З чим пов’язаний тяжкий перебіг COVID-19? Вчені роблять нове припущення

29 Квітня 2020 10:56 Поділитися

Нове дослідження виявило зв’язок між тяжким перебігом COVID-19 та більш високим рівнем нейтрофільних позаклітинних пасток (neutrophil extracellular traps — NETs) в крові.

Результати дослідження, які опубліковані в журналі «JCI Insight», повідомляють про зв’язок між тяжкою формою COVID-19 і підвищеним рівнем NETs у крові. NETs — це мережа позаклітинних волокон, які складаються з ДНК лейкоцитів і білків. Дані мережі утворюються в результаті певного типу загибелі нейтрофільних клітин, який, як пояснюють вчені, «викликаний бактеріальними продуктами розпаду і запальними стимулами». Основним завданням NETs є реагування на інфекцію.

NETs активно вивчаються вченими, які займаються дослідженням імунної системи і запальних реакцій. Особливий інтерес вчених пов’язаний з тим, що NETs — це «палиця, що має два кінці». З одного боку, вони допомагають боротися з інфекціями, а з іншого — можуть нанести більше шкоди, ніж користі.

Результати дослідження

У ході нового дослідження вчені проаналізували 84 зразки сироватки крові, забрані у 50 осіб, які були госпіталізовані з COVID-19.

Перш за все вчені встановили наявність зв’язку між зараженням COVID-19 і підвищеним рівнем маркерів NETs.

«Ми виявили, що пацієнти з COVID-19 мають у крові більш високі рівні NETs, які є продуктом запального типу загибелі нейтрофільних клітин», — зазначив перший автор дослідження доктор Юй Цзо (Yu Zuo).

Наступним кроком учених було перевірити, чи пов’язаний рівень NETs у крові з тяжкістю перебігу COVID-19. Для цього дослідники порівняли 27 зразків сироватки крові, отримані від осіб з тяжким перебігом COVID-19, з 24 зразками, отриманими від пацієнтів з помірною або легкою формою COVID-19.

Дане порівняння дозволило встановити, що, мабуть, у пацієнтів з тяжким перебігом COVID-19 рівень деяких маркерів NETs значно вищий, ніж в осіб з більш легкими формами даного захворювання.

Незважаючи на те що NETs зазвичай допомагають у боротьбі з інфекціями, бувають випадки, коли організм не регулює їх активність належним чином, що може призвести до аномальних запальних реакцій і тромбозу в найменших судинах.

«Ми вважаємо, що антинейтрофільна терапія може бути частиною персоналізованої стратегії лікування деяких пацієнтів з COVID-19, що мають високий ризик прогресування дихальної недостатності», — відзначають дослідники в поясненні до своєї роботи.

За матеріалами www.medicalnewstoday.com