Чи економлять українці на ліках?

Консалтингова компанія Deloitte опублікувала результати нового огляду споживацької поведінки в Україні «Споживацькі настрої українців після повномасштабного вторгнення», у якому проаналізовано 11 категорій товарів. Серед них, зокрема, і лікарські засоби.

Як свідчать результати цього дослідження, з початком повномасштабної війни українці почали більше економити та рідше купувати. Найбільше заощаджують на дозвіллі та розвагах поза домом, алкогольних напоях, косметичних засобах. Більш ніж половина українців почала частіше готувати вдома та рідше користуватися послугами таксі. Найменше з проаналізованих категорій економлять на лікарських засобах — 47% респондентів відчувають необхідність заощаджувати під час купівлі цієї категорії товарів.

Стосовно поведінки споживачів лікарських засобів, то в аптеках ліки купує абсолютна більшість українців (97%). У середньому з частотою 3 рази на місяць (для порівняння у 2021 р. цей показник становив 5,5 раза на місяць), витрачаючи на одну покупку 602 грн (середній чек), що на 95 грн, або 14% менше, ніж у 2021 р. Найрідше купують ліки в аптеках споживачі вікової категорії 18–27 років. Проте вони мають найбільший середній чек — 992 грн, що на 390 грн більше за середній показник в Україні. Для пенсіонерів характерний середній чек 656 грн.

Послугою онлайн-замовлень користується 52% українців. Серед покупців ліків через інтернет особливо виділяються жителі столичного регіону. Вони купують у середньому 2 рази на місяць, що майже вдвічі більше за середнє значення. Також значно частіше лікарські засоби онлайн замовляють внутрішньо переміщені особи (2 рази на місяць).

Слід зазначити, що зміна місця проживання значно впливає на частоту придбання ліків. Внутрішньо переміщені особи схильні купувати препарати в аптеках в середньому 4 рази на місяць.

Стратегічний запас лікарських засобів купують у середньому 47% громадян. Серед респондентів віком 58+ років цей показник сягає 66%. Також чим меншим є населений пункт, тим більший відсоток населення купує ліки про запас. Наприклад, для міст-мільйонників цей показник становить 43%, а для малих міст — 53%.

Варто зазначити, що загальною тенденцією є бойкотування товарів, пов’язаних із рф. Так, 71% опитаних українців відмовляється від купівлі товарів виробників чи у продавців, які залишаються на ринку рф. Понад третина респондентів готова платити більше за товари тих компаній, які підтримують Збройні сили України та/або осіб, що постраждали внаслідок воєнних дій.

За матеріалами www.deloitte.com
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті