Асоціація AMOMD™ про участь у робочій зустрічі щодо закупівель медичних виробів для НДСЛ «Охматдит»

30 Травня 2019 3:47 Поділитися

15 травня уповноважені представники адміністрації Асоціації AMOMD™ в особі президента Павла Харчика та виконавчого директора Дар’ї Бондаренко на запрошення МОЗ взяли участь у відкритій зустрічі щодо питань закупівель медичних виробів (медичного обладнання) з метою оснащення структурних підрозділів 2-го та 3-го пускових комплексів нового лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» МОЗ України (далі — НДСЛ «Охматдит»). Асоціація AMOMD™ — перше і єдине в Україні унікальне професійне та соціально відповідальне об’єднання понад 70 національних виробників, імпортерів, дистриб’юторів та інших учасників ринку медичних виробів.

У зустрічі, що проходила у приміщенні НДСЛ «Охматдит», взяли участь представники Антимонопольного комітету України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, МОЗ України, НДСЛ «Охматдит», опікунської ради НДСЛ «Охматдит», депутатського корпусу, ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків», ДП «Укрмедпроектбуд», ДУ «Професійні закупівлі», Київської школи економіки та ін.

Заступник міністра охорони здоров’я Роман Ілик зазначив: «Охматдит» — це проект національного масштабу, тому обладнання має бути тільки експертного класу, а процес закупівлі — абсолютно прозорим».

Така перша зустріч замовників й операторів ринку є дуже важливим етапом початку процесу публічних закупівель, вона дозволяє фахово проаналізувати ключові параметри необхідного обладнання та виключити можливі корупційні ризики при формуванні тендерних умов.

Наразі вже сформовано перелік медичного обладнання для структурних підрозділів 2-го та 3-го пускових комплексів нового лікувально-діагностичного комплексу та передбачено близько 384 млн грн. на оснащення другої черги. Перелік нині доступний для членів Асоціації.

Наступний етап реалізації проекту — формування тендерних вимог і початок процесу закупівель.

Владиславом Смірновим, членом опікунської ради НДСЛ «Охматдит» МОЗ України, озвучено наступні показники попередніх закупівель медичного обладнання для 1-ї черги, яку вже введено в експлуатацію:

  • 156,7 млн грн. — очікувана вартість закупівель;
  • 162 номенклатурні одиниці;
  • 72 оголошених тендерів;
  • 34 підписаних договори;
  • 151,9 млн грн. — загальна сума угод на медичне обладнання;
  • 198 днів — тривалість закупівельної кампанії;
  • 4,8 млн грн. — економія щодо очікуваної вартості;
  • 53,7 млн грн. отриманої багатокомпонентної економії, з них 23,9 млн — на етапах перегляду самого проекту будівництва в медичній технології та інженерії та 29,8 млн — на етапах реалізації закупівельної стратегії.

Для максимального економічного ефекту для цього проекту використовували різні методики, покликані підвищити результативність закупівель та подальшого використання придбаних товарів за допомогою:

  • зниження вартості — cost reduction (на етапі перегляду проекту та очікуваної вартості) за рахунок оптимізації очікуваної вартості, збагачення комплектації поставки чи специфікації, продовження гарантійних термінів, перегляду функціональних можливостей предмета постачання тощо, що є суттєвим для замовника;
  • скорочення обсягів закупівлі — cost avoidance (перегляд доцільності потреб: відміна частини або всієї потреби, оптимізація обсягів);
  • скорочення витрат на процеси — associated cost reduction (скорочення витрат на експлуатацію та ремонт, скорочення витрат на адміністрування договору, вигоди від скорочення строків поставки);
  • доданої вартості — added value (включення витратних матеріалів, реагентів як стартового набору до предмета закупівлі, підвищення якості та рівня предмета в межах виділеного бюджету);
  • інші — Total Cost of Ownership — TCO optimization (скорочення витрат на володіння обладнанням, його експлуатацію та обслуговування).

Під час зустрічі наголошувалося на тому, що реалізація проекту вимагає високої згуртованості та націленості на результат, а не на процес попри всі складнощі, такі як:

  • додаткове навантаження на персонал лікарні та менеджмент замовника;
  • залучення зовнішніх експертів, спеціалістів, лікарів потребує часу та додаткових витрат (поїздки, представницькі функції тощо);
  • спроби лобіювання на рівні робочих груп знижують ефективність команди;
  • політичний компонент може працювати в обидва боки (і в «плюс», і в «мінус»);
  • невдоволення серед деяких постачальників та чиновників через зменшення прибутків у результаті економії на рівні дистриб’юторів чи представників виробників;
  • отримані економічні вигоди часто неоцінені, бо планування прив’язане до витрат, а не заощаджень.

Асоціація завжди відкрита до співпраці й прагне надавати підтримку та сприяння для того, щоб рішення в галузі медичних виробів були сучасними, прийнятними для бізнесу, ефективними й виправданими для закладів охорони здоров’я, а також сприяли підвищенню рівня доступності високих медичних технологій для населення України.

Прес-служба Асоціації,
фото — НДСЛ «Охматдит»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті