Законопроект «Про мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я»

14 Березня 2016 5:19 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до частини першої статті 93 Конституції України, частини першої статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України» та статті 89 Регламенту Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи вноситься на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я».

Доповідачем цього законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради України визначено народного депутата України Мураєва Є. В.

Народний депутат України
Є. В. Мураєв

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я»

1. Обґрунтування необхідності прийняття Закону

Проект Закону «Про мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я» (надалі — Законопроект) розроблено в зв’язку із необхідністю забезпечення умов для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування.

Одним із пріоритетних напрямків державної політики України в сучасних умовах є побудова і вдосконалення національної системи охорони здоров’я. Увага до проблеми організації та функціонування охорони здоров’я пояснюється необхідністю збереження і відновлення здоров’я населення.

Поліпшення здоров’я населення і підвищення ефективності медичного обслуговування були і залишаються надзвичайно актуальними питаннями для України.

Відповідно до статті 49 Конституції України кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров’я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.

На сьогоднішній день значна частина закладів охорони здоров’я не отримує фінансування на належному рівні, тому можуть ставитися питання про їх ліквідацію та реорганізацію.

Станом на сьогоднішній день склалася така ситуація в економіці країни, яка характеризується спадом виробництва в усіх галузях економіки, зростанням рівня безробіття населення, зменшення реальних доходів населення, високим рівнем інфляції, підвищенням тарифів на житлово — комунальні послуги. У таких кризових економічних умовах деякі соціальні верстви населення, які є особливо вразливими від зазначених факторів, об’єктивно не матимуть можливості отримувати платні медичні послуги.

За вказаних обставин введення мораторію строком на п’ять років на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності є актуальним та необхідним.

2. Цілі і завдання проекту.

Метою і завданнями прийняття цього законопроекту є забезпечення умов для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування, недопущення ліквідації та реорганізації закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності.

3. Загальна характеристика і основні положення законопроекту.

Законопроектом пропонується ввести мораторій строком на п’ять років на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, що включає:

безпосередню ліквідацію лікарень, поліклінік, амбулаторій, фельдшерсько-акушерських пунктів (у тому числі, які розташовані на території сільських та селищних рад) та інших медичних закладів державної та комунальної форм власності;

реорганізацію закладів охорони здоров’я, що призводить до зміни їх головного призначення та/або скорочення кількості працівників і зменшення кількості ліжко-місць;

інші форми реорганізації, направлені на закриття закладів охорони здоров’я та зменшення обсягів медичної допомоги населенню;

скорочення режиму роботи медичних закладів.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.

Питання, що відносяться до предмету правового регулювання законопроекту, регулюються Конституцією України, Законом України «Основи законодавства про охорону здоров’я» та іншими законами України.

Реалізація положень поданого законопроекту після його прийняття не потребує змін до інших законів.

5. Фінансово-економічне обґрунтування.

Прийняття цього проекту Закону не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних наслідків прийняття акту.

Прийняття Закону «Про мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я» забезпечить умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування, забезпечить недопущення ліквідації та реорганізації закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності.

Народний депутат України
Є. В. Мураєв

Проект

від 11.03.2016 р. зареєстрований № 4204

ЗАКОН УКРАЇНИ
«Про мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я»

Цей Закон встановлює мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я та скорочення працівників цих закладів.

Завданням Закону є забезпечення дотримання конституційного права громадян на охорону здоров’я незалежно від місця їх проживання та запобігання масовій ліквідації та реорганізації закладів охорони здоров’я.

Стаття 1. Мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я

Ввести мораторій строком на п’ять років на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, що включає:

безпосередню ліквідацію лікарень, поліклінік, амбулаторій, фельдшерсько-акушерських пунктів (у тому числі, які розташовані на території сільських та селищних рад) та інших медичних закладів державної та комунальної форм власності;

реорганізацію закладів охорони здоров’я, що призводить до зміни їх головного призначення та/або скорочення кількості працівників і зменшення кількості ліжко-місць;

інші форми реорганізації, направлені на закриття закладів охорони здоров’я та зменшення обсягів медичної допомоги населенню;

скорочення режиму роботи медичних закладів.

Стаття 2. Прикінцеві положення.

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Кабінетові Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд і приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;

3. Встановити, що до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом інші закони та нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечать цьому Закону.

Голова Верховної Ради України

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті