити його у списку файлів можна лише якщо у налаштуваннях папок носія активовано режим відображення прихованих файлів.

Підписувач має також запам’ятати пароль для доступу до свого особистого ключа. Цей пароль буде потрібно вводити під час накладання підпису.

Будьте уважні! У випадку втрати пароля, відновити його неможливо, і доведеться отримувати нові ключі ЕЦП!

Який термін дії отриманого ЕЦП?

Строк чинності ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС становить 2 роки з моменту їх формування. Якщо у вас вже є ЕЦП, варто переконатися, чи він досі чинний.

Як швидко можна отримати ЕЦП?

Власне процедура генерації ключів ЕЦП та паролів доступу до них займає кілька хвилин. Реальний час, потрібний для оформлення ЕЦП, залежить від завантаженості центру сертифікації ключів та швидкості перевірки працівниками АЦСК пакета документів, наданого заявником.

За матеріалами, наданими НСЗУ

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті