Засідання робочої групи з питань ціноутворення

21 жовтня 2010 р. відбулася спільна нарада представників Міністерства охорони здоров’я та професійних асоціацій з питань цінового регулювання на ринку лікарських засобів. На ній були присутні Олександр Гудзенко, заступник міністра охорони здоров’я, Валерій Стеців, директор Департаменту регуляторної політики у сфері обігу лікарських засобів та продукції у системі охорони здоров’я, Володимир Ігнатов, виконавчий директор «AIPM Ukraine», Денис Шевченко, виконавчий директор Асоціації фармацевтичних дистриб’юторів «ФАРМУКРАЇНА», Тетяна Котляр, голова Громадської ради при Держлікінспекції МОЗ України, Олег Добранчук, ТОВ «МОРІОН», представники аптечних асоціацій та інші.

У ході наради було розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955 та Порядку формування цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання», розроблений Міністерством економіки України (далі — проект).

Міністерством економіки для регулювання оптових та роздрібних націнок на лікарські засоби у цьому проекті було запропоновано наступні цінові ніші: до 12 грн.; 12–50 грн; 50–100 грн.; більше 100 грн.

На минулому засіданні, яке відбулося 6 жовт­ня, як нагадав Олександр Гудзенко, пропонувалося диференціювати націнки на ліки, розподіливши останні за ціновими нішами згідно з оптово-відпускними цінами в межах до 12 грн., 12–70 грн., 70–150 грн., 150–5000 грн., більше 5000 грн. Представники фармацевтичного бізнесу мали достатньо часу, аби надати свої пропозиції, які й були озвучені на засіданні 21 жовтня.

За кожною із цінових ніш представниками фармацевтичного бізнесу були надані декілька пропозицій. Для того щоб знайти оптимальне для всіх рішення, учасники розглядали кожну цінову групу окремо.

Стосовно цінової ніші до 12 грн. Всеукраїнською громадською організацією «ФАРМ­УКРАЇНА» та Об’єднанням організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України була надана пропозиція — не регулювати розмір граничних націнок. Громадською організацією Київська обласна асоціація аптечних працівників, а також Аптечною професійною асоціацією­ України (АПАУ), Фармацевтичною асоціацією Украї­ни та ДАК «Ліки України» були надані пропозиції щодо регулювання роздрібної надбавки до закупівельної ціни у розмірі 50 та 40% відповідно.

Проектом запропоновано врегулювати розмір граничних постачальницько-збутових надбавок на рівні 15%, а торговельних (роздрібних) — 35%.

Відстоюючи свою позицію, Денис Шевченко зазначив, що важливо надати можливість роздрібній ланці фармацевтичного ринку покривати витрати, пов’язані із обмеженням націнок на високовартісні препарати.

Олег Добранчук продемонстрував учасникам динаміку середньозваженої роздрібної націнки на лікарські засоби в ціновій категорії до 12 грн., довівши, що фармацевтичний ринок здатен до саморегулювання з встановленням середньої націнки на рівні 25%.

Тетяна Котляр звернула увагу присутніх на необхідність урахування особливостей логістики лікарських засобів, що підлягають регулюванню, адже буває так, що вказані витрати на деякі препарати не компенсуються за рахунок доходу від їх реалізації.

Після обговорення цього питання була прийнята пропозиція — не регулювати надбавки на лікарські засоби в ціновій ніші до 12 грн.

У ході дискусії було прийнято рішення залишити три цінові групи: до 12 грн., 12–150 грн., більше 150 грн.

Із цього питання було висловлено декілька позицій, одна з них від ДАК «Ліки України». Вказувалося, що недоцільно обмежувати розмір торговельної націнки. Встановлення диференційованих націнок потребує додаткових витрат аптечних закладів, зокрема встановлення нового та удосконалення діючого програмного забезпечення, сучасного комп’ютерного обладнання, утримання кваліфікованих фахівців в штаті аптечних закладів для його обслуговування. У сільській місцевості виконання таких вимог неможливе за відсутності необхідного обладнання і фахівців, що значно ускладнить господарську діяльність і призведе до затримки забезпечення хворих вкрай необхідними лікарськими засобами. Крім того, у зв’язку з коливанням курсів валют виникатиме перехід лікарських засобів із однієї цінової категорії в іншу, що відповідно потребуватиме додаткових витрат для внесення постійних змін у програмне забезпечення.

Стосовно другої цінової категорії були наступні пропозиції роздрібних надбавок:

  • 35% — від «ФАРМУКРАЇНИ», Фармацевтичної асоціації України та АПАУ (у діапазоні 12,01–70 грн.);
  • 30% — Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України, АПАУ (70,01–140 грн.);
  • 25% — пропонується в проекті (у діапазоні 14–56 грн.); 22% — 56–111 грн.

Було вирішено залишити як 2 альтернативні варіанти 2 цінових діапазонів: від 12,01 до 70 грн. — з роздрібною націнкою 30%; від 12,01 до 150 грн. — 25% для роздрібних надбавок та 12% — для постачальницько-збутових.

Крім того, АПАУ було внесено пропозиції встановити роздрібні надбавки 25% (у діапазоні 140,01–200 грн.) та 20% — від 200,01 грн. і більше.

Відносно третьої цінової категорії було прийнято рішення залишити діапазон більше 150 грн. із розміром граничної постачальницько-збутової надбавки — 11%, а торговельної — 23%.

На думку фахівців ринку, диференційований підхід до формування роздрібних націнок дозволить збалансувати торговельні надбавки на лікарські засоби, що підлягають державному регулюванню.

За результатами наради, відпрацювавши всі пропозиції, учасники прийняли рішення надати їх до міжвідомчої робочої групи з підготовки пропозицій щодо вдосконалення механізму регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення Міністерства економіки.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Інші статті розділу


Останні новини та статті