Постанова КМУ від 14.07.2021 р. № 725

16 Липня 2021 2:55 Поділитися

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 липня 2021 р. № 725
Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я медичних та фармацевтичних працівників

З метою нормативно-правового врегулювання системи безперервного професійного розвитку у сфері охорони здоров’я Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я медичних та фармацевтичних працівників, що додається.

2. Установити, що Положення, затверджене цією постановою, застосовується до фахівців (фахових молодших бакалаврів, молодших бакалаврів, бакалаврів) з фармацевтичною освітою, професіоналів та фахівців у галузі охорони здоров’я у закладах охорони здоров’я, професіоналів з вищою немедичною освітою, які працюють в системі охорони здоров’я, з 1 січня 2024 року.

2. Установити, що Положення, затверджене цією постановою, застосовується до молодших спеціалістів (фахових молодших бакалаврів, молодших бакалаврів, бакалаврів) з медичною освітою та провізорів з 1 січня 2023 року.

3. Визнати такими, що втратили чинність:

постанову Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 302 «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 36, ст. 1264);

пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. № 1133 і від 28 березня 2018 р. № 302, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 798 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 69, ст. 2429).

4. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2022 року.

Прем’єр-міністр УкраїниД. Шмигаль

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 14 липня 2021 р. № 725

ПОЛОЖЕННЯ
про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я медичних та фармацевтичних працівників

1. Це Положення визначає основні засади здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, що працюють у закладах охорони здоров’я, закладах освіти та провадять діяльність за професіями, включеними до розділів «Керівники» (у разі наявності освіти у галузі знань 22 «Охорона здоров’я»), «Професіонали» та «Фахівці» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 78 «Охорона здоров’я»), затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. № 117.

Особи, які мають фахову передвищу або вищу медичну і фармацевтичну освіту та працюють у профспілкових організаціях і громадських об’єднаннях, що провадять діяльність у сфері охорони здоров’я, здійснюють безперервний професійний розвиток відповідно до цього Положення.

1. Це Положення визначає основні засади здійснення безперервного професійного розвитку  медичних та фармацевтичних працівників, до яких належать лікарі, провізори, молодші спеціалісти (фахові молодші бакалаври, молодші бакалаври, бакалаври) з медичною освітою (далі — працівники сфери охорони здоров’я).

2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

1) бал безперервного професійного розвитку — одиниця вимірювання здобутих теоретичних знань та практичних навичок у процесі здійснення безперервного професійного розвитку;

2) безперервний професійний розвиток працівників сфери охорони здоров’я (далі — безперервний професійний розвиток) — безперервний процес навчання та вдосконалення професійних компетентностей працівників сфери охорони здоров’я, що дає їм змогу підтримувати або підвищувати рівень професійної діяльності відповідно до потреб сфери охорони здоров’я;

3) електронна система забезпечення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я (далі — система) — державна інформаційно-комунікаційна система, що включає інформаційні технології, технічні і програмні засоби для обробки даних та іншої інформації щодо безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я;

3) електронна система безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я (далі — система) — електронна автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, що включає інформаційні технології і технічні засоби, призначена для зберігання, обліку та використання даних та іншої інформації щодо безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я;

4) заходи безперервного професійного розвитку — освітні заходи медичного, реабілітаційного та/або фармацевтичного спрямування, метою яких є підтримання або підвищення рівня професіоналізму і розвиток індивідуальної практики для задоволення потреб пацієнтів та оптимізації функціонування сфери охорони здоров’я;

4) заходи безперервного професійного розвитку — освітні заходи медичного спрямування, метою яких є підтримання або підвищення рівня професіоналізму і розвиток індивідуальної медичної практики для задоволення потреб пацієнтів та оптимізації функціонування сфери охорони здоров’я;

5) конфлікт інтересів — суперечність між приватним інтересом особи та її інтересом, пов’язаним із проведенням заходів безперервного професійного розвитку, що впливає на об’єктивність організації та змісту таких заходів;

51) обмежувальні заходи — це заходи, які застосовуються адміністратором системи до провайдерів та до заходів безперервного професійного розвитку у разі виявлених за результатами моніторингу порушень;

6) особисте освітнє портфоліо — сукупність відомостей щодо персональних досягнень, проходження підвищення кваліфікації, здобуття формальної, неформальної та інформальної освіти у сфері охорони здоров’я у процесі безперервного професійного розвитку;

7) провайдери заходів безперервного професійного розвитку (далі — провайдери) — юридичні особи, які провадять діяльність з організації та проведення заходів безперервного професійного розвитку, або учасники проектів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнери з розвитку, виконавці, бенефіціари, реципієнти), зареєстрованих відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 340);

7) провайдери заходів безперервного професійного розвитку (далі — провайдери) — юридичні особи, які провадять діяльність з організації та проведення заходів безперервного професійного розвитку.

71) працівники сфери охорони здоров’я — працівники, які провадять діяльність за професіями, включеними до розділів «Керівники» (у разі наявності освіти у галузі знань 22 «Охорона здоров’я»), «Професіонали» та «Фахівці» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 78 «Охорона здоров’я»), затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. № 117, а також особи, які мають фахову передвищу або вищу медичну і фармацевтичну освіту та працюють у закладах освіти, профспілкових організаціях і громадських об’єднаннях, що провадять діяльність у сфері охорони здоров’я.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Основах законодавства України про охорону здоров’я та Законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про професійний розвиток працівників», «Про захист персональних даних», «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Інші терміни вживаються у цьому Положенні у значенні, наведеному в Основах законодавства України про охорону здоров’я та Законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про професійний розвиток працівників».

3. На провайдерів інших держав та випадки проходження заходів безперервного професійного розвитку за межами України не поширюються пункти 12–22 цього Положення.

На центральні органи виконавчої влади, які мають намір бути або є провайдерами, та працівників сфери охорони здоров’я, які проходять навчання за програмами щодо безперервного професійного розвитку у таких провайдерів, не поширюються вимоги щодо реєстрації цих провайдерів та заходів безперервного професійного розвитку, які вони проводять, в системі. Організація та проведення заходів безперервного професійного розвитку такими провайдерами здійснюються відповідно до визначеного ними регламенту.

На головну експертну установу у сфері громадського здоров’я МОЗ, центри контролю та профілактики хвороб МОЗ, що зареєстровані провайдерами, не поширюються вимоги щодо реєстрації в системі заходів безперервного професійного розвитку (за умови проведення таких заходів на безоплатній основі для їх учасників), які:

організовані із використанням навчальних матеріалів, що були створені за рахунок коштів проектів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнерів з розвитку, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), міжнародних організацій, юридичних осіб або були ними передані з дотриманням вимог законодавства з питань інтелектуальної власності;

проводяться за рахунок коштів проектів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнерів з розвитку, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), міжнародних організацій, юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством.

Інформація про такі заходи розміщується на офіційному веб-сайті головної експертної установи у сфері громадського здоров’я МОЗ. Організація та проведення таких заходів безперервного професійного розвитку здійснюються відповідно до регламенту, визначеного головною експертною установою у сфері громадського здоров’я МОЗ.

4. Працівники сфери охорони здоров’я зобов’язані здійснювати безперервний професійний розвиток після:

отримання документа про вищу освіту за спеціальностями 221 «Стоматологія», 222 «Медицина», 224 «Технології медичної діагностики та лікування», 225 «Медична психологія», 228 «Педіатрія» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та сертифіката лікаря-спеціаліста;

отримання документа про вищу освіту за спеціальностями 223 «Медсестринство», 224 «Технології медичної діагностики та лікування», 227 «Терапія та реабілітація», 229 «Громадське здоров’я» галузі знань 22 «Охорона здоров’я»;

отримання документа про вищу освіту за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та сертифіката фармацевта/провізора-спеціаліста;

отримання документа про вищу освіту, проходження післядипломної спеціалізації та отримання сертифіката спеціаліста за спеціальностями згідно з номенклатурою спеціальностей, затвердженою МОЗ;

отримання документа про вищу освіту за спеціальностями згідно з номенклатурою спеціальностей, затвердженою МОЗ;

отримання документа про фахову передвищу освіту за спеціальностями 221 «Стоматологія», 222 «Медицина», 223 «Медсестринство», 224 «Технології медичної діагностики та лікування», 226 «Фармація, промислова фармація» галузі знань 22 «Охорона здоров’я».

4. Працівники сфери охорони здоров’я після здобуття вищої освіти та отримання сертифіката лікаря-спеціаліста, провізора-спеціаліста або диплома про закінчення закладу фахової передвищої освіти зобов’язані здійснювати безперервний професійний розвиток.

5. Лікарська резидентура проводиться відповідно до частини сьомої статті 18 Закону України «Про освіту».

Положення про навчання в інтернатурі, лікарській резидентурі, на циклах спеціалізації, тематичного удосконалення, симуляційних тренінгах чи тренінгах з опанування практичними навичками, про професійне медичне стажування за межами закладу, де працює працівник, перелік спеціальностей інтернатури, лікарської резидентури та циклів спеціалізації затверджуються МОЗ.

6. За проходження заходів безперервного професійного розвитку працівникам сфери охорони здоров’я нараховуються бали у випадках, установлених цим Положенням.

Результати проходження безперервного професійного розвитку обов’язково враховуються під час атестації для присвоєння або підтвердження кваліфікаційної категорії або кваліфікації працівника сфери охорони здоров’я.

Порядок проведення атестації працівників сфери охорони здоров’я, кількість балів за проходження безперервного професійного розвитку, в тому числі за проходження заходів безперервного професійного розвитку за межами України, організованих провайдерами інших держав, визначається і затверджується МОЗ.

7. Бали безперервного професійного розвитку нараховуються за здобуття формальної, неформальної та інформальної освіти у сфері охорони здоров’я.

8. Безперервний професійний розвиток шляхом здобуття формальної освіти здійснюється шляхом здобуття вищої освіти на освітньо-науковому та науковому рівні вищої освіти. Бали безперервного професійного розвитку за здобуття формальної освіти нараховуються лише за здобуття освітньо-наукового та наукового ступеня (доктор філософії, доктор наук).

9. Безперервний професійний розвиток працівників сфери охорони здоров’я здійснюється шляхом здобуття неформальної освіти під час проходження:

1) навчання на циклах тематичного удосконалення, які проводяться в закладах післядипломної освіти, структурних підрозділах закладів фахової передвищої та вищої освіти і наукових установ. Цикли тематичного удосконалення проводяться тривалістю один — два тижні шляхом викладення поглиблених теоретичних знань, нових підходів з окремих розділів відповідної спеціальності;

11) навчання на циклах спеціалізації, які проводяться в закладах післядипломної освіти, структурних підрозділах закладів фахової передвищої та вищої освіти і наукових установ з метою отримання післядипломної спеціальності та професійної кваліфікації у сфері охорони здоров’я або відновлення професійної/медичної практики за спеціальністю у сфері охорони здоров’я;

2) професійного медичного стажування за межами закладу, де працює такий працівник. Програма професійного медичного стажування полягає в набутті практичного досвіду шляхом безпосереднього виконання завдань та обов’язків у рамках відповідної спеціальності під наглядом керівника структурного підрозділу закладу охорони здоров’я, в якому проходить таке стажування;

3) навчання на заходах безперервного професійного розвитку, внесених у систему, зокрема таких, як:

електронний навчальний курс — комплекс навчально-методичних матеріалів та освітніх послуг для організації індивідуального та групового навчання з використанням електронних технологій;

майстер-клас — представлення і демонстрація певних методик, технологій діагностики, профілактики, лікування та реабілітації    технологій діагностики та лікування з метою підвищення професійного рівня та обміну передовим досвідом учасників заходу, розширення їх світогляду та залучення до новітніх галузей знань;

симуляційний тренінг чи тренінг з оволодіння практичними навичками — набуття кожним учасником заходу певної клінічної та/або практичної навички та/або компетенції (вміння застосовувати в індивідуальній лікарській практиці процедуру, маніпуляцію, техніку тощо) в умовах штучно створеного, наближеного до реальності професійного середовища для забезпечення максимальної безпеки пацієнтів і працівників сфери охорони здоров’я. Під час проходження такого заходу безпосереднє відпрацювання практичних навичок або симуляційне відпрацювання передбачає навчальне навантаження на одного викладача не більше чотирьох — шести учасників;

тренінг — опанування учасниками заходу нових професійних знань та навичок як з окремих розділів спеціальності, так і з актуальних питань організації  медичної, реабілітаційної, фармацевтичної допомоги, медичного обслуговування за відповідними напрямами медичної допомоги за відповідними напрямами у групі до 20 осіб. Тривалість тренінгу становить один день і більше;

семінар — набуття нових знань з актуальних питань організації медичної, реабілітаційної, фармацевтичної допомоги, медичного обслуговування за відповідними напрямами з можливістю обговорення отриманої інформації під час навчання у малих групах (до 20 осіб у одній групі). Зміст навчання включає теоретичні питання і не стосується питань формування навичок;

семінар — набуття учасниками нових знань з окремих розділів спеціальності та з актуальних питань організації медичної допомоги за відповідними напрямами з можливістю обговорити отриману інформацію під час навчання у малих групах. Зміст навчання присвячений висвітленню актуальних питань на теоретичному рівні і не стосується питань формування навичок;

фахова (тематична) школа — навчання з актуальних питань відповідної спеціальності, що поєднує заняття у великих групах для опанування теоретичної частини під час проведення лекцій та заняття у малих групах (не більше 10–12 учасників на одного викладача) для проведення семінарів/практичних занять тривалістю один день і більше;

наукова та/або науково-практична конференція (у тому числі конгрес, з’їзд, симпозіум) — форма організації наукової діяльності у вигляді зборів/наради професіоналів, фахівців та наукових працівників», а слова «медичних практик» — словами «медичної та фармацевтичної практики медичних та наукових працівників щонайменше на обласному рівні з метою представлення результатів дослідницької роботи, результатів аналізу існуючих медичних практик, узагальнення і поширення кращого досвіду, створення теоретичних і методичних умов для його впровадження.

Провайдери, які здійснюють заходи безперервного професійного розвитку шляхом здобуття неформальної освіти, за які нараховуються бали безперервного професійного розвитку (крім наукової та/або науково-практичної конференції), затверджують навчальні програми щодо таких заходів. Навчальна програма включає опис цільової аудиторії, мету заходу, перелік компетентностей, що набуваються або вдосконалюються, опис структури заходу та загальний обсяг навчального навантаження, форми і методи організації та проведення заходу, матеріально-технічне забезпечення заходу, форми підсумкового контролю.

Безперервний професійний розвиток шляхом здобуття неформальної освіти також може здійснюватися за дистанційною формою навчання з використанням електронних навчальних ресурсів.

10. Заходи безперервного професійного розвитку неформальної освіти можуть передбачати особисту участь працівника сфери охорони здоров’я в освітній події у місці її проведення, дистанційне навчання з використанням електронних технологій в режимі реального часу або з доступом до навчальних матеріалів у час, зручний для працівників сфери охорони здоров’я, а також поєднання особистої та дистанційної участі.

Особиста участь працівника сфери охорони здоров’я обов’язкова під час:

навчання на симуляційних тренінгах або тренінгах з оволодіння практичними навичками, в тому числі на тренінгах, які проводяться під час науково-практичних конференцій, симпозіумів, з’їздів, конгресів;

професійного медичного стажування за межами закладу, де працює працівник.

Особиста участь працівника сфери охорони здоров’я в освітній події у місці її проведення та/або дистанційна участь у режимі реального часу обов’язкова для таких заходів:

підвищення кваліфікації на циклах тематичного удосконалення в закладах (на факультетах) післядипломної освіти;

наукова та/або науково-практична конференція (у тому числі конгрес, симпозіум, з’їзд);

тематичне навчання (фахові (тематичні) школи, тренінги, семінари, майстер-класи).

Дистанційне навчання у режимі реального часу передбачає, що присутність учасників може бути підтверджена і вони мають можливість подавати свої запитання та відповіді.

Засоби підтвердження присутності учасників визначає провайдер. Запис заходу, що публікується після його завершення, не вважається таким, що здійснюється в режимі реального часу.

У разі проходження дистанційного навчання не в режимі реального часу участь працівника сфери охорони здоров’я підтверджується фактом підключення/реєстрації працівника сфери охорони здоров’я на онлайн-платформі та сертифікатом про проходження дистанційного навчання із зазначенням провайдера, теми заходу, кількості часу, передбаченого на дистанційне навчання, прізвища та імені отримувача сертифіката, дати його видачі та унікального ідентифікатора сертифіката, що дає змогу підтвердити факт видачі сертифіката працівнику сфери охорони здоров’я.

11. Безперервний професійний розвиток шляхом здобуття інформальної освіти передбачає самоорганізоване здобуття працівниками сфери охорони здоров’я професійних компетентностей під час провадження професійної, громадської або іншої діяльності.

Інформальна освіта для безперервного професійного розвитку передбачає:

написання та публікацію статті або огляду в журналі з імпакт-фактором;

участь працівників сфери охорони здоров’я, які є рівними за посадою (далі — група рівних), у заходах з безперервного, систематичного, критичного розгляду питання щодо провадження власної професійної діяльності та професійної діяльності інших працівників сфери охорони здоров’я для безперервного поліпшення якості медичної допомоги.

Підтвердженням безперервного професійного розвитку шляхом участі у зазначених заходах є сертифікат, виданий закладом охорони здоров’я за підписом його керівника, або сертифікат, виданий та підписаний фізичною особою — підприємцем, яка організувала та провела такий захід. Положення про групи рівних затверджується МОЗ.

11. Безперервний професійний розвиток шляхом здобуття інформальної освіти передбачає самоорганізоване здобуття працівниками сфери охорони здоров’я професійних компетентностей під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю. Підтвердженням безперервного професійного розвитку шляхом здобуття інформальної освіти може бути публікація статті або огляду в журналі з імпакт-фактором.

12. З метою забезпечення безперервного професійного розвитку діє система, яка призначена для збереження інформації про провайдерів та заходи безперервного професійного розвитку, обліку балів безперервного професійного розвитку та ведення особистого освітнього портфоліо працівника сфери охорони здоров’я.

Обробка і захист інформації, що міститься у системі, здійснюються відповідно до законодавства про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах та про захист персональних даних.

З метою отримання відомостей про провайдерів та заходи безперервного професійного розвитку, забезпечення ведення особистого освітнього портфоліо працівника сфери охорони здоров’я система повинна забезпечувати відкритий міжвідомчий обмін даними та отримання відомостей шляхом інформаційної взаємодії з іншими інформаційними системами та державними інформаційними ресурсами, в тому числі з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, Єдиною державною електронною базою з питань освіти, електронною системою охорони здоров’я.

Електронна інформаційна взаємодія системи з іншими електронними інформаційними ресурсами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта» з дотриманням вимог Законів України «Про публічні електронні реєстри», «Про інформацію», «Про захист персональних даних», «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах».

Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти інформаційних відносин через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 «Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів» (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2023 р., № 11, ст. 721).

Структура та формат інформаційних файлів, перелік та обсяг даних, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії, процедури взаємодії системи з іншими інформаційно-комунікаційними системами, зміни до них визначаються МОЗ та відповідними держателями (розпорядниками) систем шляхом прийняття спільних рішень, які оформлюються окремими протоколами (договорами).

Провайдери та працівники сфери охорони здоров’я реєструються у системі з використанням засобів електронної ідентифікації, в тому числі кваліфікованих електронних підписів. Відомості до системи вносяться шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису.

Створення системи забезпечується МОЗ.

Власником системи, у тому числі її програмного забезпечення, є держава в особі МОЗ.

Володільцем та розпорядником інформації, що обробляється в системі, є МОЗ.

Адміністратором системи, у тому числі її програмного забезпечення, є державне некомерційне підприємство «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України».

Технічним адміністратором системи є державне підприємство «Електронне здоров’я».

Порядок функціонування системи затверджується МОЗ.

Адміністратор системи щороку публікує на власному веб-сайті та офіційному веб-сайті МОЗ аналітичну інформацію щодо результатів роботи системи, зареєстрованих провайдерів та проведених заходів безперервного професійного розвитку.

Під час створення, модернізації, розвитку, адміністрування і забезпечення функціонування системи забезпечується дотримання вимог ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ».

12. З метою забезпечення здійснення безперервного професійного розвитку діє система, яка призначена для збереження інформації про провайдерів, заходи безперервного професійного розвитку, обліку балів безперервного професійного розвитку та ведення особистого освітнього портфоліо працівників сфери охорони здоров’я. Захист інформації у системі здійснюється відповідно до законодавства про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.

З метою отримання відомостей про провайдерів та забезпечення ведення особистого освітнього портфоліо працівника сфери охорони здоров’я система забезпечує відкритий міжвідомчий обмін даними та отримання відомостей шляхом інформаційної взаємодії з іншими інформаційними системами та державними інформаційними ресурсами, в тому числі з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, Єдиною державною електронною базою з питань освіти, електронною системою охорони здоров’я. Провайдери та працівники сфери охорони здоров’я реєструються у системі з використанням засобів електронної ідентифікації, в тому числі кваліфікованих електронних підписів. Відомості до системи вносяться з використанням кваліфікованих електронних підписів.

Створення системи забезпечує МОЗ.

Володільцем системи та внесених до неї відомостей є МОЗ.

Адміністратором системи є створене МОЗ державне підприємство (далі — адміністратор).

Адміністратор забезпечує (організовує) технічну підтримку системи, обробку та аналіз внесених відомостей, збереження та захист даних, що містяться у системі, забезпечення доступу до системи працівників сфери охорони здоров’я, провайдерів, державних органів у межах, визначених законодавством.

Адміністратор встановлює за погодженням з МОЗ технічний регламент роботи системи.

121. Адміністратор системи:

забезпечує доступ до системи працівників сфери охорони здоров’я, провайдерів, державних органів у межах, визначених законодавством, та відповідно до порядку функціонування системи, затвердженого МОЗ;

здійснює обробку та проведення аналізу внесених до системи відомостей;

проводить моніторинг інформації про провайдерів та дотримання умов проведення заходів безперервного професійного розвитку, застосовує обмежувальні заходи до провайдерів та до окремих заходів безперервного професійного розвитку. Обмежувальні заходи, їх види, форми та порядок застосування визначаються МОЗ;

забезпечує оприлюднення інформації, що міститься у системі, у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

надає МОЗ пропозиції щодо затвердження технічних вимог та технічних завдань з розроблення та модернізації програмного забезпечення системи, у тому числі спеціального програмного забезпечення, що пропонується технічним адміністратором системи;

інформує технічного адміністратора системи про виявлені недоліки у роботі системи, вносить пропозиції щодо їх усунення та вдосконалення роботи системи;

надає інформаційні та консультаційні послуги щодо системи;

здійснює інші заходи відповідно до законодавства.

122. Технічний адміністратор системи здійснює технічну підтримку системи, у тому числі заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводження програмного забезпечення системи.

Технічна підтримка системи передбачає:

технічне і технологічне забезпечення системи (крім організації доступу до даних, що містяться в системі);

технічні та програмні заходи для збереження та захисту інформації в системі;

проведення технічних та профілактичних робіт з підтримки системи;

обслуговування технічного комплексу системи;

розроблення та підтримку в актуальному стані технічної документації системи;

здійснення заходів із кібербезпеки;

здійснення контролю за технічним станом системи, у тому числі шляхом проведення моніторингу процесів її ведення та аналізу ефективності технічного функціонування системи;

навчання працівників сфери охорони здоров’я, провайдерів щодо роботи у системі;

здійснення інших заходів відповідно до договору з власником системи.

Технічний адміністратор системи не має права в будь-який спосіб створювати, вносити, змінювати (модифікувати), відкривати, приховувати чи видаляти дані, а також вчиняти будь-які інші дії, що впливають на їх зміст.

Технічний адміністратор системи не має права використовувати дані, інформацію, програмне забезпечення, його технічні та технологічні засоби для провадження діяльності, не передбаченої договором про технічне адміністрування.

13. Обробка персональних даних у системі здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».

Персональні дані, внесені до системи, обробляються з метою достовірного обліку інформації про:

проведення заходів безперервного професійного розвитку;

проходження заходів безперервного професійного розвитку працівниками охорони здоров’я;

атестації працівників сфери охорони здоров’я.

До системи вносяться персональні дані працівників сфери охорони здоров’я та осіб, залучених провайдером для проведення заходів, зокрема щодо прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), дати народження, засобів зв’язку, освіти, місця роботи, інших відомостей, які містяться в особистому освітньому портфоліо.

Персональні дані працівників сфери охорони здоров’я зберігаються у системі протягом провадження ними професійної діяльності. Персональні дані осіб, залучених провайдером для проведення заходів безперервного професійного розвитку, зберігаються не більше п’яти років після проведення заходу. Після закінчення строку зберігання персональних даних вони підлягають знищенню.

Персональні дані збираються та обробляються за допомогою системи.

Персональні дані обробляються посадовими особами адміністратора під час виконання їх посадових обов’язків. Доступ до персональних даних може бути надано третім особам за згодою суб’єкта персональних даних та в установлених законом випадках.

Посадові особи, що мають доступ до персональних даних відповідно до їх посадових обов’язків, зобов’язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов’язків, крім випадків, передбачених законом. Таке зобов’язання діє після припинення ними діяльності, пов’язаної з персональними даними, крім випадків, установлених законом.

Захист персональних даних здійснюється відповідно до законодавства.

14. Юридична особа, яка має намір бути провайдером (крім закладів охорони здоров’я, в яких проводяться заходи безперервного професійного розвитку за участю груп рівних), подає адміністратору системи заяву в електронній формі, на підставі якої інформація про провайдера вноситься до системи.

Адміністратор системи протягом 20 робочих днів з дня надходження заяви шляхом проведення аналізу наданих документів та одержання інформації з державних електронних інформаційних ресурсів встановлює наявність або відсутність підстав для реєстрації або відмови у реєстрації як провайдера в системі.

У разі встановлення наявності підстав для реєстрації провайдера в системі адміністратор системи укладає з таким провайдером договір про надання послуг, пов’язаних із реєстрацією та проведенням заходів безперервного професійного розвитку. Підписаний договір розміщується у модулі для реєстрації користувачів та заходів безперервного професійного розвитку системи.

У разі відсутності підстав для реєстрації як провайдера адміністратор системи протягом п’яти робочих днів інформує юридичну особу, яка має намір бути провайдером, про причини відмови в реєстрації як провайдера в системі.

Після усунення причин, що стали підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації як провайдера в системі, юридична особа, яка має намір бути провайдером, може повторно подати заяву відповідно до абзацу першого цього пункту.

Форма заяви юридичної особи, яка має намір бути провайдером, затверджується МОЗ.

14. Юридична особа, яка має намір бути провайдером, подає адміністратору заяву в електронній формі, на підставі якої інформація про провайдера вноситься до системи. Форма заяви встановлюється у технічному регламенті роботи системи.

Внесення до системи інформації про юридичну особу на підставі заяви здійснюється адміністратором протягом 20 робочих днів з дня надходження заяви.

15. Юридична особа, яка має намір бути провайдером заходів безперервного професійного розвитку, за які нараховуються бали безперервного професійного розвитку, вносить до системи:

положення про оцінку заходів безперервного професійного розвитку на ознаки академічної доброчесності та дотримання принципів практичної медичної/фармацевтичної/реабілітаційної діяльності, заснованої на доказах доказової медицини, що затверджується провайдером, або інформацію про його наявність;

методологію оцінювання набутих знань, компетентностей та практичних навичок працівників сфери охорони здоров’я, що затверджується провайдером, або інформацію про її наявність;

заяву засновників (учасників, власників), посадових осіб про відсутність конфлікту інтересів;

положення про запобігання конфлікту інтересів під час проведення заходів безперервного професійного розвитку та недопущення залучення і використання коштів фізичних (юридичних) осіб для реклами лікарських засобів, медичних виробів, допоміжних засобів реабілітації або медичних послуг, що затверджується провайдером, або інформацію про його наявність;

інформацію про наявність правовідносин з особами, якими провадиться діяльність з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі, імпорту лікарських засобів та медичних виробів, допоміжних засобів реабілітації.

У разі коли разом із заявою про внесення до системи інформації про провайдера не подано відомості, передбачені цим пунктом, провайдер через систему (за наявності технічної можливості) повідомляє адміністратору про їх внесення.

Адміністратор встановлює факт подання відомостей, передбачених цим пунктом, згідно з технічним регламентом роботи системи.

16. Провайдер вносить до системи відомості щодо:

документа про акредитацію міжнародними асоціаціями у сфері безперервного професійного розвитку (за наявності);

ліцензії на провадження освітньої діяльності або витягу з наказу про видачу ліцензії (за наявності), які можуть фіксуватися у системі шляхом міжвідомчого обміну даними з Єдиною державною електронною базою з питань освіти;

ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики (за наявності);

реєстраційної картки проекту (програми) міжнародної технічної допомоги (за наявності).

16. Провайдер може вносити відомості до системи щодо документа про акредитацію міжнародними асоціаціями у сфері безперервного професійного розвитку (за наявності) та відомості щодо ліцензії на провадження освітньої діяльності або витяг з наказу про видачу ліцензії (за наявності), які можуть фіксуватися у системі шляхом міжвідомчого обміну даними з Єдиною державною електронною базою з питань освіти.

17. У разі проведення заходів, за які нараховуються бали безперервного професійного розвитку, провайдери:

регулярно проводять оцінювання знань, що здійснюється лише в електронній формі;

забезпечують здійснення контролю за актуальністю, повнотою та відповідністю матеріалу темі навчання;

забезпечують із застосуванням електронних технологій процедури визнання результатів навчання, здобутих за програмами освіти, що включає ідентифікацію програми, внутрішнє оцінювання результатів навчання або оцінювання незалежними оцінювачами, засвідчення результатів навчання;

виконують методологію оцінювання набутих знань, компетентностей та практичних навичок працівників сфери охорони здоров’я;

не провадять безпосередньо або із залученням третіх осіб діяльність, пов’язану з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, імпортом лікарських засобів та медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій), крім закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності медичних виробів;

не мають у складі засновників (учасників, власників) або органів управління осіб, які провадять діяльність, пов’язану з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, імпортом лікарських засобів та медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій) медичних виробів, або перебувають у господарських, цивільних, трудових відносинах з особами, які провадять таку діяльність, крім закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності;

виконують положення про запобігання конфлікту інтересів під час проведення заходів безперервного професійного розвитку та недопущення залучення і використання коштів фізичних (юридичних) осіб для реклами лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій) медичних виробів або медичних послуг, що затверджується провайдером;

не приховують наявність правовідносин з особами, якими провадиться діяльність з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі, імпорту лікарських засобів та медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій) медичних виробів;

не рекламують торгові назви лікарських засобів та медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій) медичних виробів під час проведення заходів безперервного професійного розвитку;

забезпечують здійснення контролю за дотриманням засад доказової медицини/доказової реабілітації медицини під час освітнього процесу;

провадять діяльність відкрито, прозоро, на основі академічної доброчесності.

Порядок подання та розгляду скарг учасника заходу безперервного професійного розвитку або іншої особи на дії провайдера, пов’язані з організацією та проведенням такого заходу, за проходження якого нараховуються бали безперервного професійного розвитку, затверджується МОЗ.

Адміністратор визначає виконання цього пункту провайдером згідно з технічним регламентом роботи системи.

18. Інформація про заходи безперервного професійного розвитку, за проходження яких працівникам сфери охорони здоров’я нараховуються бали безперервного професійного розвитку, повинна міститися на веб-сайті провайдера та в системі.

Перелік інформації про заходи безперервного професійного розвитку, яка вноситься до системи, визначається порядком функціонування системи, затвердженим МОЗ.

18. Інформація про заходи безперервного професійного розвитку:

за проходження яких працівникам сфери охорони здоров’я нараховуються бали, повинна міститися в системі;

які проводяться без нарахування балів, вноситься до системи за бажанням провайдера.

19. Бали безперервного професійного розвитку нараховуються за проходження заходів безперервного професійного розвитку, які відповідають таким ознакам:

захід проводиться провайдером, внесеним до системи;

до проведення заходу залучені особи, які не мають конфлікту інтересів;

провайдером забезпечено перевірку залучених до проведення заходів безперервного професійного розвитку осіб щодо наявності конфлікту інтересів;

захід відповідає заявленій меті навчання, вимогам академічної доброчесності;

зміст навчальних матеріалів відповідає темі заходу та є науково обґрунтованим із зазначенням у відповідних випадках рівня доказовості та наведенням належних посилань;

під час проведення заходу провайдером забезпечено контроль участі працівників сфери охорони здоров’я, оцінювання набутих знань, компетентностей та практичних навичок;

працівникам сфери охорони здоров’я забезпечується доступ до навчальних матеріалів, які були представлені під час заходу;

правила проведення заходу є відкритими та доступними для ознайомлення.

20. Адміністратор вносить протягом 20 робочих днів до системи відомості про можливість або неможливість нарахування балів за проходження організованого провайдером заходу безперервного професійного розвитку на підставі інформації щодо такого заходу, внесеної провайдером до системи.

У разі внесення до системи відомостей про можливість нарахування балів безперервного професійного розвитку адміністратор системи включає такий захід до переліку заходів безперервного професійного розвитку, який публікується на веб-сайті адміністратора системи.

Провайдер має право здійснювати реєстрацію учасників заходу безперервного професійного розвитку, за проходження якого нараховуються бали безперервного професійного розвитку, лише після внесення адміністратором системи до системи відомостей про можливість нарахування балів безперервного професійного розвитку.

Інформація про кожен захід безперервного професійного розвитку, за проходження якого нараховуються бали, розміщується на веб-сайті провайдера окремо та повинна відповідати відомостям, наданим провайдером про такий захід.

21. За проходження заходу безперервного розвитку не нараховуються бали, якщо:

в системі відсутні відомості, визначені пунктом 15 цього Положення, та порушені вимоги пункту 17 цього Положення;

захід безперервного професійного розвитку не відповідає формі навчання, визначеній пунктом 10 цього Положення;

з поданих відомостей встановлено конфлікт інтересів або порушення вимог до проведення заходів, за які нараховуються бали безперервного професійного розвитку;

заявлені теми не відповідають заявленим спеціальностям;

порушено строк подання відомостей про заходи безперервного професійного розвитку до системи, що визначається порядком функціонування системи, затвердженим МОЗ технічним регламентом роботи системи.

22. У разі виявлення неможливості нарахування балів безперервного професійного розвитку протягом 20 робочих днів після внесення до системи інформації про захід адміністратор повідомляє провайдеру про виявлені недоліки протягом зазначеного строку.

Якщо протягом п’яти робочих днів з дати повідомлення адміністратором провайдера недоліки не були усунуті, адміністратор вносить до системи інформацію про неможливість нарахування балів безперервного професійного розвитку за проходження такого заходу. Зазначене рішення адміністратора може бути оскаржене у порядку, визначеному МОЗ. технічним регламентом роботи системи.

23. На час проходження безперервного професійного розвитку з відривом від виробництва за працівниками сфери охорони здоров’я зберігається середня заробітна плата у порядку, визначеному законодавством для працівників, яких направляють для підвищення кваліфікації. Роботодавці зобов’язані сприяти дотриманню вимог до безперервного професійного розвитку.

24. Фінансування безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я здійснюється за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я на 2023 рік, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 10 березня 2023 р. № 216 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 31, ст. 1688), а також за рахунок коштів фізичних, юридичних осіб та інших не заборонених законодавством джерел фінансування відповідно до відомостей з Реєстру медичних працівників та Реєстру медичних спеціалістів, визначених постановою Кабінету Міністрів України  від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 46, ст. 1604).

24. Фінансування безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я здійснюється за рахунок коштів державного бюджету у порядку, затвердженому МОЗ, погодженому з Мінфіном, а також за рахунок коштів фізичних, юридичних осіб та інших не заборонених законодавством джерел фінансування відповідно до відомостей з Реєстру медичних працівників та Реєстру медичних спеціалістів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 46, ст. 1604).

Фінансове забезпечення технічного адміністрування системи здійснюється за рахунок і в межах коштів державного бюджету на підставі договорів, укладених між власником системи та технічним адміністратором системи, щодо виконання робіт та надання послуг, пов’язаних з технічним адмініструванням системи.

Фінансування робіт із створення та забезпечення функціонування системи здійснюється за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Петро 19.09.2021 11:03
Щось не дуже зрозуміла постанова. В переліку медичних та фармацевтичних працівників не вказано викладачів медичних навчальних закладів, що мають медичну освіту. А якщо врахувати, що деякі освітні заклади підпорядковані не МОЗ, а МОН, то стає ще не зрозуміліше, як їм атестуватися.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті