Проєкт наказу МОЗ України «Про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства»

19 Вересня 2022 2:36 Поділитися

Проєкт наказу МОЗ України «Про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства»

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ

Міністерством охорони здоров’я України на громадське обговорення пропонується проєкт наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства» (далі — проєкт наказу).

Проєкт наказу розроблено з метою удосконалення післядипломної підготовки фахівців з вищою та фаховою передвищою медичною і фармацевтичною освітою та впровадження сучасних видів післядипломної освіти.

З метою забезпечення вивчення та врахування думки громадськості, на виконання статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», проєкт акта оприлюднено для громадського обговорення на офіційному вебсайті МОЗ (www.moz.gov.ua)

Зауваження та пропозиції приймаються Директоратом медичних кадрів, освіти і науки МОЗ протягом 30 днів з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу:

01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7.

e-mail: [email protected]

тел. 253-24-44.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я «Про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства»

  1. Мета

Проєкт наказу Міністерства охорони здоров’я «Про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства» (далі — проєкт наказу) розроблено з метою удосконалення післядипломної підготовки фахівців з вищою та фаховою передвищою медичною і фармацевтичною освітою та впровадження сучасних видів післядипломної освіти.

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проєкт наказу розроблено на виконання частини третьої статті 18 Закону України «Про освіту», частини першої статті 14, частин третьої, четвертої статті 30 Закону України «Про фахову передвищу освіту», пунктів 8, 9 частини другої статті 32 Закону України «Про вищу освіту», підпунктів 2 та 6 пункту 4, пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90).

Законодавство України не містить комплексного нормативно-правового акту, який регулює післядипломну освіту фахівців з вищою та фаховою передвищою медичною і фармацевтичною освітою. Чинний наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про підвищення кваліфікації молодших спеціалістів з медичною та фармацевтичною освітою» від 07 вересня 1993 року № 198, є застарілим, не враховує сучасних умов, та не відповідає Закону України «Про фахову передвищу освіту» та іншим актам законодавства у галузі освіти безперервного професійного розвитку. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників» від 14 липня 2021 року № 725 набирає чинності для молодших спеціалістів з медичною та фармацевтичною освітою з 01 липня 2023 року, і не враховує спеціалізації за фахом та профілем роботи.

Проєктом наказу вноситься зміна до абзацу першого пункту 2 розділу І Положення про деякі заходи безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22 липня 1993 року № 166, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 серпня 1993 року за № 113 (в редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 18 серпня 2021 року № 1751), оскільки це Положення не врегульовує питання післядипломної освіти фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства».

  1. Основні положення проєкту акта

Проєктом наказу пропонується затвердити:

1) Положення про деякі заходи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства;

2) Перелік циклів спеціалізації за фахом та за профілем роботи фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства;

3) Перелік циклів тематичного удосконалення фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства.

  1. Правові аспекти

У цій сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти: Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»; Закон України «Про освіту»; Закон України «Про вищу освіту»; Закон України «Про фахову передвищу освіту»; Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників» від 14 липня 2021 року №725. 5. Фінансово-економічне обґрунтування Реалізація проєкту акта не потребуватиме додаткових витрат з державного та/або місцевих бюджетів. 6. Позиція зацікавлених сторін Проєкт наказу не потребує проведення публічних консультацій.

Проєкт наказу не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, прав осіб з інвалідністю, тому не потребує погодження уповноважених представників всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування чи інших відповідних органів місцевого самоврядування, Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю та всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, їх спілок, Уповноваженого із захисту державної мови. Проєкт наказу не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

Проєкт наказу потребує погодження з Міністерством освіти і науки України, Міністерством економіки України, Державною регуляторною службою України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, уповноваженими представниками всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців. Проєкт наказу потребує здійснення державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

  1. Оцінка відповідності

У проєкті наказу відсутні положення, що стосуються зобов’язань України у сфері європейської інтеграції; прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод; впливають на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією; створюють підстави для дискримінації.

Громадська антикорупційна, громадська антидискримінаційна та громадська гендерно-правова експертизи не проводилися. Проєкт наказу не потребує проведення цифрової експертизи та отримання висновку Мінцифри про проведення цифрової експертизи, у зв’язку з тим, що проєкт не стосується питань інформатизації, електронного урядування, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, розвитку інформаційного суспільства, електронної демократії, надання адміністративних послуг.

  1. Прогноз результатів

Реалізація проєкту наказу не матиме негативного впливу на розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; громадське здоров’я, покращення чи погіршення стану здоров’я населення або його окремих груп; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, інші суспільні відносини. Прийняття проєкту наказу матиме вплив на ключові інтереси пацієнтів, випускників закладів післядипломної освіти, суб’єкти господарювання, які беруть участь у процесі організації надання медичної допомоги − заклади охорони здоров’я та заклади післядипломної освіти.

Вплив на інтереси зацікавлених сторін:

Заінтересована сторона Вплив реалізації наказу на заінтересовану сторону Пояснення очікуваного впливу
Випускники закладів післядипломної освіти Позитивний Прийняття наказу дасть можливість фахівцям з медичною та фармацевтичною освітою вдосконалювати знання і практичні навички відповідно до спеціалізації за фахом та профілем роботи
Заклади післядипломної освіти Позитивний Прийняття наказу дасть можливість закладам післядипломної освіти формувати освітні програми відповідно до чинного законодавства і сучасних потреб галузі
Заклади охорони здоров’я Позитивний Прийняття наказу дасть можливість закладам охорони здоров’я брати на роботу більш кваліфікованих медичних та фармацевтичних працівників
Пацієнти Позитивний Прийняття наказу дасть змогу отримувати якіснішу медичну допомогу

Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко

Проєкт

оприлюднено на сайті МОЗ України

13.09.2022 р.

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

Н А К А З

Про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону України «Про освіту», частини першої статті 14, частин третьої, четвертої статті 30 Закону України «Про фахову передвищу освіту», пунктів 8, 9 частини другої статті 32 Закону України «Про вищу освіту», підпунктів 2 та 6 пункту 4, пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90) та з метою подальшого вдосконалення і впорядкування системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства,

НАКАЗУЮ:

  1. Затвердити такі, що додаються:

1) Положення про деякі заходи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства;

2) Перелік циклів спеціалізації за фахом та за профілем роботи фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства;

3) Перелік циклів тематичного удосконалення фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства.

  1. Внести зміну до абзацу першого пункту 2 розділу І Положення про деякі заходи безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22 липня 1993 року № 166, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 серпня 1993 року за № 113 (в редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 18 серпня 2021 року № 1751), виключивши слова, цифри та знаки «, та Номенклатурою спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою, наведеною у додатку 1 до Положення про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23 листопада 2007 року № 742, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 грудня 2007 року за № 1368/14635».
  2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров’я України від 07 вересня 1993 року № 198 «Про підвищення кваліфікації молодших спеціалістів з медичною та фармацевтичною освітою», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 рудня 1993 року за № 206.
  3. Директорату медичних кадрів, освіти і науки (Убогов С.Г.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
  4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Микичак І.В.
  5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

МіністрВіктор Ляшко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

охорони здоров’я України

ПОЛОЖЕННЯ

про деякі заходи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства

І. Загальні положення

1.Це Положення врегульовує основні засади здійснення деяких заходів післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства (далі — фахівці з медичною та фармацевтичною освітою).

2.У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

спеціалізація — спеціалізована підготовка з метою набуття фахівцем з медичною та фармацевтичною освітою здатності виконувати завдання та обов’язки у випадках, коли фахівець не працює за спеціальністю п’ять і більше років;

спеціалізація за профілем роботи — спеціалізована підготовка фахівців з медичною та фармацевтичною освітою з метою набуття здатності виконувати завдання та обов’язки, що мають особливості в межах спеціальності;

спеціалізація за фахом — спеціалізована підготовка фахівців з медичною та фармацевтичною освітою з метою набуття здатності виконувати завдання та обов’язки для набуття спеціальності;

тематичне удосконалення — набуття нових та/або вдосконалення раніше набутих компетентностей фахівців з медичною та фармацевтичною освітою у межах професійної діяльності.

Інші терміни вживаються у цьому Положенні у значеннях, наведених в Законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту» та у Положенні про систему безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725.

3.Цикли спеціалізації, цикли тематичного удосконалення здійснюються закладами післядипломної освіти, структурними підрозділами з післядипломної освіти закладів фахової передвищої/вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів освіти у галузі знань 22 «Охорона здоров’я» (далі — заклади фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти).

4.Професійне медичне стажування за межами основного місця роботи у закладі охорони здоров’я або у фізичної особи — підприємця, який зареєстрований та одержав в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської практики з медичної практики, здійснюються закладами охорони здоров’я та закладами фахової передвищої /вищої (післядипломної) освіти.

Керівництво професійним медичним стажуванням здійснюють методичний керівник закладу фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти та безпосередній керівник стажування у закладі охорони здоров’я.

Після закінчення професійного медичного стажування фахівець з медичною або фармацевтичною освітою стажування складає звіт, який підписують обидва керівники стажування.

5.Інші заходи безперервного професійного розвитку проводяться відповідно до законодавства.

ІІ. Проходження циклів спеціалізації

1.Спеціалізація проводиться на циклах спеціалізації в закладах фахової передвищої /вищої (післядипломної) освіти.

2.Фахівцям з медичною та фармацевтичною освітою, які закінчили навчання на циклах спеціалізації та успішно пройшли атестацію, видається свідоцтво про проходження спеціалізації за формою згідно з додатком 1 до цього Положення.

3.Проходження циклів спеціалізації передбачає обов’язкову особисту участь фахівців з медичною та фармацевтичною освітою у місці їх проведення та/або дистанційну участь в режимі реального часу.

4.Теоретичні заняття передбачають обов’язкову особисту участь фахівців з медичною та фармацевтичною освітою у місці їх проведення та/або дистанційну участь в режимі реального часу (дистанційне навчання становить не більше 50 % всього циклу навчання), а практичні і лабораторні заняття — передбачають лише особисту присутність фахівців з медичною та фармацевтичною освітою в симуляційно-тренінгових (тренінгових) центрах закладів фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти, а також в закладах охорони здоров’я.

5.Фахівець з медичною та фармацевтичною освітою має право проходити спеціалізацію з кількох спеціальностей за наявності виробничої необхідності.

6.Фахівець з медичною та фармацевтичною освітою, який не працював більше п’яти років за спеціальністю і бажає відновити медичну чи фармацевтичну практику, проходить у закладах фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти цикли спеціалізації (повторної).

ІІІ. Проходження циклів тематичного удосконалення

1.Цикли тематичного удосконалення передбачають удосконалення професійних знань і навичок шляхом навчання за професійними навчальними програмами з метою оновлення наявних та отримання нових теоретичних і практичних знань.

2.Проходження циклів тематичного удосконалення передбачає обов’язкову особисту участь медичного та/або фармацевтичного працівника у місці їх проведення та/або дистанційну участь в режимі реального часу.

Цикли тематичного удосконалення можуть проводитись у формі виїзних циклів, що передбачає проведення тематичного удосконалення шляхом виїзду на місце поза закладами фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти, яке забезпечене необхідним ресурсним оснащенням відповідно до навчальних програм, за заявками закладів охорони здоров’я, та передбачає особисту участь фахівця з медичною або фармацевтичною освітою.

3.Програми циклів тематичного удосконалення повинні відповідати принципам доказової медицини, галузевим стандартам у сфері охорони здоров’я та вимогам до компетентностей, передбачених кваліфікаційними характеристиками працівників охорони здоров’я.

4.Тривалість циклу тематичного удосконалення визначається навчальним планом і програмою циклу тематичного удосконалення та становить від 45 до 75 навчальних годин.

5.Навчальні плани і програми циклів тематичного удосконалення розробляються закладами фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти та затверджуються педагогічною радою цих закладів.

6.Фахівцям з медичною та фармацевтичною освітою, які закінчили навчання та успішно склали іспит, видається посвідчення за формою згідно з додатком 2 до цього Положення.

IV. Завдання, права та обов’язки закладів фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти

1.Проходження циклів спеціалізації та тематичного удосконалення фахівців з медичною або фармацевтичною освітою здійснюється у закладах фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти.

2.Для забезпечення належного рівня післядипломної освіти фахівців з медичною або фармацевтичною освітою заклади фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти повинні мати:

розроблені навчальні програми;

відповідне кадрове забезпечення;

ресурсне оснащення, необхідне для ефективного опанування ними практичних навичок;

внутрішню систему оцінки якості освіти з урахуванням інструментів оцінювання якості освіти та методів цього оцінювання.

3.Заклад фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти у своїй діяльності керується чинним законодавством України, нормативно-правовими актами в галузі освіти та сфері охорони здоров’я, власним Статутом та/або Положенням про структурний підрозділ і цим Положенням.

4.Основні завдання закладів фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти у сфері післядипломної освіти:

задоволення потреб закладів охорони здоров’я відповідного регіону в забезпеченні післядипломної освіти фахівців з медичною або фармацевтичною освітою;

розширення професійних знань, умінь і навичок фахівців з медичною або фармацевтичною освітою на основі здобутого раніше освітньо- кваліфікаційного рівня та практичного досвіду;

реалізація права фахівців з медичною або фармацевтичною освітою на післядипломну освіту, професійний розвиток, створення умов для їхньої безперервності та наступності;

проведення заходів, спрямованих на підвищення якості та розширення практичної направленості навчання, ефективного використання можливостей симуляційно-тренінгових (тренінгових) центрів;

навчально-методичне та наукове забезпечення освітнього процесу;

здійснення за підсумками навчання фахівців з медичною або фармацевтичною освітою комплексної оцінки їхніх професійних знань, умінь і навичок.

5.Заклади фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти мають

право:

самостійно планувати роботу, вирішувати питання наукової, навчально- методичної, видавничої діяльності;

розробляти та запроваджувати в установленому порядку нові навчальні програми, відповідно до вимог часу та потреб ринку праці;

працювати за різними формами здобуття післядипломної освіти: інституційна (очна, денна, вечірня), заочна, дистанційна, дуальна);

встановлювати тривалість циклу спеціалізації, або тематичного удосконалення та навчального тижня, чисельність навчальних груп та кількість осіб у групі;

розробляти розклад навчальних занять із зазначенням їхньої кількості та послідовності;

проводити практичні та лабораторні заняття з поділом слухачів на підгрупи;

надавати платні послуги, передбачені чинним законодавством України.

6.Заклади фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти зобов’язані:

дотримуватися ліцензійних умов провадження освітньої діяльності; забезпечувати якість надання освітніх послуг;

дотримуватись вимог академічної доброчесності.

7.Заклади фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти у встановленому законодавством порядку можуть створювати навчально- виробничі центри (комплекси), що об’єднують заклади фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти, їхні структурні підрозділи, клінічні бази медичних (фармацевтичних) закладів освіти тощо.

V. Планування циклів спеціалізації та циклів тематичного удосконалення

1.Планування циклів спеціалізації та циклів тематичного удосконалення фахівців з медичною і фармацевтичною освітою передбачає визначення потреб в отриманні спеціалізації та проходженні циклів тематичного удосконалення.

2.Заклади фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти розміщають перелік назв циклів спеціалізації і тематичного удосконалення на веб сайтах своїх закладів.

3.Заклади охорони здоров’я комунальної форми власності, подають до закладу фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти інформацію про потребу в післядипломній підготовці або в проходженні циклів тематичного удосконалення для фахівців з медичною і фармацевтичною освітою.

4.На підставі поданої інформації заклади фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти складають календарно-тематичні плани на рік, погоджують їх на засіданні педагогічної ради закладу та подають до структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, Міністерства охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, які видають наказ щодо післядипломної підготовки фахівців з медичною та фармацевтичною освітою на наступний рік.

5.Обласні, Київська, Севастопольська міські державні адміністрації та Міністерство охорони здоров’я Автономної Республіки Крим видають розпорядження про затвердження обсягів регіонального замовлення для слухачів циклів післядипломної освіти та тематичного удосконалення.

6.Відповідно до календарно-тематичних планів заклади фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти направляють путівки за формою, згідно з додатком 3 до цього Положення, на наступний рік у заклади охорони здоров’я до 1 грудня поточного року.

7.Заклади передвищої’/вищої (післядипломної) освіти у строк до 15 лютого щороку направляють до структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій та до Міністерства охорони здоров’я Автономної Республіки Крим річні звіти про виконання обсягів регіонального замовлення.

8.Заклади охорони здоров’я приватної форми власності або фізичні особи — підприємці укладають договори із закладами передвищої’/вищої (післядипломної) освіти на навчання на циклах тематичного удосконалення відповідно до положень цивільного законодавства.

VІ. Направлення і зарахування фахівців з медичною та фармацевтичною освітою на цикли спеціалізації і цикли тематичного удосконалення

1.Направлення фахівців з медичною та фармацевтичною освітою на цикли спеціалізації і цикли тематичного удосконалення здійснюється за путівками закладів фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти.

2.Після одержання путівки керівник закладу охорони здоров’я або фізична особа-підприємець, де працює фахівець з медичною чи фармацевтичною освітою, який направляється на цикл, видає наказ про відрядження цього працівника.

3.Фахівець з медичною чи фармацевтичною освітою, який прибув у заклад фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти, перед проходженням циклу спеціалізації та циклу тематичного вдосконалення пред’являє:

путівку на навчання;

копію наказу про відрядження;

паспорт;

диплом або завірену копію диплома про закінчення закладу вищої або фахової передвищої освіти;

свідоцтво про проходження спеціалізації, свідоцтво про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії (за наявності).

4.Фахівець з медичною чи фармацевтичною освітою заповнює особисту картку слухача в паперовій формі, дані якої звіряються з пред’явленими документами і разом з даними путівок використовуються для обліку і складання звіту закладами фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти.

5.Особиста картка в паперовій формі включає такі відомості: назва циклу;

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дату народження слухача;

найменування закладу фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти, рік його закінчення, спеціальність;

відомості про диплом, дата та номер диплому, дата видачі;

посада та місце працевлаштування, населений пункт, область.

6.Зарахування фахівців з медичною та фармацевтичною освітою на цикли спеціалізації і цикли тематичного удосконалення оформлюється наказом закладу фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти.

VІІ. Заповнення й видача документів фахівцям з медичною та фармацевтичною освітою, які закінчили цикли спеціалізації і цикли тематичного удосконалення

1.Фахівцям з медичною та фармацевтичною освітою, які успішно закінчили навчання на циклах спеціалізації, видається свідоцтво про проходження циклу спеціалізації, а на циклах тематичного удосконалення, закладом фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти видається посвідчення про проходження циклу тематичного удосконалення (вноситься відповідний запис у посвідчення).

2.Свідоцтво про проходження циклу спеціалізації або посвідчення про проходження циклу тематичного удосконалення підписуються керівником закладу фахової передвищої/вищої (післядипломної) освіти, в якому відбувалося навчання, та скріплюється печаткою такого закладу (за наявності).

3.Для реєстрації свідоцтв про проходження циклу спеціалізації, або посвідчень про проходження циклу тематичного удосконалення, що видаються фахівцям з медичною та фармацевтичною освітою, заводиться спеціальна книга, в яку вносяться такі дані:

порядковий реєстраційний номер;

дата видачі документа;

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фахівця з медичною або фармацевтичною освітою, який отримує посвідчення;

підпис медичного або фармацевтичного працівника, який отримує посвідчення.

4.У разі невиконання навчального плану та програми циклу, а також у випадку невиконання слухачем умов договору про надання освітніх послуг, слухач відраховується наказом керівника закладу фахової передвищої’/вищої (післядипломної) освіти з видачею відповідної довідки з зазначенням причини відрахування.

VІІІ. Фінансування циклів спеціалізації та тематичного удосконалення

  1. Фінансування циклів спеціалізації та тематичного удосконалення здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, коштів фізичних, юридичних осіб та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством, зокрема:

1)навчання на циклах спеціалізації і тематичного удосконалення, стажування фахівців з медичною та фармацевтичною освітою закладів охорони здоров’я комунальної форми власності за кошти місцевого бюджету здійснюється один раз на 5 років за направленням закладів охорони здоров’я відповідно до наказу структурного підрозділу з питань охорони здоров’я обласної, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації та Міністерства охорони здоров’я Автономної Республіки Крим про післядипломну освіту фахівців з медичною та фармацевтичною освітою та розпорядження обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації про затвердження обсягів регіонального замовлення;

2)навчання на циклах спеціалізації і тематичного удосконалення, стажування фахівців з медичною та фармацевтичною освітою закладів охорони здоров’я, що належать до сфери управління органів державної влади, Національної академії наук України, галузевих академій наук України, здійснюється за кошти державного бюджету за направленням відповідних закладів охорони здоров’я;

3)навчання на циклах спеціалізації і циклах тематичного удосконалення, стажування фахівців з медичною та фармацевтичною освітою працевлаштованих у закладі охорони здоров’я приватної форми власності або у фізичної особи — підприємця за трудовим договором, здійснюється за кошти відповідних юридичних та фізичних осіб;

4_фахівці з медичною та фармацевтичною освітою закладів охорони здоров’я комунальної форми власності та\або таких що належать до сфери управління органів державної влади, також мають право за власним бажанням проходити навчання на циклах спеціалізації чи тематичного удосконалення за кошти юридичних та фізичних осіб.

Генеральний директор

Директорату медичних кадрів, освіти і науки Сергій Убогов

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства охорони

здоров’я України

ПЕРЕЛІК

циклів спеціалізації за фахом та за профілем роботи фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства

№ з/п Назва циклу Контингент слухачів Спеціальність після циклу спеціалізації Кількість годин
1 2 3 4 5
СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ (ЗА ФАХОМ)
1. Акушерство (при перерві стажу) Акушерка Акушерка 390
2. Анестезіологія та реаніматологія Сестра медична Сестра медична -анестезистка 420
3. Екстрена медицина Парамедик Парамедик 600
Фельдшер Фельдшер медицини невідкладних станів 420
4. Клінічна діагностика Лаборант (фельдшер- лаборант) Лаборант (фельдшер- лаборант) клініко- діагностичної лабораторії 360
5. Медико- профілактична справа (при перерві стажу) Фельдшер Фельдшер санітарний 300
6. Медична оптика. Оптометрія Сестра медична Оптометрист 360
7. Організація охорони здоров’я Головна сестра медична/акушерка Головна сестра медична/акушерка 300
Сестра медична старша Сестра медична старша 300
8. Педіатрія Сестра медична Сестра медична в педіатрії 360
9. Психіатрія Сестра медична Сестра медична в психіатрії 300
10. Рентгенологія Рентгенлаборант Рентгенлаборант 360
11. Стоматологія Сестра медична Сестра медична зі стоматології 300
12. Судова медицина Лаборант (фельдшер- лаборант) Лаборант (фельдшер-лаборант) судово-медичної лабораторії 300
13. Фармація (при перерві стажу) Асистент фармацевта Асистент фармацевта 300
14. Фізична та реабілітаційна медицина Сестра медична Асистент ерготерапевта, асистент фізичного терапевта 300
15. Функціональна діагностика Сестра медична Сестра медична функціональної діагностики 300
СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ (ЗА ПРОФІЛЕМ РОБОТИ)
1. Акушерство Акушерка Акушерка стаціонару 180
Акушерка жіночої консультації 120
2. Анестезіологія та реаніматологія Сестра медична -анестезистка Сестра медична -анестезистка дитячих відділень 120
Сестра медична відділення реаніматології та інтенсивної терапії 150
3. Бактеріологія Лаборант (фельдшер- лаборант) Лаборант (фельдшер-лаборант) з бактеріології 150
4. Дієтологія Сестра медична Сестра медична з дієтичного харчування 120
5. Громадське здоров’я Сестра медична Сестра медична з громадського здоров’я 150
6. Епідеміологія Сестра медична Помічник лікаря-епідеміолога 150
7. Косметологія Сестра медична Сестра медична з косметичних процедур 180
8. Лікувальна справа Фельдшер Фельдшер ФАП, амбулаторій 150
9. Медична статистика Сестра медична Статистик медичний 120
10. Медицина невідкладних станів Фельдшер Сестра медична Фельдшер (сестра медична) станції (відділення) швидкої та невідкладної медичної допомоги 270
Сестра медична Диспетчер оперативно-диспетчерської служби (медицина) 120
11. Неврологія Сестра медична Сестра медична неврологічних відділень 150
12. Паліативна та хоспісна допомога Сестра медична Сестра медична з паліативної допомоги 120
13. Патологічна анатомія Лаборант (фельдшер- лаборант) Лаборант (фельдшер-лаборант) з патологоанатомічних досліджень 120
14. Сестринська справа Сестра медична Сестра медична закладу освіти 180
Сестра медична патронажна 180
Сестра медична поліклініки 150
Сестра медична стаціонару 180
Сестра медична процедурного кабінету 120
15. Сімейна медицина Сестра медична Сестра медична загальної практики -сімейної медицини 300
16. Санітарно- гігієнічні дослідженнях Лаборант (фельдшер- лаборант) Лаборант (фельдшер-лаборант) санітарно-гігієнічної лабораторії 150
17. Фармація Асистент фармацевта Лаборант (фармація) 150
18. Фізична та реабілітаційна медицина Сестра медична з масажу Сестра медична з масажу 180
Сестра медична з фізіотерапії Сестра медична з фізіотерапії 150

Генеральний директор

Директорату медичних кадрів, освіти і науки   Сергій Убогов

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства охорони

здоров’я України

ПЕРЕЛІК

циклів тематичного удосконалення фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства

№ з/п Назва циклу Контингент слухачів Кількість годин
1 2 3 4
1. Акушерство Акушерка стаціонару 75
Акушерка жіночої консультації 75
2. Анестезіологія Сестра медична — анестезистка 75
Сестра медична відділення реаніматології та інтенсивної терапії 45
Сестра медична дитячих відділення реаніматології та інтенсивної терапії 45
3. Бактеріологія Лаборант (фельдшер-лаборант) з бактеріології 75
4. Біохімія Лаборант (фельдшер-лаборант) з біохімії 75
5. Вірусологія Лаборант (фельдшер-лаборант) з вірусології 45
6. Гастроентерологія Сестра медична гастроентерологічних відділень та кабінетів 45
7. Гінекологія Сестра медична гінекологічних відділень та кабінетів 75
8. Громадське здоров’я Сестра медична з громадського здоров’я 45
9. Дезінфекційна справа Інструктор-дезинфектор 45
10. Дерматовенерологія Сестра медична дерматовенерологічних відділень та кабінетів 75
11. Дієтологія Сестра медична з дієтичного харчування 45
12. Екстрена медицина Парамедик 75
Фельдшер медицини невідкладних станів 75
13. Ендокринологія Сестра медична ендокринологічних відділень та кабінетів 45
14. Епідеміологія Помічник лікаря-епідеміолога 75
15. Медико- профілактична справа Фельдшер санітарний 75
Інструктор-дезінфектор 45
Фельдшер із санітарної освіти 45
16. Імунологія Лаборант (фельдшер-лаборант) з імунології 75
17. Інфекційні хвороби Сестра медична інфекційних відділень та кабінетів 75
18. Кардіологія Сестра медична кардіологічних відділень та кабінетів 75
19. Косметологія Сестра медична з косметичних процедур 45
20. Клінічна діагностика Лаборант (фельдшер-лаборант) клініко-діагностичної лабораторії 75
21. Лікувально- діагностичні процедури Сестра медична процедурного кабінету 75
Сестра медична кабінету профщеплень 45
22. Медицина невідкладних станів Фельдшер (сестра медична) станції (відділення) швидкої та невідкладної медичної допомоги 75
Диспетчер оперативно-диспетчерської служби (медицина) 45
23. Медична оптика. Оптометрія Оптометристи 75
24. Медична статистика Статистик медичний 45
25. Мікробіологія Лаборант (фельдшер-лаборант) з мікробіології 45
26. Наркологія Сестра медична наркологічних відділень і кабінетів 45
27. Медицина невідкладних станів Медичні і фармацевтичні фахівці 30
28. Неврологія Сестра медична неврологічних відділень 75
29. Онкологія Сестра медична онкологічних відділень і кабінетів 45
30. Організація охорони здоров’я Головна сестра медична/акушерка 45
Старша сестра медична/акушерка 45
31. Ортопедична стоматологія Технік зубний 75
Технік-ортезист-гіпсовиливальник 75
32. Отоларингологія Сестра медична отоларингологічних відділень і кабінетів 45
33. Офтальмологія Сестра медична офтальмологічних відділень і кабінетів 45
34. Паліативна і хоспісна допомога Сестра медична з паліативної допомоги 45
35. Паразитологія Лаборант (фельдшер-лаборант) з паразитології 45
36. Патологічна анатомія Лаборант (фельдшер-лаборант) з патологоанатомічних досліджень 45
37. Педіатрія Сестра медична в неонатології 75
Сестра медична дитячої поліклініки, патронажна 75
Сестра медична дитячого стаціонару 75
Сестра медична закладу дошкільної освіти 45
Сестра медична закладу освіти 45
38. Психіатрія Сестра медична в психіатрії 75
39. Пульмонологія Сестра медична пульмонологічних відділень та кабінетів 45
40. Рентгенологія Ренгенлаборанти 45
Рентгенлаборанти в стоматології 75
Рентгенлаборанти (магнітно-резонансна томографія, комп’ютерна на томографія, мамографія) 45
Радіаційна безпека при використанні джерел іонізуючого випромінювання в медицині 75
41. Санітарно-гігієнічні дослідженнях Лаборант (фельдшер-лаборант) санітарно-гігієнічної лабораторії 75
42. Сімейна медицина Сестра медична загальної практики-сімейної медицини 75
43. Стоматологія Сестра медична в стоматології 75
Асистент стоматолога 75
Гігієніст зубний 75
Лікар зубний 75
44. Судова медицина Лаборант (фельдшер-лаборант) судово-медичної лабораторії 75
45. Терапія Сестра медична стаціонару 75
Сестра медична амбулаторно-поліклінічної служби 75
46. Травматологія Сестра медична травматологічних відділень і кабінетів 75
47. Трансфузіологія Сестра медична трансфузіологічних відділень 45
48. Урологія Сестра медична урологічного відділення і кабінету 45
49. Фармація Асистент фармацевта 75
Лаборант (фармація) 45
50. Фізична та реабілітаційна медицина Асистент ерготерапевта 75
Асистент фізичного терапевта 75
Сестра медична з лікувальної фізкультури 75
Сестра медична з масажу 75
Сестра медична з фізіотерапії 75
51. Фтизіатрія Сестра медична фтизіатричних відділень і кабінетів 75
52. Функціональна діагностика Сестра медична з функціональної діагностики 75
53. Хірургія Сестра медична операційна 75
54. Хірургія Сестра медична хірургічних відділень і кабінетів 75
Сестра медична дитячих хірургічних відділень і кабінетів 45
Сестра медична перев’язочна 45
Сестра медична відділення хроніодіалізу та детоксикації 45

Генеральний директор
Директорату медичних кадрів, освіти і наукиСергій Убогов

Генеральний директор

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства»

Зміст положення акта законодавства Зміст відповідного положення проєкту акта
Положення про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників, затверджене наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22 липня 1993 року № 166, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 серпня 1993 року за № 113
І. Загальні положення

2. У цьому Положенні термін «спеціалізація» вживається в значенні набуття медичним та фармацевтичним працівником лікарської або провізорської спеціальності (далі — спеціальність), передбаченої Номенклатурою лікарських спеціальностей, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22 лютого 2019 року № 446, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2019 року за № 294/33265; Номенклатурою провізорських спеціальностей, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12 грудня 2006 року № 818, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2006 року за № 1367/13241, та Номенклатурою спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою, наведеною у додатку 1 до Положення про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23 листопада 2007 року № 742, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 грудня 2007 року за № 1368/14635.

1. Загальні положення

2.  У цьому Положенні термін «спеціалізація» вживається в значенні набуття медичним та фармацевтичним працівником лікарської або провізорської спеціальності    (далі — спеціальність), передбаченої Номенклатурою    лікарських спеціальностей, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22 лютого 2019 року № 446, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2019 року за № 294/33265; Номенклатурою провізорських спеціальностей, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12 грудня 2006 року    №    818, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2006 року за № 1367/13241.

Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко

ДОВІДКА

щодо відповідності зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про подальше удосконалення системи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства»

Проєкт акта розроблено Міністерством охорони здоров’я України

  1. Належність проєкту акта до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС)

Проєкт акта за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС).

  1. Зобов’язання України у сфері європейської інтеграції (у тому числі міжнародно-правові)

Проєкт акта за предметом правового регулювання не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

  1. Програмні документи у сфері європейської інтеграції

Програмні документи у сфері європейської інтеграції Президента України та/або Кабінету Міністрів України щодо предмета правового регулювання проєкту акта відсутні.

  1. Порівняльно-правовий аналіз

Проєкт акта за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС), та не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

  1. Очікувані результати

Прийняття проєкту акта дозволить удосконалити післядипломну підготовку фахівців з вищою та фаховою передвищою медичною і фармацевтичною освітою та впровадити сучасні види післядипломної освіти.

  1. Узагальнений висновок

Проєкт акта за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС), а не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті