До 30-річчя мережі аптек «D.S.»: розвиток, навчання та інновації

11 Жовтня 2022 9:40 Поділитися
Нещодавно в мережі аптек «D.S.» відзначили 30-річчя створення керуючої компанії-засновниці — ТОВ «Маркет Універсал». Символічно, що дата заснування збігається з Днем української державності, Днем Хрещення Русі — України, а також Днем святого рівноапостольного князя Володимира Великого. Свою діяльність підприємство розпочало у Львові — з кількох аптечних закладів, невеликого асортименту, маленького офісу й кімнатки-складу. Сьогодні ж під вивіскою «D.S.» працюють 380 аптек, у тому числі 50 франчайзингових, у 111 містах 15 областей України, кілька регіональних офісів та власний сучасний аптечний склад. Мережа входить у  топ вітчизняного аптечного ринку, здобула гарну ділову репутацію, а окрім фінансової звітності, з’явилося поняття й соціального звіту.

Як росло і масштабувалося підприємство, які цінності сповідує, які цілі ставить перед собою та як приймає виклики війни — розповідають генеральний директор, засновник і співвласник мережі аптек «D.S.» Олег Никулишин, а також директори ключових підрозділів, більшість з яких застала компанію на зорі її розвитку.

Наталія Денисова, регіональна директорка:

«Я розпочала роботу в компанії у кризові 1990-ті роки. Прийшла з держустанови, де були чіткі правила роботи й вимоги. Звичайно, мала побоювання. У мережі аптек «D.S.» імпонували високі стандарти, людиноцентричність та постійна орієнтація на розвиток.

Наша компанія завжди давала працівникам широкі можливості для професійного зростання та розвитку. Приміром, я стартувала як провізорка. Відтак стала завідувачкою аптеки, далі — керувала новим підрозділом мережі в Західному регіоні, урешті-решт стала комерційною директоркою. Нині ж очолюю підрозділ у Камʼянці-Подільському. Із моєї першої аптеки всі працівники стали керівниками. Якщо людина хоче, має потенціал, підприємство обовʼязково допоможе їй у фаховій реалізації та карʼєрному зростанні.

Основа успіху нашої компанії — це колективна робота й індивідуальна відповідальність. У нас сформувалася синергія досвідчених фахівців і сповненої ідей та інновацій молоді. А відвагою впроваджувати інновації завдячуємо генеральному директору, співвласнику мережі Олегові Вікторовичу Никулишину. Він ніколи не відступав від найсміливіших планів, вірив у потенціал своїх працівників та повсякчас інвестував у навчання персоналу».

Лідія Дьоміна, директорка з реалізації:

«Коли я починала свій шлях у мережі аптек «D.S.», вона налічувала тільки 7 аптек. Проте складалося враження, що це велике підприємство з чіткими бізнес-процесами. У колективі відчувалася жага до розвитку, лідерства, бажання вчитися й підкорювати нові вершини. Усі працівники генерували цікаві ідеї. Ми почувалися наче одна сімʼя. А скільки цікавого ми пережили разом! Різноманітні проєкти, корпоративні тренінги, мандрівки… Усього й не злічити. Здається, що 30 років — це довгий шлях, але наша компанія ще дуже молода й у нас попереду ще багато звершень!

В останні роки наші співвітчизники постали перед серйозними викликами — спершу опинилися у вирі пандемії, а тепер кожен з нас робить свій внесок у наближення перемоги України у війні з російським агресором. Тут особливо важливою є роль фармацевтів — проявити людяність, терплячість, витримку, співчуття. А клієнти у переважній більшості в ці складні часи демонстрували кращі людські риси — не панікували, із розумінням сприймали тимчасові перебої у надходженні ліків до аптек, що були викликані труднощами у ланцюжку постачання, щиро жертвували на користь Збройних Сил України свої бонусні бали, долучалися до благочинних ініціатив. Сподіваємося, що незабаром зможемо відновити і мирне життя, і повний асортимент аптечних товарів, і графіки роботи, і рекламно-інформаційні активності».

Сергій Король, виконавчий директор:

«Для мене професійний шлях у мережі аптек «D.S.» розпочався 2004 р. Переконаний, що успіх нашого підприємства базується на трьох «китах». Перший — це команда, її професіоналізм і, звичайно, очільник, який формує склад колективу, допомагає кожному реалізувати свій потенціал. Ми вміємо сконцентруватися в критичні моменти, спрямувавши зусилля на досягнення цілі. Другий «кит» — це, на мій погляд, системність. Кожен процес завжди транслюють перші особи компанії, а не сторонні фірми-виконавці. Вони апробовують механізм роботи, і таким чином допомагають працівникам осягнути нюанси, забезпечити стабільність. У нас немає швидких проєктів. Кожна інновація проходить стадії розвитку до моменту повноцінного впровадження. І третій «кит» — це відповідальність, особиста й колективна. Саме завдяки їй наша компанія здобула відмінну репутацію на фармринку. Ми комунікуємо з усіма його учасниками й ніколи не зловживали своїм становищем, навіть у взаємодії з конкурентами.

Чудово, що у компанії досі працюють люди, які були її частиною на самому початку розвитку. Хоча всі ми маємо різні характери, корпоративні цілі обʼєднують нас і роблять співпрацю неповторною. Попереду у нас ще багато відкриттів, інновацій, проєктів і підкорених вершин».

Люба Дуб, директорка з маркетингу:

«Наше підприємство має і завжди мало чітку візію свого розвитку й місця на фармацевтичному ринку. Бачення майбутнього — це важливий фактор успіху як для бізнесу, так і для окремої особистості. Ба, навіть цілих держав і народів: наприклад, Україна, попри численні втрати й болісні наслідки війни з росією, не відмовляється від усвідомлення власного шляху й боротьби за свою незалежність.

Другим фактором успіху, на мою думку, є безумовна чесність підприємства. Відомо, що чимало людей асоціює маркетинг з певними хитрощами для привернення уваги клієнтів. Утім, за нашою діяльністю ніколи не було маніпуляцій. Для нас це неприпустимо.

Ми завжди були новаторами на аптечному ринку і робили унікальними навіть звичні бізнес-процеси. Саме наша мережа однією з перших серед приватних компаній комп’ютеризувала аптеки, впровадила стандарти ISO, про які тоді мало хто чув, ввела бонусну програму лояльності для постійних відвідувачів.

Пишаюся, що компанія здобула хорошу ділову репутацію та довіру клієнтів, а всі наші здобутки залежали тільки від праці й старань колективу. Нам «не пощастило» заручитися підтримкою інвесторів, які надали б підприємству значні кошти й кілька років не питали, як воно розпоряджається капіталом. Усього, що в нас є, ми досягли самотужки».

Олена Комарянська, директорка з франчайзингу:

«Я прийшла в компанію в 1997 р., коли вона налічувала лише кілька закладів у Львові. Тоді я ще не знала, що потрапила в компанію з цінностями, які не просто декларувалися, а й були основою щоденної діяльності підприємства. Це, без перебільшення, допомогло мені зростати не лише професійно, але й духовно, зокрема, завдяки навчанню в Школі біоетики Українського католицького університету, яке регулярно організовує наше підприємство для свого персоналу.

Я розпочала свій шлях у компанії, працюючи фармацевтом, потім стала завідувачкою аптеки, а згодом долучилася до корпоративної школи кадрового резерву. Надалі це дало мені змогу брати участь у створенні кількох нових проєктів: обласного осередку фахової громадської організації, інтерактивного музею «D.S. Таємна аптека», франчайзингу.

Напрямок розвитку мережі «D.S.» за франчайзингом уже приніс свої позитивні результати й залишиться перспективним у повоєнні часи. Головне — перемогти у протистоянні з ворогом-сусідом, а надалі і Україну, і фармацевтичну галузь чекає відбудова і стрімке зростання.

Сьогодні почуваюся частиною міцної команди. Бачу кожного працівника як супергероя — з унікальними здібностями й можливостями, які можна використати на благо компанії. Чимало колег стали моїми друзями, із якими приємно не лише працювати, але й проводити вільний час. Важливо, аби робота була не обтяжливим обовʼязком чи набридливою рутиною, а місцем сили, наснаги й самореалізації».

Сергій Лозинський, операційний директор:

«Я працював у львівській мережі «Ваша аптека», коли 2010 р. її придбало ТОВ «Маркет Універсал». Утім ніколи не було відчуття, що нас «купили», навпаки — ми відчували, що нас прийняли. У команді, з якою ми почали співпрацювати, кожен виконував свою роль та перелік завдань. Слід відзначити, що нас ніколи різко не критикували, завжди допомагали й підтримували в процесі адаптації. За таким самим принципом згодом відбувалася інтеграція інших підприємств, які долучалися до мережі аптек «D.S.», як-от: «Фарм-Союз», «Соціальна мережа», «Макрус» та ін. Важливим аспектом є злиття на рівні цінностей. За ці роки ми переконалися, що є люди, які одразу їх поділяють, і є ті, які мислять по-іншому. Утім, однодумців значно більше.

Компанія надала мені можливості для професійного росту, передусім — через здобуття нових знань і навичок. Зрештою саме компетенції є найбільшим надбанням людини, а не те, яка табличка висить на дверях її кабінету».

Каріне Саакян, комерційна директорка:

«Моя кар’єра у мережі «D.S.» розпочалася 2002 р. з посади провізора в аптеці у Львові. Відтак я стала менеджеркою відділу закупівлі: тоді він налічував лише дві особи. Мережа росла, і ми росли разом із нею.

Наша компанія всіляко сприяла професійному розвитку свого персоналу. Ми регулярно відвідували різноманітні навчання. Утім основні знання й навички можна здобути тільки на практиці. Лише реалізовуючи реальні бізнес-процеси, бачиш, як вони працюють, де потребують змін, що слід враховувати у перспективі.

Серед успішно втілених ідей компанії варто виокремити категорійний менеджмент і власну торгову марку (ВТМ, Privаte Label). Попри початкові труднощі у впровадженні, поступово нам вдалося реалізувати задумане. Ці проєкти допомогли підвищити ефективність роботи і дохідність підприємства.

Асортимент товарів ВТМ намагаємося планувати так, аби ця продукція була представлена насамперед популярними безрецептурними засобами та дієтичними добавками, а також широко вживаними медичними товарами, косметикою, засобами гігієни й догляду. Наша емблема «Arbor Vitae» (у перекладі з латини — «дерево життя») чи лого «D.S.» дозволяють покупцям швидко впізнати й обрати ці товари в аптеках або на сайті нашої мережі. Сьогодні лінійка товарів ВТМ налічує вже 270 позицій, а включно зі спільною торговою маркою «Tabula Vita» — 380. Частина з них уже стала справжніми бестселерами. На досягнутому не зупиняємося!».

Зоряна Олійник, регіональна директорка:

«Мережа аптек «D.S.» стала моїм першим роботодавцем — я потрапила сюди під час інтернатури і жодного разу не пошкодувала про свій вибір. Через деякий час керівництво запропонувало мені очолити придбане аптечне підприємство — ТОВ «Ужфарм» на Закарпатті, на базі якого мав утворитися новий осередок компанії. Я поставила собі за мету перенести наші корпоративні цінності і стандарти роботи в діяльність новоствореного колективу.

Для формування сильних мереж дуже важливою є атмосфера, у якій працюють люди. За роки роботи наша компанія стала для мене другою сімʼєю. Я направду не знаю бізнесів з таким міцним ядром персоналу, взаєморозумінням і готовністю колег підтримати тебе на кожному етапі професійного й особистісного росту. Намагаємося передати цю модель стосунків молодшим колегам, аби вони продовжували будувати міцну і стабільну компанію.

Це правда, що ми ніколи не маніпулювали довірою наших клієнтів, запевняючи їх у найнижчих цінах. Завжди акцентували на якості, зручності, доступності, кваліфікованому обслуговуванні — тих конкурентних перевагах, які є в арсеналі нашого підприємства. Ми побачили, що люди з іншими цінностями просто відсіюються. Отож, продовжуємо формувати команду однодумців».

Галина Польова, директорка з управління персоналом:

«Згадую 1996 р., коли я почала працювати у ТОВ «Маркет Універсал». Мене вразили щирість, працелюбність і цілеспрямованість засновника, керівника й лідера компанії Олега Никулишина. Усі процеси ґрунтувалися на взаємній довірі, дотриманні слова, виконанні зобовʼязань. Це був складний час, криза 1990-х років. Попри всі тодішні реалії, наша компанія ніколи не зловживала довірою своїх працівників та клієнтів і не вирішувала виробничі проблеми їхнім коштом. Саме тоді формувалася корпоративна культура підприємства, утворювалося ядро колективу. Ми пережили багато драматичних подій і криз зі своєю Батьківщиною. Завжди відчували відповідальність за неї, оскільки є українською компанією. Пріоритетами були якість послуг, навчання, інновації. Мені імпонує те, що наша компанія виплекала виважену політику маркетингу й управління персоналом, основою якої є повага до людської гідності — працівників та клієнтів.

За 30 років маємо плеяду патріотів фірми, які сумлінною працею, небайдужістю і любовʼю до людей сформували хорошу ділову репутацію компанії. Ми пишаємося колегами, які вже понад 20 років працюють у ТОВ «Маркет Універсал». Усі вони заслуговують поваги і вдячності.

Бажаю нашій компанії далі розвиватися, аби наступні ювілеї 40–50–100 років відзначати у вільній, квітучій, успішній Україні. Нехай нове покоління менеджерів-управлінців керується задекларованими цінностями у своїй роботі та втілює нашу головну місію — змінювати себе і світ на краще».

Олег Никулишин, засновник, співвласник, генеральний директор:

«Три десятки років тому, коли я створював компанію, ще не мав чіткого бачення, яким має бути цей бізнес, чого ми маємо досягти і куди прямувати. Усе почалося з мрії — потужного бажання зробити в житті щось дійсно вагоме. Ми розпочинали свій шлях фактично одночасно з відродженням незалежної України, тому я також поставив собі за мету вирватися з авторитарної радянської системи, бути економічно та соціально незалежним.

Трохи згодом, коли компанія вже досягла певних успіхів, ще однією ціллю, до якої ми прямували, було довести, що бізнес із Заходу України є конкурентоспроможним не лише у своєму регіоні. Саме тому важливим рішенням і великим викликом для нас стала децентралізація компанії. Завдяки їй мережа аптек «D.S.» успішно поширює патріотичні й християнські моральні цінності, наполегливо здійснює лагідну українізацію.

Водночас завдяки регіональному розширенню компанії ми маємо змогу пізнати красу, велич і колорит нашої держави. Особисто я за цей час знайшов велику кількість цікавих та прогресивних людей у різних областях України і вкотре переконався, що українці — дуже різні, але в нас є більше спільного, ніж відмінного, тож маємо єднатися і нести одне одному найкраще, що ми маємо.

А тепер, у часи, коли наша держава дає відсіч нахабному ворогу у повномасштабній війні, ми повинні творити цю єдність ще наполегливіше. Однак також маємо бути реалістами, навчитися бути більш раціональними як у побуті, так і в бізнесі: оптимізовувати витрати, відповідати на всі нові виклики та в жодному разі не відокремлюватися від суспільних процесів.

Саме тому замість корпоративного святкування 30-річчя заснування нашої компанії ми перерахували кошти на користь Збройних Сил України. Поставивши собі за мету зробити спільний благочинний внесок — від нашого підприємства, персоналу та клієнтів — ми змогли направити зібрану суму для потреб військовослужбовців бойових підрозділів Сил спеціальних операцій Збройних Сил України, зокрема: 1,05 млн грн перерахувала наша компанія, а ще по 100 тис. грн пожертвували наші працівники та своїми бонусними балами програми лояльності надали постійні клієнти.

Від початку повномасштабного лютневого вторгнення російського агресора загальна сума благочинного внеску мережі аптек «D.S.» у спільних зусиллях з іншими благодійниками становить понад 4 млн грн — на користь українських військових, підрозділів Сил територіальної оборони, а також пацієнтів різних медичних та соціальних закладів, тимчасових переселенців і цивільних, які потребували допомоги.

Дякуємо нашим партнерам, працівникам і клієнтам за активну співучасть, адже всі ці великі та маленькі справи допомагають нашим захисникам ефективно воювати проти одвічного ворога й рятувати життя людей, які опинилися в небезпеці. Тільки разом ми зможемо здобути таку важливу для усіх нас Перемогу!

Результатом цієї боротьби обов’язково буде й перемога над нашими комплексами і повернення до самих себе. Багатьох українців виховували на історіях про зради і поразки, від нас роками приховували наші ж звитяги. Лише тепер ми починаємо по-справжньому вчити свою історію, пізнавати глибину культури та літературної спадщини. Українці нарешті починають розуміти себе, переосмислювати й усвідомлювати свою роль і значення як народу, поважати себе.

Україна — це земля неймовірно талановитих людей. Ми вміємо створювати геніальні речі, але поки що лише вчимося оцінювати їх належно. І саме тепер, у період війни, маємо змогу побачити, наскільки прогресивною вже є наша держава, порівнявши рівень комфорту й технології, які є в нас, із тими, що мають інші держави. Ми дивуємо світ своїми онлайн-сервісами, швидкою поштою, цифровими досягненнями та успіхами наших воїнів. Ми вже можемо вважати себе армією № 1 у Європі, а скоро, я впевнений, зможемо стати і суспільством № 1 з-поміж соціумів європейських країн. Як би складно не було, маємо вірити, що непереможна, сильна і мирна Україна майбутнього формується вже сьогодні.

Наша боротьба триває, і ми продовжуємо працювати. Багато наших колег мужньо працювали на своїх місцях у перші дні вторгнення, виконуючи свій професійний обов’язок навіть під обстрілами, інші докладали великих зусиль, аби допомогти Збройним Силам України й людям у тилу. Ми показали свою єдність, довели самим собі, що можемо впоратися навіть з найважчими викликами. І це вкотре демонструє, наскільки сильним і завзятим є український народ. Це побачив уже весь світ. Настав час і нам пишатися собою, пишатися тим, що ми — українці!

Попереду на нас чекає багато роботи, адже ми стоїмо на шляху великих змін і розвитку свого справжнього потенціалу».

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті