Законопроєкт «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрямування надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення деяких потреб у галузі медицини, освіти та науки, культури та спорту»

04 Березня 2021 3:21 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України, статей 11 та 12 Закону України «Про статус народного депутата України» та статті 89 Регламенту Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи подається на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрямування надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення деяких потреб у галузі медицини, освіти та науки, культури та спорту», що є альтернативним до проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо створення державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки» (реєстр. № 5073).

Доповідати законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Стефанишина Ольга Анатоліївна.

Народний депутат України                            О. А. Стефанишина

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрямування надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення деяких потреб у галузі медицини, освіти та науки, культури та спорту»

  1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

13 серпня 2020 року набрав чинності Закон України від 14.07.2020 року № 768-ІХ «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор». У зв’язку з цим з’явилася необхідність закріпити на законодавчому рівні соціальну спрямованість використання коштів, отриманих від плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор. З огляду на це, у проекті Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо створення державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки» (реєстр. № 5073) пропонується зараховувати зазначені надходження до спеціального фонду Державного бюджету України, встановивши конкретні соціальні цілі, на які вони будуть використовуватися, а саме: на охорону здоров’я, освіту та науку, а також культуру та спорт.

На відміну від основного законопроєкту, що має на меті створити державний фонд підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки (далі – Фонд) у складі спеціального фонду Державного бюджету України, в альтернативному законопроєкті запропоновано без створення такого Фонду зараховувати кошти, отримані від плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, до спеціального фонду державного бюджету з подальшим спрямуванням їх на такі соціальні цілі:

  • здійснення централізованих закупівель лікарських засобів для забезпечення лікування осіб, хворих на хворобу Паркінсона, м’язову дистрофію Дюшена та хворобу Крона, в рамках забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру (40 відсотків вказаних надходжень);
  • реалізацію програм та заходів у сфері освіти та науки (40 відсотків вказаних надходжень);
  • розвиток спорту (10 відсотків вказаних надходжень);
  • державну підтримку сфери культури (10 відсотків вказаних надходжень).

Такий механізм, що не передбачає утворення окремого Фонду, дозволить безпосередньо розподіляти кошти на відповідні програми та заходи соціального спрямування та, відповідно, стане запобіжником виникнення корупційних ризиків, які могли б з’явитися під час розподілу коштів у разі створення Фонду.

Альтернативний законопроєкт замінює фінансування медицини як галузі загалом на фінансування конкретних медичних потреб – зокрема, трьох напрямків програми централізованих лікарських засобів та медичних виробів, які здійснює Міністерство охорони здоров’я України. Ці три напрямки спрямовані на забезпечення лікування пацієнтів із рідкісними орфанними та тяжкими захворюваннями, що не можуть забезпечити собі лікування за власний рахунок, оскільки таке лікування є надзвичайно дороговартісним. Відповідно, є нагальна потреба підтримки таких пацієнтів із боку держави. Міністерством охорони здоров’я України вже було прийнято рішення стосовно розроблення та затвердження концептуальних засад створення системи надання допомоги хворим на рідкісні (орфанні) захворювання в Україні. Лікування хвороби Дюшена носить характер пожиттєвої замісної терапії, при цьому, терапія має бути розпочата негайно після встановлення особі відповідного діагнозу. Лікування потрібно здійснювати своєчасно та безперервно, оскільки його переривання призводить до незворотних катастрофічних змін в організмі, інвалідизації та ранньої смерті. Щодо хвороби Крона – протягом останніх років в Україні відзначається тенденція до росту числа тяжких, резистентних до лікування форм хронічних запальних захворювань кишечника (ЗЗК), ускладнень та оперативних втручань, що призводять до інвалідизації пацієнтів молодого працездатного віку – це зумовлює значні економічні витрати, пов’язані з доглядом, лікуванням та реабілітацією пацієнтів, які останні не можуть забезпечити за власний кошт. Пацієнти ж із хворобою Паркінсона мають значно вищий ризик смерті порівняно з особами такого ж віку, що не мають такої хвороби, при цьому, ризик їх смерті збільшується пропорційно до прогресування захворювання. Хвороба Паркінсона накладає значний фінансовий тягар на пацієнтів та їх родини через високу вартість лікування хвороби в умовах стаціонару та високу вартість необхідних лікарських засобів. З огляду на це, саме вказані нозології, на які альтернативним законопроєктом пропонується здійснювати видатки, потребують додаткового фінансування, що може бути надано за рахунок коштів, отриманих від плати за усі види ліцензій на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

Окрім цього, на відміну від основного законопроєкту, в альтернативному законопроєкті пропонується закріпити відсотковий розподіл коштів, отриманих від плати за усі види ліцензій на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, за відповідними сферами.

  1. Цілі і завдання прийняття законопроекту

Законопроєкт має на меті забезпечити соціальну спрямованість використання коштів, отриманих від плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

  1. Загальна характеристика і основні положення законопроекту

У законопроекті пропонується внести зміни до Бюджетного кодексу України, а саме:

1) додати до джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України плату за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності; азартних ігор казино у мережі Інтернет; азартних ігор у покер у мережі Інтернет; на провадження діяльності з надання послуг у сфері азартних ігор; з проведення парі тоталізатора на іподромі; ліцензії на випуск та проведення лотерей; на гральний стіл та/або на гральний стіл з кільцем рулетки; на букмекерський пункт; на гральний автомат; 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино, а також 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;

2) спрямувати плату за наведені ліцензії на такі соціальні цілі:

  • здійснення централізованих закупівель лікарських засобів для забезпечення лікування осіб, хворих на хворобу Паркінсона, м’язову дистрофію Дюшена та хворобу Крона, в рамках забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру (за рахунок 40 відсотків вказаних надходжень);
  • реалізацію програм та заходів у сфері освіти та науки (за рахунок 40 відсотків вказаних джерел);
  • розвиток спорту (за рахунок 10 відсотків вказаних джерел);
  • державну підтримку сфери культури (за рахунок 10 відсотків вказаних джерел).
  1. Місце законопроєкту в системі законодавства

Правовідносини, що визначені у законопроєкті,  регулюються Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», Законом України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» та іншими нормативно-правовими актами.

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень поданого законопроекту не потребує додаткових фінансових витрат з державного та місцевих бюджетів..

  1. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту

Ухвалення проєкту Закону забезпечить пряме фінансування конкретних соціальних цілей, а саме: медицини (закупівлі лікарських засобів для пацієнтів із тяжкими та орфанними захворюваннями), освіти та науки, а також культури та спорту.

Народний депутат України

Проект

зареєстровано в Парламенті

04.03.2021 р. за № 5073-1

ЗАКОН УКРАЇНИ

«Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрямування надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення деяких потреб у галузі медицини, освіти та науки, культури та спорту»

Верховна Рада України постановляє:

  1. Внести до Бюджетного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 50—51, ст. 572) такі зміни:
  2. У статті 29:

1) пункт 25 частини другої викласти в такій редакції:

«25) плата за ліцензії на певні види господарської діяльності (крім плати, визначеної пунктом 139 частини третьої статті 29, пунктами 21—24, 27, 28, 281 і 431 частини першої статті 64, пунктами 18—21, 24, 25 і 251 частини першої статті 66 цього Кодексу);»;

2) частину третю доповнити пунктом 139 такого змісту:

«139) плата за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет, ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у покер у мережі Інтернет, ліцензії на провадження діяльності з надання послуг у сфері азартних ігор, ліцензії на провадження діяльності з проведення парі тоталізатора на іподромі, ліцензії на випуск та проведення лотерей, ліцензії на гральний стіл та/або на гральний стіл з кільцем рулетки, ліцензії на букмекерський пункт, ліцензії на гральний автомат, 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино, а також 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;».

  1. Частину четверту статті 30 доповнити пунктами 24-28 такого змісту:

«24) здійснення централізованих закупівель лікарських засобів для забезпечення лікування осіб, хворих на хворобу Паркінсона, м’язову дистрофію Дюшена та хворобу Крона, в рамках забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру (за рахунок 40 відсотків джерел, визначених пунктом 139 частини третьої статті 29 цього Кодексу);

25) реалізацію програм та заходів у сфері освіти та науки (за рахунок 40 відсотків джерел, визначених пунктом 139 частини третьої статті 29 цього Кодексу);

26) розвиток спорту (за рахунок 10 відсотків джерел, визначених пунктом 139 частини третьої статті 29 цього Кодексу);

27) державну підтримку сфери культури (за рахунок 10 відсотків джерел, визначених пунктом 139  частини третьої статті 29 цього Кодексу).».

  1. Пункт 431 частини першої статті 64 викласти в такій редакції:

«431) 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино та 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів, що зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування за місцезнаходженням відповідного грального закладу (казино, залу гральних автоматів);».

  1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2022 року.

Голова Верховної Ради України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрямування надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення деяких потреб у галузі медицини, освіти та науки, культури та спорту»

Зміст положення акта законодавства Зміст відповідного положення проекту акта
Бюджетний кодекс України
Стаття 29. Склад доходів Державного бюджету України
2. До доходів загального фонду Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 671 цього Кодексу) належать:

25) плата за ліцензії на певні види господарської діяльності (крім плати, визначеної пунктами 21 – 24, 27, 28, 281 і 431 частини першої статті 64, пунктами 18 – 21, 24, 25 і 251 частини першої статті 66, пунктами 81 і 101 частини першої статті 69 цього Кодексу);

3. Джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 671 цього Кодексу) є:

2. До доходів загального фонду Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 671 цього Кодексу) належать:

25) плата за ліцензії на певні види господарської діяльності (крім плати, визначеної пунктом 139 частини третьої статті 29, пунктами 21 – 24, 27, 28, 281 і 431 частини першої статті 64, пунктами 18 – 21, 24, 25 і 251 частини першої статті 66 цього Кодексу);

3. Джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 671 цього Кодексу) є:

139) Відсутній.

 

139) плата за ліцензії на провадження
діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет, ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у покер у мережі Інтернет, ліцензії на провадження діяльності з надання послуг у сфері азартних ігор, ліцензії на провадження діяльності з проведення парі тоталізатора на іподромі, ліцензії на випуск та проведення лотерей, ліцензії на гральний стіл та/або на гральний стіл з кільцем рулетки, ліцензії на букмекерський пункт, ліцензії на гральний автомат, 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино, а також 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
Стаття 30. Склад видатків та кредитування Державного бюджету України
4. Кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами частини третьої статті 15, частини третьої статті 29 та частини третьої цієї статті цього Кодексу, спрямовуються відповідно на:

4. Кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами частини третьої статті 15, частини третьої статті 29 та частини третьої цієї статті цього Кодексу, спрямовуються відповідно на:

24) Відсутній. 24) здійснення централізованих закупівель лікарських засобів для забезпечення лікування осіб, хворих на хворобу Паркінсона, м’язову дистрофію Дюшена та хворобу Крона, в рамках забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру (за рахунок 40 відсотків джерел, визначених пунктом 139 частини третьої статті 29 цього Кодексу);
25) Відсутній. 25) реалізацію програм та заходів у сфері освіти та науки (за рахунок 40 відсотків джерел, визначених пунктом 139 частини третьої статті 29 цього Кодексу);
26) Відсутній. 26) розвиток спорту (за рахунок 10 відсотків джерел, визначених пунктом 1319 частини третьої статті 29 цього Кодексу);
27) Відсутній. 27) державну підтримку сфери культури (за рахунок 10 відсотків джерел, визначених пунктом 139 частини третьої статті 29 цього Кодексу).
Стаття 64. Склад доходів загального фонду бюджетів сіл, селищ та міст
1. До доходів загального фонду бюджетів сіл, селищ та міст належать:

431) частина розміру плати за видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей, яку встановлює Кабінет Міністрів України, яка сплачується ліцензіатами до бюджетів місцевого самоврядування за місцем розташування відповідного пункту розповсюдження державної лотереї;

1. До доходів загального фонду бюджетів сіл, селищ та міст належать:

431) 50 відсотків отриманих доходів від плати  за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино та 50 відсотків отриманих доходів від плати за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів, що зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування за місцезнаходженням відповідного грального закладу (казино, залу гральних автоматів);

Народні депутати України

 

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті