Бриф-аналіз фармринку: підсумки листопада 2024 р.

Ринок продовжує зростання, особливо в національній валюті. У листопаді 2024 р. обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» зросли на 22,1% у грошовому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні обсяги аптечного продажу майже не змінилися відносно минулорічних показників (+0,6%). У доларовому еквіваленті відмічається підвищення — на 6,7%. Основним фактором зростання ринку в грошовому вираженні залишається інфляційна складова. Серед АТС-класів 2-го рівня найвищі темпи зростання фіксуються для антидіабетичних препаратів, обсяги продажу яких зросли у понад 1,5 раза порівняно з листопадом 2023 р. У розрізі категорій товарів сегмент дієтичних добавок продовжує зумовлювати темпи зростання вищі за інші категорії товарів «аптечного кошика», завдяки чому зростає і їх частка в загальній структурі ринку. У листопаді 2024 р. частка дієтичних добавок сягнула 11,8% у гривневому вираженні та 9,5% у натуральному. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку Украї­ни (території, підконтрольної українському уряду) у листопаді 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками листопада 2023–2024 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у грошовому вираженні за підсумками листопада 2024 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2024 р. у розрізі категорій товарів
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2023–2024 рр.
Рис. 5. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2023–2024 рр.
Рис. 6. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня у грошовому вираженні за підсумками листопада 2023–2024 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2022–2024 рр.
Листопад, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2022 9 522,8 –9,9 81,2 1 050,2 –15,3 8,9 747,7 –23,1 6,4 406,8 1,9 3,5 11 727,6 –11,0
2023 11 695,3 22,8 78,6 1 680,6 60,0 11,3 933,7 24,9 6,3 560,6 37,8 3,8 14 870,2 26,8
2024 14 216,2 21,6 78,3 2 143,1 27,5 11,8 1 072,7 14,9 5,9 717,6 28,0 4,0 18 149,6 22,1
Натуральне вираження, млн упаковок
2022 67,1 –28,4 68,5 6,6 –38,0 6,7 21,2 –52,9 21,6 3,1 –25,8 3,2 98,0 –36,2
2023 72,1 7,5 65,7 9,8 48,6 8,9 24,1 13,6 21,9 3,9 24,8 3,5 109,8 12,1
2024 71,6 –0,8 64,8 10,5 7,6 9,5 24,1 0,3 21,8 4,3 10,8 3,9 110,5 0,6

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками листопада 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в листопаді 2023 р.

Маркетуюча організація 2023 2024
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Київський вітамінний завод (Україна) 3 3
Корпорація «Артеріум» (Україна) 4 4
Acino (Швейцарія) 6 5
Teva (Ізраїль) 5 6
KRKA (Словенія) 7 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 11 8
Кусум Фарм (Україна) 10 9
Sanofi (Франція) 9 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів препаратів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками листопада 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в листопаді 2023 р.
Бренд 2023 2024
КСАРЕЛТО 2 1
НУРОФЄН 1 2
НАЛБУФІН 3 3
НІМЕСИЛ 8 4
ТРИПЛІКСАМ 6 5
СПАЗМАЛГОН 5 6
ЕВКАЗОЛІН 9 7
СИМБІКОРТ 19 8
СИНУПРЕТ 4 9
ЦИТРАМОН 7 10

ДИСТРИБУЦІЯ

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками листопада 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у листопаді 2022–2023 рр.
Дистриб’ютор 2024 2023 2022
Оптіма-Фарм (Київ) 45,8 44,7 42,1
БаДМ (Дніпро) 39,4 40,3 38,8
Вента (Дніпро) 2,9 2,6 6,0
Delta Medical Promotions (Швейцарія) 2,1 2,7 1,8
Медичний центр М.Т.К. (Київ) 1,6 1,5 1,3
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті