Законопроект «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу»

20 Червня 2014 10:45 Поділитися

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ

Міністерство охорони здоров’я України повідомляє про оприлюднення проекту Закону України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу» (далі — проект Закону України).

Проект Закону України розроблено Міністерством охорони здоров’я України.

Проект Закону України розроблений з метою врегулювання ситуації, що склалася, у зв’язку із зловживанням осіб, що реалізують дієтичні добавки населенню, як лікарські засоби.

Особи, видаючи себе за представників закладів охорони здоров’я, науковців, посадових осіб за телефонами, що зазначаються в рекламі дієтичних добавок («кол-центри»), реалізують дієтичні добавки як лікарські засоби, пропонують компенсації за неефективне лікування дієтичними добавками та, користуючись довірою людей, заволодівають їх коштами (вимагають повернути різницю в нарахованій компенсації тощо).

Звернення щодо можливих шахрайських дій зазначених осіб направлені за належністю до Міністерства внутрішніх справ України. Незважаючи на проведену роботу, Міністерство охорони здоров’я України отримує від Міністерства внутрішніх справ України відповіді щодо прийняття рішень про припинення перевірок за даними фактами у зв’язку із відсутністю фактів, які б вказували на наявність кримінального правопорушення.

Під час проведеної у листопаді 2013 року робочої наради з цього питання із представниками державних органів, правоохоронних відомств та Служби безпеки України надходили пропозиції щодо законодавчого врегулювання ситуації.

У зв’язку із викладеним та продовженням надходження звернень від ошуканих громадян Міністерством охорони здоров’я України підготовлено проект зміни до Закону України «Про рекламу» з питання заборони використання телефонів при рекламі дієтичних добавок.

Зауваження та пропозиції приймаються Управлінням громадського здоров’я МОЗ України протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу:

01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7.

Контактні особи:

Бутильська Неля Олександрівна, тел. 253-74-53, e-mail: [email protected];

Дудін Олег Валеріанович, тел. 253-01-00, e-mail: [email protected]

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11,

Державна служба України з питань

регуляторної політики та розвитку підприємництва

E-mail: [email protected]

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України
«Про внесення зміни до статті 21
Закону України «Про рекламу»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу» (далі — проект Закону) розроблений з метою врегулювання ситуації, що склалася, у зв’язку із зловживанням осіб, що реалізують дієтичні добавки населенню, як лікарські засоби.

Особи, видаючи себе за представників закладів охорони здоров’я, науковців, посадових осіб за телефонами, що зазначаються в рекламі дієтичних добавок («кол-центри»), реалізують дієтичні добавки як лікарські засоби, пропонують компенсації за неефективне лікування дієтичними добавками та, користуючись довірою людей, заволодівають їх коштами (вимагають повернути різницю в нарахованій компенсації тощо).

Звернення щодо можливих шахрайських дій зазначених осіб направлені за належністю до Міністерства внутрішніх справ України. Незважаючи на проведену роботу, Міністерство охорони здоров’я України отримує від Міністерства внутрішніх справ України відповіді щодо прийняття рішень про припинення перевірок за даними фактами у зв’язку із відсутністю фактів, які б вказували на наявність кримінального правопорушення.

Під час проведеної робочої наради з цього питання з представниками державних органів, правоохоронних відомств та Служби безпеки України надходили пропозиції щодо законодавчого врегулювання ситуації.

У зв’язку з викладеним та продовженням надходження звернень від ошуканих громадян Міністерством охорони здоров’я України підготовлено проект змін до Закону України «Про рекламу» з питання заборони використання телефонів при рекламі спеціальних харчових продуктів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Мето проекту Закону – унеможливити ситуацію щодо реалізації дієтичних добавок як лікарських засобів в телефонному режимі.

3. Правові аспекти

Основи законодавства України про охорону здоров’я, Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів», Закон України «Про лікарські засоби», Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту Закону не потребує додаткових фінансових і матеріальних витрат за рахунок Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Прийняття проекту Закону не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6. Запобігання дискримінації

У проекті Закону відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект Закону розміщується на офіційному веб-сайті МОЗ України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери та не потребує погодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону не є регуляторним актом.

10-1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту Закону не стосується питань впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття акта унеможливлює введення в оману населення в телефонному режими при реалізації дієтичних добавок.

Міністр охорони здоров’я України Олег Мусій

Проект
оприлюднено на сайті МОЗ України 19.06.2014 р.

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення зміни до статті 21
Закону України «Про рекламу»

Верховна Рада України постановляє:

1. Частину дев’яту статті 21 Закону України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62; 2007 р., № 34,  ст. 445; 2012 р., № 30, ст. 348; 2014 р., № 4, ст. 61, № 30, ст. 1010) доповнити абзацами такого змісту:

«У рекламі дієтичних добавок забороняється зазначати контактні номери телефонів.

У друкованих виданнях та під час трансляції інформаційних та інформаційно-аналітичних програм, передач на медичну тематику забороняється зазначати контактні номери телефонів, за винятком реклами закладів охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.».

2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова Верховної Ради України

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті