Як фармацевтичним компаніям захистити торгову марку у Євросоюзі?

Як фармацевтичним компаніям захистити торгову марку у Євросоюзі?Торгову марку ЄС можна отримати шляхом реєстрації в Бюро гармонізації внутрішнього ринку (Office for Harmonisation in the Internal Market — OHIM, Аліканте, Іспанія; далі — Бюро). Заяву можна подати безпосередньо в Бюро або в центральне управління у справах охорони промислової власності відповідної країни — члена ЄС, чи в Бюро з охорони прав інтелектуальної власності країн Бенілюксу. Із 1 жовтня 2004 р. захист на території ЄС можна також отримати, зазначаючи торгову марку в міжнародній системі, оскільки ЄС уже приступив до виконання Протоколу Мадридської угоди про міжнародну реєстрацію торгових марок. Таким чином, було об’єднано міжнародну систему реєстрації торгових марок із системою торгових марок ЄС.

Як фармацевтичним компаніям захистити торгову марку у Євросоюзі?Захист надається на 10 років із можливістю подовження на подальші 10-річні терміни. Реєстрація марки в Бюро дає можливість значно заощадити витрати, чого не можливо було б уникнути в разі національної реєстрації в країні. Така вартість становить 1050 чи 900 євро у випадку звернення через інтернет (за 3 товарні класи). Якщо підприємець хоче перевірити наявність зареєстрованої марки в одній із країн ЄС, існує можливість придбати окремий звіт по країнах за 132 євро. Оплату за реєстрацію марки відмінено.

Власник торгової марки ЄС

Власником торгової марки може бути як фізична, так і юридична особа, а також суб’єкт публічного права. Захист своєї торгової марки можуть отримати також суб’єкти, які знаходяться поза межами ЄС. Як правило, від особи не можна вимагати наявності уповноваженого представника під час процедур у даному Бюро.

Але як фізичні, так і юридичні особи, які не мають постійного місця проживання або реєстрації, а також основного місця ведення господарської діяльності на території ЄС, промислового чи торгового підприємства в ЄС, повинні дія­ти через представників, за винятком подання заявки на реєстрацію торгової марки в ЄС.

Фізичні чи юридичні особи, які мають постійне місце проживання або здійснюють господарську діяльність здебільшого на території ЄС, можуть діяти через своїх співробітників під час реєстрації марки в Бюро.

Такий самий результат в усьому ЄС

Торгову марку ЄС можна зареєструвати, відчужити, а також відмовитись від неї. Право власності на дану марку може закінчитися або бути визнаним недійсним за рішенням Бюро, а його використання — забороненим в усіх краї­нах ЄС. До переваг торгової марки ЄС належить, зокрема, те, що в разі потреби захисту на всій території ЄС достатньо використовувати її на території лише однієї країни.

Якби виявилося, що неможливо отримати захист даної марки як торгової марки ЄС на підставі так званої конверсії, тобто перетворення запиту на торгову марку ЄС у запит на торгову марку окремої країни, зі збереженням тієї самої дати запиту, можна клопотати про захист марки в державах, що входять до ЄС і на території яких немає для цього перешкод.

Єдина юридична система

Заява на реєстрацію торгової марки ЄС виконується на офіційному бланку. Під час реєстрації в Бюро можна користуватися однією з 27 мов країн — членів ЄС. Також заявник, крім своєї національної мови, зобов’язаний обрати ще одну мову додатково із запропонованого переліку (англійську, французьку, німецьку, іспанську чи італійську) для проведення процедури в Бюро.

Перш за все Бюро вивчає заяву з формального боку. Це включає, передусім, перевірку переліку товарів та послуг, а також оплату необхідних зборів. Наступним етапом є дослід­ження запиту по суті. Бюро перевіряє заяву на предмет відсутності причин для відмови в реєстрації. Не реєструються, наприклад, торгові марки, позбавлені будь-якого розпізнавального характеру, або ті, що складаються виключно з позначень чи вказівок, які можуть слугувати в торговому обороті тільки для визначення виду, якості, кількості, призначення, вартості, географічного походження, часу виробництва товару чи надання послуг. У випадку, коли торгова марка не може бути зареєстрована відносно деяких чи всіх товарів чи послуг, охоплених заявою на реєстрацію марки ЄС, заява в частині реєстрації на ті товари чи послуги не задовольняється.

Кожна фізична чи юридична особа, а також кожна група чи орган, що представляють виробників, сервіси послуг, продавців чи споживачів, може після публікації заяви на реєстрацію торгової марки ЄС подати в Бюро письмові зауваження з обґрунтуванням, чому торгова марка не може бути зареєстрована в Бюро. Протягом 3 міс від дати публікації заяви в Бюлетені на реєстрацію може бути подано заперечення щодо реєстрації торгової марки власниками вже існуючих подібних торгових марок. На вимогу заявника власник існуючої торгової марки, який подав заперечення, повинен надати доказ, що протягом 5 років перед публікацією заяви на реєстрацію його марка насправді використовувалася на території ЄС стосовно товарів чи послуг, охоплених реєстрацією.

На кожне рішення експертів, департаментів розгляду претензій (заперечень), департаментів адміністрування торгових марок, юридичних департаментів, а також департаменту анулювання особа може протягом 2 міс від дня видачі рішення подати скаргу до Апеляційної палати (Board of appeal). На рішення Апеляційної палати у справі про анулювання реєстрації можна подати скарги до суду Європейського Союзу, розташованого в Люксембурзі, протягом 2 міс від оприлюднення рішення Апеляційної палати.

Моніка Ковальчик,
патентний повірений Варшавського офісу
юридичної фірми «Халас і Партнери»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті