Зворотний зв’язок від пацієнта як інструмент покращення надання медичної допомоги

26 Листопада 2019 4:06 Поділитися

Зворотний зв’язок від пацієнта — це дієвий інструмент для підвищення якості надання первинної медичної допомоги. Мова йде не про раптові анкетування, а про опитування як методологічний інструмент, який дозволяє вимірювати якісні характеристики процесу надання медичної допомоги. Про це Національна служба здоров’я України (НСЗУ) інформує на своїй сторінці в Facebook.

У європейських країнах пацієнта також розглядають у якості цінного джерела інформації для покращення системи охорони здоров’я. Стандартизовані опитувальники дозволяють не тільки кількісно оцінювати якісні параметри, але й порівнювати їх у ме­жах однієї лікарні, міста, регіону, усієї країни чи навіть на міжнародному рівні.

6 найбільш відомих і поширених інструментів отримання зворотного зв’язку від пацієнтів:

1) опитувальник задоволеності консультацією (Consultation Satisfaction Questionnaire — CSQ та SSQ). Він вміщує 18 пунктів (оціночних питань), які представляють кількісну оцінку задоволеності пацієнта від конкретного візиту до конкретного лікаря;

2) оцінка загальної практики (сімейної медицини) пацієнтами з хронічними хворобами (Chronically Ill Patients Evaluate General Practice — CEP). Опитувальник складається з 51 пункта та поєднує і персональну оцінку конкретного лікаря, і організаційні аспекти діяльності закладу;

3) опитувальник для оцінки загальної практики (General Practice Assessment Questionnaire, стара назва — GPAS, зараз — GPAQ). Складається з 53 пунктів для оцінки 5 сфер медичної допомоги;

4) інструмент EUROPEP (Patient Evaluations of General Practice). На сьогодні використовується версія 2006 р., яка вміщує 23 пункти анкети оцінки в 5 вимірах медичної допомоги;

5) опитувальник для удосконалення загальної практики (Improving Practice Questionnaire — IPQ). Містить 27 пунктів анкети й охоплює оцінку навичок лікаря щодо міжособистісної взаємодії (Doctor’s Interpersonal Skills Questionnaire) та організаційні аспекти закладу;

6) оцінка надавача медичних послуг (Provider-Specific Survey — PSS). Інструмент містить 34 пункти шкали, що поєднують конкретні оцінки п’яти аспектів медичної допомоги.

За матеріалами facebook.com/nszu.ukr

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті