Від препаратів проти застуди до колагену — тенденції, що визначають світовий ринок товарів для здоров’я

За даними консалтингової компанії McKinsey, світовий ринок споживчих товарів для здоров’я та благо­получчя (consumer wellness) оцінюється у 1,8 трлн дол. США. Аналітики провели дослідження серед 5 тис. споживачів у США, Великій Британії та Китаї й виокремили основні тенденції в різних категоріях товарів для здоров’я, які є найбільш привабливими з точки зору інновацій та інвестицій.

Світова індустрія товарів для здоров’я активно розвивається. 82% споживачів у США, 73% у Великій Британії та 87% у Китаї визначають здоров’я одним з найважливіших пріоритетів у своєму повсякденному житті. Особливо це стосується міленіалів та покоління Z, які купують більше товарів і послуг для здоров’я, ніж представники старших поколінь.

Сьогодні споживачі розглядають здоров’я досить широко, охоплюючи загальне фізичне й ментальне здоров’я, сон, зовнішній вигляд тощо. Вони також мають більше вибору щодо типів продуктів та послуг, доступних до покупки. Зростання інтересу з боку споживачів, а також їх купівельної спроможності відкриває великі можливості.

Жіноче здоров’я

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), хоча тривалість життя жінок у середньому вища, ніж у чоловіків, вони частіше хворіють та користуються медичними послугами, зокрема у зв’язку з їх потребами у сфері репродуктивного здоров’я.

Сьогодні обсяги продажу товарів для жіночого здоров’я збільшуються у зв’язку з наявністю різноманітних потреб у цій сфері. Найбільше коштів витрачають на товари, що застосовують при менопаузі та вагітності. При цьому продукти при менопаузі є досить недооціненим сегментом, де частина існуючого попиту залишається незадоволеною. Часто купують товари, що застосовують при менструації, а також продукти для сексуального здоров’я.

Цифрові інструменти також стають усе більш поширеними у сфері жіночого здоров’я. Наприклад, носимі пристрої можуть відстежувати параметри для визначення пікових періодів фертильності.

Здорове старіння

Попит на продукти та послуги, які підтримують здорове старіння та довголіття, зростає, що зумовлено переходом до превентивної медицини, розвитком таких технологій, як телемедицина та цифровий моніторинг показників стану здоров’я, а також досягненнями в галузі досліджень продуктів, які допомагають сповільнити старіння.

Понад 60% опитаних споживачів вважають «дуже важливим» або «надзвичайно важливим» купувати товари чи послуги, які сприяють здоровому старінню та довголіттю. Близько 70% споживачів у Великій Британії та США і 85% у Китаї зазначили, що за останній рік вони придбали більше товарів цієї категорії, ніж у попередні роки. При цьому результати схожі в усіх вікових групах. Це може свідчити про те, що прагнення до здорового старіння актуальне як для представників молодого покоління, які шукають профілактичні рішення, так і старшого покоління, що прагнуть подовжити своє довголіття. Зважаючи на пришвидшення темпів старіння населення, особливо в країнах з високим рівнем доходу (за даними ВООЗ, до 2030 р. кожна 6-та людина у світі буде старше 60 років), очікується, що питанню здорового старіння приділятиметься ще більше уваги.

Щоб досягти успіху в цій сфері, доцільно застосувати цілісний підхід, враховуючи соціальні фактори та ментальне здоров’я.

Контроль маси тіла

За даними ВООЗ, у 2022 р. кожна 8-ма людина у світі мала ожиріння. З 1990 р. показники ожиріння серед дорослих підвищилися більш ніж удвічі, а серед підлітків — у 4 рази.

Хоча фізичні вправи, безумовно, є найбільш поширеним методом контролю маси тіла, частина респондентів застосовують препарати для контролю маси тіла та схуднення. Слід зазначити, що в США близько 50% споживачів вважають такі ліки «дуже ефективним» методом, тоді як відсоток таких у Великій Британії та Китаї становить <30%.

Здоров’я ШКТ

Понад 80% споживачів у Китаї, Великій Британії та США вважають здоров’я кишечнику важливим, а понад 50% очікують, що найближчими 2–3 роками ця сфера здоров’я стане ще пріоритетнішою.

Найпопулярнішими продуктами для здоров’я кишечнику в США та Китаї є пробіотичні добавки, що допомагають заповнити корисні бактерії, які природно наявні у здоровому кишечнику, а у Великій Британії обирають багаті на пробіотики продукти, такі як комбуча або йогурт, а також безрецептурні препарати, що сприяють роботі шлунково-кишкового тракту (ШКТ). В усіх регіонах респонденти відмітили прагнення, щоб на ринку було доступно більше товарів для підтримки роботи кишечнику.

Сон та стрес

Здоровий сон є одним з важливих компонентів здоров’я та гарного самопочуття людини. Водночас, за оцінками споживачів, це одна зі сфер, де є найбільше незадоволеного попиту. Частина респондентів повідомили про нестачу продуктів, що стосуються покращення сну, когнітивних функцій, а також управління стресом та тривогою.

Однією з головних проблем є велика кількість факторів, які можуть впливати на якість сну, зокрема режим харчування, фізичні вправи, кофеїн, час, проведений перед екраном, стрес та інші фактори способу життя. Використання даних про споживачів для більш ефективного розв’язання конкретних «больових точок», зокрема стимулювання сну, мінімізацію переривань сну, усунення безсоння та покращення якості сну, може відкрити нові можливості.

Наукове обґрунтування

Споживачі не байдужі до новомодних віянь і трендів, наприклад щодо продуктів проти старіння, різних харчових добавок, очищувальних соків тощо, однак не всі з них мають під собою наукове обґрунтування та викликають довіру. Сьогодні споживачі не готові просто випробовувати wellness-тренди та сподіватися на краще. Вони цікавляться: «А що говорить наука?».

Дослідження виокремлює спільну для всіх проаналізованих регіонів тезу — споживачі очікують ефективних, заснованих на даних, науково обґрунтованих рішень для здоров’я.

Тести в домашніх умовах

Пандемія COVID-19, яка змусила людей по всьому світу довгий час залишатися на самоізоляції, вплинула на багато сфер. Зокрема, звичним предметом в домі стали набори експрес-тестування для виявлення антигенів коронавірусу. Наразі споживачі виявляють більший інте­рес до наборів для домашнього тестування інших інфекційних захворювань, вимірювання рівня глюкози, холестерину в плазмі крові тощо. Також споживачі зацікавлені в наборах для тестування дефіциту вітамінів і мінералів.

Діагностичні тести для використання в домашніх умовах приваблюють споживачів своєю зручністю, швидкістю результату та можливістю використовувати будь-коли. Втім, поряд з перевагами виявляються й недоліки. Так, головними перешкодами до ширшого впровадження таких медичних технологій є перевага особистого візиту до лікаря, точність результатів, а також ціна. Компанії, які допомагатимуть споживачам зрозуміти результати своїх тестів — за допомогою генеративного штучного інтелекту або інтеграції з послугами телемедицини — можуть отримати конкурентну перевагу.

ШІ для персоналізації

Технологічний прогрес і накопичення даних про споживачів надають нові переваги для персоналізації. Близько 20% споживачів у Великій Британії та США і 30% у Китаї шукають персоналізовані продукти та послуги, які використовують біометричні дані для надання рекомендацій. Є можливість об’єднати ці інструменти з генеративним штучним інтелектом (ШІ), щоб забезпечити більшу точність і персоналізацію пропозиції. Генеративний ШІ може застосовуватися для створення персоналізованих рекомендацій для здоров’я.

Носимі пристрої

Очікується, що поширеність використання носимих пристроїв зростатиме в міру того, як компанії пропонуватимуть усе ширший спектр показників здоров’я для відстеження. Хоча сьогодні на ринку існує ціла низка рішень для фітнесу та сну, таких технологій для харчування та контролю маси тіла, управління стресом тощо набагато менше, що дає можливість заповнити ці прогалини.

Клінічні дані передусім

У недалекому минулому помітним трендом була перевага натуральних інгредієнтів та екологічність. Тепер аналітики відмічають, що перевага надається клінічно перевіреним інгредієнтам. Близько половини споживачів у Великій Британії та США назвали клінічну ефективність головним фактором при купівлі, тоді як лише близько 20% відповіли так само щодо натуральних інгредієнтів. Ця тенденція найбільш виражена в таких категоріях, як безрецептурні препарати, вітаміни і дієтичні добавки.

Роль лікарів

Рекомендації лікарів є одним із найбільших важелів впливу на рішення пацієнтів щодо придбання товарів для здоров’я та гарного самопочуття. Зокрема, до думки лікаря прислухаються при зверненні із запитом щодо якості сну та загального здоров’я, зокрема щодо рекомендацій прийому вітамінів та вживання дієтичних добавок.

Катерина Дмитрик
за матеріалами http://www.mckinsey.com, http://www.who.int
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті