За підсумками квітня 2025 р. обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» зросли на 19% у гривневому та на 12,3% у доларовому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні фіксується незначне зниження на 0,5%. У досліджуваний період найвищі темпи зростання відмічаються для антидіабетичних (А10) та антигіпертензивних препаратів (С09). Обсяги продажу цих груп препаратів демонструють зростання і порівняно із квітнем 2024 р. вищі за середньоринковий показник. У квітні 2025 р. триває тенденція до збільшення частки дієтичних добавок у загальній структурі роздрібного ринку, яка сягнула 12,1% у гривневому вираженні. Серед інших трендів виявляється зростання частки товарів зарубіжного виробництва як у грошовому, так і натуральному вираженні, а також збільшення частки рецептурних лікарських засобів. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у квітні 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також доларовому еквіваленті за підсумками квітня 2024–2025 рр. із зазначенням темпів приросту / спаду порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками квітня 2025 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2023–2025 рр. у грошовому вираженні

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2025 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2024–2025 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2024–2025 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками квітня 2024–2025 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2023–2025 рр.
Квітень, рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2023 | 10 108,6 | 59,5 | 79,3 | 1316,9 | 146,9 | 10,3 | 815,2 | 79,6 | 6,4 | 504,7 | 82,3 | 4,0 | 12 745,4 | 67,6 |
2024 | 11 961,0 | 18,3 | 78,9 | 1652,1 | 25,5 | 10,9 | 938,5 | 15,1 | 6,2 | 611,7 | 21,2 | 4,0 | 15 163,3 | 19,0 |
2025 | 13 906,9 | 16,3 | 77,6 | 2169,7 | 31,3 | 12,1 | 1101,8 | 17,4 | 6,2 | 734,3 | 20,0 | 4,1 | 17 912,7 | 18,1 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2023 | 68,0 | 26,1 | 66,5 | 8,1 | 111,6 | 7,9 | 22,7 | 27,5 | 22,1 | 3,6 | 47,8 | 3,5 | 102,4 | 31,3 |
2024 | 67,5 | −0,8 | 64,7 | 9,0 | 12,1 | 8,7 | 23,8 | 5,0 | 22,8 | 4,0 | 10,9 | 3,8 | 104,3 | 1,9 |
2025 | 66,1 | −2,1 | 63,6 | 9,6 | 6,1 | 9,2 | 24,1 | 1,1 | 23,2 | 4,1 | 3,1 | 4,0 | 103,9 | −0,5 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками квітня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у квітні 2024 р.
Маркетуюча організація | 2024 | 2025 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 |
Acino (Швейцарія) | 3 | 3 |
Teva (Ізраїль) | 5 | 4 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 4 | 5 |
KRKA (Словенія) | 7 | 6 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 6 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 8 | 8 |
Sanofi (Франція) | 10 | 9 |
Кусум Фарм (Україна) | 9 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками квітня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у квітні 2024 р.
Бренд | 2024 | 2025 |
КСАРЕЛТО | 1 | 1 |
НУРОФЄН | 2 | 2 |
ТРИПЛІКСАМ | 5 | 3 |
НАЛБУФІН | 4 | 4 |
КІТРУДА | 70 | 5 |
НІМЕСИЛ | 3 | 6 |
СИМБІКОРТ | 9 | 7 |
СПАЗМАЛГОН | 6 | 8 |
ДЕТРАЛЕКС | 8 | 9 |
СИНУПРЕТ | 11 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками квітня 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у квітні 2023–2025 рр.
Дистриб’ютор | 2025 | 2024 | 2023 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 43,4 | 42,2 | 42,6 |
БаДМ (Дніпро) | 39,7 | 43,2 | 40,0 |
Вента (Дніпро) | 3,2 | 2,4 | 4,2 |
Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,6 | 2,6 | 2,5 |
Долфі-Україна (Дніпро) | 2,0 | 0,9 | 0,7 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим