Проєкт Постанови ВРУ «Про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо звільнення Міністра охорони здоров’я України Степанова Максима Володимировича»

29 Липня 2020 12:43 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до частини першої статті 93 Конституції України та статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України» вношу на розгляд Верховної Ради України проєкт Постанови Верховної Ради України «Про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо звільнення Міністра охорони здоров’я України Степанова Максима Володимировича».

На пленарному засіданні Верховної Ради України даний проєкт доповідатиме народний депутат України Стефанишина Ольга Анатоліївна.

Народні депутати України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту Постанови Верховної Ради України Про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо звільнення Міністра охорони здоров’я України Степанова Максима Володимировича

1. Обґрунтування необхідності прийняття акту

30 березня 2020 року Степанов Максим Володимирович був призначений Міністром охорони здоров’я України.

Перебуваючи на посаді Міністра охорона здоров’я України, Степанов Максим Володимирович продемонстрував непридатність до виконання посадових обов’язків, некомпетентність та професійну недбалість. За його керівництва, Міністерство охорони здоров’я України (далі — «МОЗ України») виявило тотальну нездатність забезпечити спроможність системи охорони здоров’я протидіяти розповсюдженню коронавірусної хвороби COVID-19, як продемонстровано нижче.

1) МОЗ України за керівництва Степанова Максима Володимировича не вжило жодних заходів для ефективного використання періоду карантинних обмежень, щоб підготувати систему охорони здоров’я до розповсюдження COVID-19. Забезпеченість закладів охорони здоров’я протиепідемічними матеріалами і зараз залишається на критично низькому рівні; від початку епідемії захворіли понад 3,5 тисячі медичних працівників — це близько 20% від усієї кількості інфікованих. Такий показник — чи не найгірший у Європі, що зумовлено критичною нестачею засобів індивідуального захисту: станом на дату подання цього проєкту постанови жодного захисного костюму, закупленого за кошти державного бюджету, не було доставлено в регіони.

2) Очолюючи МОЗ України, Степанов Максим Володимирович провів непрозору закупівлю, що призвела до тривалої затримки постачання засобів захисту до лікарень. Ігноруючи можливість проведення закупівель через державне підприємство «Медичні закупівлі України», яке було спеціально створене для підвищення ефективності державних закупівель, МОЗ України самостійно закупило захисні костюми за ціною, що вдвічі перевищує ринкову — це призвело до розтрати бюджетних коштів. При цьому, поставка костюмів в Україну затрималася на більше, ніж півтора місяці, а МОЗ України не вжило жодних заходів для стягнення пені з постачальника за невиконання зобов’язання — це сума в розмірі понад 590 тис. грн., яка могла б бути використана на забезпечення закладів охорони здоров’я необхідними протиепідемічними матеріалами, зважаючи на те, що щодня в Україні COVID-19 інфікується від 60 до 110 медичних працівників. Станом на 19 травня в Україну доставлено менше 40% кількості замовлених костюмів, поставка яких мала відбутися 1 травня — лише 29 тис. костюмів. Таким чином, Степанов Максим Володимирович разом із іншими посадовими особами МОЗ України вдалися до зловживання своїм службовим становищем та діяли всупереч інтересам служби.

3) Дії Степанова Максима Володимировича на посаді носять ознаки службової недбалості, оскільки за його керівництва МОЗ України затримав початок державних медичних закупівель за кошти державного бюджету 2020 року. Незважаючи на те, що у державному бюджеті на 2020 рік закладено значну суму на закупівлю лікарських засобів та медичних виробів — близько 9,7 млрд. грн., керівництво МОЗ України заблокувало можливість ефективно витратити ці кошти на задоволення потреб пацієнтів, оскільки так і не ухвалило щонайменше вісім нормативно-правових актів, критично важливих для проведення закупівель. Станом на дату подання цього проєкту постанови закупівлі навіть не було розпочато. З урахуванням тривалості закупівельного процесу, забезпечити українців лікарськими засобами до кінця 2020 року було б можливо виключно за умови вчасного старту закупівель. За ситуації, що склалася, вже починаючи з осені 2020 року українські пацієнти почнуть відчувати значний дефіцит необхідних лікарських засобів, а за окремими напрямами вони зможуть отримати препарати не раніше, ніж у другому кварталі 2021 року — це фактично означає рік без життєвонеобхідної терапії. Таким чином, українців позбавлено можливості користуватися гарантованим їм Конституцією України правом на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування, а службова недбалість посадових осіб МОЗ України, включаючи Міністра охорони здоров’я України, завдала істотну шкоду їх законним правам та інтересам. Це та згадане вище діяння Міністра містять ознаки кримінальних правопорушень.

4) Зрештою, Степанов Максим Володимирович так і не забезпечив виплату медичним працівникам, задіяним у боротьбі з COVID-19, доплат у розмірі 300%: не було розроблено необхідних підзаконних актів для здійснення нарахувань, не оприлюднено жодної методики розрахунку. У результаті, медичні працівники масово оприлюднюють інформацію про те, що досі не отримали гарантованих їм доплат за березень, а ті, кому їх ніби-то виплатили — насправді ж отримали мізерну суму доплати, розраховану від погодинної ставки. При цьому, Степанов Максим Володимирович неодноразово намагався зняти із себе відповідальність за вирішення цього питання, стверджуючи, що нарахування доплат належить до повноважень органів місцевого самоврядування та керівників закладів охорони здоров’я. Зважаючи на умови, в яких опинилися медичні працівники, задіяні в боротьбі з епідемією, подібна зневага та безвідповідальність щодо забезпечення їм належної оплати праці є неприпустимою.

Все зазначене вище слугує достатньо вагомою підставою для звільнення Степанова Максима Володимировича з посади Міністра охорони здоров’я України з огляду на його неспроможність забезпечити належну роботу системи охорони здоров’я в умовах пандемії та вжиті кроки, що призводять до непоправних наслідків для українських пацієнтів.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України, до повноважень Верховної Ради України належить, серед іншого, звільнення членів Кабінету Міністрів України. Окрім цього, пунктом 4 частини першої статті 18 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» передбачено, що Верховна Рада України може, за власною ініціативою, звільнити члена Кабінету Міністрів України.

2. Цілі та завдання проєкту акту

Проєкт Постанови має на меті звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо звільнення Міністра охорони здоров’я України Степанова Максима Володимировича через його неспроможність належним чином виконувати посадові обов’язки.

3. Загальна характеристика і основні положення проєкту акту

Проєктом Постанови пропонується звернутися до Уряду з проханням звільнити з посади Міністра охорони здоров’я України Степанова Максима Володимировича.

4. Стан нормативно-правової бази у зазначеній сфері правового регулювання

Правовідносини у зазначеній сфері регулюються Конституцією України, Регламентом Верховної Ради України та Законом України «Про Кабінет Міністрів України».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проєкту Постанови не потребує додаткового фінансування з державного чи місцевого бюджетів.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття Закону

Прийняття проєкту Постанови дозволить попередити подальше погіршення функціонування системи охорони здоров’я України.

Народні депутати України

Проєкт постанови

зареєстровано в Парламенті

27.07.2020 р. № 3938

ПОСТАНОВА
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо звільнення Міністра охорони здоров’я України Степанова Максима Володимировича

У зв’язку із некомпетентністю Степанова Максима Володимировича щодо виконання посадових обов’язків Міністра охорони здоров’я України та професійною недбалістю,

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Звернутись до Кабінету Міністрів України з вимогою:

1. Розглянути на своєму засіданні питання звільнення Степанова Максима Володимировича з посади Міністра охорони здоров’я України.

2. Про стан виконання Постанови та прийняті рішення Кабінету Міністрів України негайно поінформувати Верховну Раду України.

3. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.

Голова Верховної Ради України

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті