Міністру охорони здоров’я України
Князевичу В.М.
Шановний Василю Михайловичу!
Асоціація фармацевтичних дистриб’юторів «Фармукраїна», що об’єднує провідних дистриб’юторів лікарських засобів та виробів медичного призначення, засвідчує Вам свою повагу та направляє свої зауваження та коментарі до проекту постанови КМУ «Про регулювання цін на основні лікарські засоби та вироби медичного призначення», що опублікований на офіційному сайті Міністерства економіки України.
Перш за все, хочемо привернути Вашу увагу до того, що в умовах фінансової кризи, ускладнень проходження платежів та валютної нестабільності впровадження регулювання граничних націнок на лікарські засоби може призвести до їхнього дефіциту в аптечній мережі та лікарнях і до серйозних негативних соціальних наслідків. Тому найправильнішим рішенням у даній ситуації нам видається відкладення регулювання цін на лікарські засоби до часу встановлення економічної стабільності та прогнозованості курсів іноземних валют по відношенню до гривні.
У разі якщо з боку органів державної влади є переконання в необхідності регулювання граничних рівнів націнок, то, на нашу думку, це може бути введено, але за нижчевикладених умов, які дадуть змогу мінімізувати ризик недоступності лікарських засобів, тобто їх ненаявності.
1. Встановити регулювання цін на Обов’язковий мінімальний асортимент лікарських засобів для аптек (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.11.2004 р. № 569). Цей перелік згідно з духом та логікою створення даного наказу включає найбільш соціально значимі лікарські засоби та вироби медичного призначення та водночас є досить нешироким, що дозволить операторам ринку підтримувати невисоку націнку на даний перелік навіть в умовах від’ємної прибутковості.
2. Встановити граничну постачальницько-збутову націнку в розмірі 15%, що збереже можливість постачати до аптек ліки згідно з переліком на умовах відстрочення платежу навіть під час певної девальвації гривні. Тобто гранична націнка повинна покривати не тільки витрати дистриб’ютора, але й ризики девальвації національної валюти протягом часу повернення грошей з аптек. В іншому разі дистриб’ютори не зможуть встановити відстрочення платежу на ці лікарські засоби, а аптеки — закуповувати достатню їх кількість.
3. Упереджуючи можливе виникнення питання про необхідність декларування дистриб’юторами оптово-відпускних цін (вартості імпортованого товару), хочемо наголосити, що для досягнення мети достатньо контролю вказування цих цін в видаткових накладних дистриб’юторських компаній. Введення ж додаткових документів для декларування цін призведе до додаткового ускладнення документообігу та підвищення витрат у операторів ринку і, як наслідок, до підвищення цін на лікарські засоби.
4. Викласти в Порядку застосування граничних торговельних (постачальницько-збутових) надбавок та встановлення роздрібних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання, визначення оптово-відпускної ціни таким чином: «оптово-відпускна ціна — фактична ціна товару, що є оптовою ціною виробника або оптового підприємства — резидента України, заснованого компанією виробником — нерезидентом України, або вартістю імпортованого товару, за якою здійснюється продаж (реалізація) товарів (з урахуванням знижок, надбавок, націнок) суб’єкту господарювання, що здійснює продаж (реалізацію) через аптечну мережу, та/або державним і комунальним закладам охорони здоров’я для їх подальшого продажу (реалізації)». Таке визначення надасть можливість нормально постачати лікарські засоби до дистриб’юторських мереж юридичним особам, заснованим в Україні іноземними компаніями-виробниками.
На вимогу ми готові надати додаткову інформацію.
Дякуємо за розуміння та сподіваємося, що наші зауваження знайдуть відображення в кінцевій версії постанови КМУ.
Президент Асоціації фармацевтичних дистриб’юторів «Фармукраїна»
Володимир Дудка
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим