Як аптека може заробити на автоматизації процесів?

Автоматизація здатна надати аптечним закладам низку переваг та забезпечує підвищення прибутку. І якщо великі аптечні мережі вже давно відчули на собі всі переваги автоматизації, то малі та середні аптеки в невеликих населених пунктах часто-густо працюють без використання сучасних технологій, що з одного боку, обумовлено недостатнім розвитком інтернет-мережі, а з іншого — оманливою думкою, що це занадто дорого для малого бізнесу. Із чого ж почати процес автоматизації? Чи буде процес автоматизації ефективним при ненадійному доступі до мережі Інтернет або низькій швидкості з’єднання? І нарешті, чи не задорогою виявиться автоматизація як на етапі впровадження, так і під час подальшого обслуговування? Ці та багато інших питань хвилюють власників малого аптечного бізнесу, на них ми і спробуємо відповісти в цій статті, скориставшись досвідом професіоналів.

Ринок обладнання для бізнесу є достатньо наповненим, проте, купуючи техніку, головними критеріями вибору мають бути довіра і надійність, щоб уникнути ризиків. Тому кореспондент «Щотижневика АПТЕКА» звернувся до представника компанії Gera-Group, професіо­налів у справі автоматизації аптечного простору, з проханням розповісти про можливості автоматизації для малих та середніх аптечних закладів, що розташовані в невеличких населених пунктах.

Основними бізнес-процесами, що забезпечують належне обслуговування клієнтів у аптеці, є: виявлення дефектури, вибір постачальника, формування замовлення, надходження та підготовка до реалізації товарів, ведення системи обліку, управління запасами, оптимальне переміщення товару в межах однієї аптечної мережі, відпуск лікарських засобів споживачам. Ці процеси в аптеці тісно взаємозв’язані й відбуваються майже одночасно. Впровадження автоматизації завдяки використанню відповідної техніки та програмного забезпечення дозволяє здійснювати:

  • організацію якісного та швидкого обслуговування відвідувачів аптеки;
  • управління асортиментом: підтримка оптимального асортименту, максимально вигідного з точки зору задоволення попиту та залучення клієнтів в аптеку, а також отримання прибутку;
  • управління товарними запасами;
  • мінімізацію ризиків щодо можливих порушень, пов’язаних з державним регулюванням обігу лікарських засобів;
  • мінімізацію фінансових, організаційних і трудових витрат.

Таким чином, автоматизація в аптечному ритейлі дозволяє значно скоротити адміністративні витрати, оперативно проводити корекцію ціни на ліки, не допускати появи дефектури, своє­часно та в автоматичному режимі здійснювати замовлення товарів у дистриб’юторів, пропонувати заміну лікарського засобу аналогічним. Усе це дозволяє оптимізувати роботу аптеки, пришвидшити та покращити обслуговування клієнтів, збільшити товарообіг та пропускну спроможність аптеки, і в результаті підвищити прибутковість бізнесу (Немченко А.С. та співавт., 2019).

Gera-Group пропонує широкий асортимент обладнання для автоматизації бізнес-процесів в аптеці. З 1 січня 2019 р. всі продавці ліків та товарів медичного призначення зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) та видавати фіскальні чеки незалежно від організаційної форми власності. Одним з найпопулярніших брендів фіскальної техніки, що має хороше співвідношення ціна/якість, є обладнання торгової марки MG, яка представляє якісне і надійне обладнання нового покоління.

У лінійці серії MG представлені касові апарати, як бюджетний варіант для аптечних кіосків, так і високоякісні реєстратори, розраховані на середній та підвищений потік клієнтів. Фіскальні реєстратори MG працюють з найпоширенішим на ринку програмним забезпеченням. При цьому встановлення та робота програмного забезпечення може здійснюватися як онлайн, так і в офлайн-режимі. Цікавими варіантами для невеликого бізнесу може бути не тільки придбання, а й оренда пакета прикладних програм.

Враховуючи останні законодавчі зміни, очікується, що вже дуже скоро всі лікарські засоби будуть мати QR-код для зниження ризиків, пов’язаних з їх фальсифікацією, та для покращення логістики. У цьому контексті увагу привертає сканер штрих-коду GEOS, який підтримує функцію зчитування 2D-коду та має привабливу ціну для українського бізнесу. GEOS — це власна марка компанії Gera-Group, яка прагне надавати своїм клієнтам кращий вибір за доступну для ринку ціну.

Компактне розташування POS-обладнання забезпечує зручність для фармацевта, мінімізуючи кількість рухів, і підвищує продуктивність касового вузла в години пік, дозволяючи обслуговувати відвіду­вачів аптеки максимально швидко. Тому доцільно звернути увагу на ергономічні стійки, які забезпечують максимально компактне розташування всього устаткування, каса займає мінімум площі торгового залу. А впорядкована всередині каркаса стійки проводка кабелів є запорукою надійної безперебійної роботи всього POS-обладнання.

Звичайний комп’ютер на робочому місці касира можна замінити на компактний BOX PC, який займає менше простору. Не останню роль в ефективному управлінні аптечним підприємством відіграють етикетки, якість та чіткість їх друку. Адже вчасна ідентифікація того чи іншого препарату підвищує швидкість та якість обслуговування клієнта. Серед принтерів етикеток вигідно виділяються принтери фірми TSC. Можливості маркувальної техніки цього виробника дуже широкі. Навіть у випадку друку особ­ливо дрібних за розміром маркувань, як це часто буває в аптеках, принтери етикеток TSC забезпечать збереження високої чіткості друку.

Сервісна служба Gera-Group здійснює обслуговування, ремонт та перепрограмування фіскального обладнання, гарантійний та післягарантійний ремонт.

Служба технічної підтримки компанії здійснює інформаційну підтримку і консультування з питань, пов’язаних з експлуатацією, налаштуванням, інтеграцією і ремонтом усього спектру електрон­ного торгового обладнання, організовує тренінги щодо користування обладнанням та програмними продуктами.

Впровадження автоматизації в аптечному ритейлі забезпечує наступні переваги:

  • швидке обслуговування — можливість обслуговувати більше клієнтів;
  • пошук аналогів — додаткові продажі;
  • автоматизація замовлення ліків у постачальників, зменшення дефектури;
  • співпраця з професіоналами — безперебійна робота обладнання;
  • висококваліфікована сервісна підтримка і турбота про клієнта.

Результатом таких впроваджень буде збільшення товарообороту та потоку клієнтів і, як наслідок цього, — підвищення прибутку. Турбуючись про своїх клієнтів, дайте комусь потурбуватися про вас. Gera-Group відмінно із цим впорається!

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті