До Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів МОЗ України (далі —Держлікінспекції МОЗ) надходять скарги від фізичних та юридичних осіб з питань діяльності її територіальних підрозділів та окремих суб’єктів господарювання. Однак після перевірки встановлюється, що значна їх кількість — анонімна.
Подібні звернення та скарги мають такі цілі:
- позбавитися від конкурента на ринку з використанням адміністративних повноважень Держлікінспекції МОЗ;
- ініціювати конфліктну ситуацію між конкурентами;
- підірвати довіру до держслужбовців, які здійснюють перевірку суб’єктів господарської діяльності;
- звести наклеп на керівництво територіальної інспекції щодо його компетенції, зловживання службовим становищем, отримання будь-якої вигоди.
Прізвища приватних осіб та їхні адреси виявляються вигаданими. В інших випадках, «автор» скарги її не писав і вперше чує про неї.
Зрозуміло, що мета таких неправдивих звернень — намагання конкурентів ініціювати конфліктну ситуації між суб’єктом господарювання та територіальною інспекцією.
Надходять також анонімні звернення щодо начебто неправомірних дій керівництва окремих територіальних підрозділів Держлікінспекції МОЗ. Згодом виявляється, що метою таких дій є помста за проведену перевірку, або намагання скомпрометувати співробітників територіальної інспекції.
Українське законодавство захищає наших співгромадян від можливості використання анонімних скарг у комерційних інтересах. Це передбачено ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»: письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, авторство якого неможливо встановити, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
По анонімним зверненням та скаргам згідно з законодавством заходи реагування не вживаються, забороняється проводити службові розслідування, а в разі звернення до правоохоронних органів оперативно-розшукові заходи не проводяться.
Держлікінспекції МОЗ
Коментарі