«Фармак» приймав гостей

17 квітня 2002 р. представники Київської торгово-промислової палати (КТПП) відвідали ВАТ «Фармак». Незважаючи на те, що «Фармак» член КТПП уже більше ніж 5 років, керівництво КТПП завітало на підприємство вперше. Увазі гостей було запропоновано велику програму, що включала не тільки обговорення поточних питань діяльності підприємства на фармацевтичному ринку, але й презентацію ВАТ «Фармак», а також відвідання деяких виробничих дільниць. Учасників зустрічі в свою чергу було ознайомлено з історією створення КТПП та основними напрямками її роботи.

p_338_17_290402_FARMAK2.jpg (13026 bytes)

Микола Засульський вручає Філі Жебровській сертифікат нового зразка, що підтверджує членство ВАТ «Фармак» у КТПП

Президент КТПП Микола Засульський розповів про те, що Торгово-промислова палата (ТПП) — добровільне об’єднання суб’єктів підприємницької діяльності, основна мета якого полягає у сприянні розвитку вітчизняної економіки. Історія КТПП бере початок у 1963 р., коли було створено Українське відділення ТПП колишнього Радянського Союзу. У 1972 р. на базі відділення створено ТПП України, в 1974 р. — київське відділення, до якого, крім суб’єктів із Києва та столичної області, увійшли представники промисловості Вінницької, Житомирської, Черкаської та Чернігівської областей. На базі київського відділення було створено фірму «Київзовнішсервіс», яка допомагала підприємствам у здійсненні експортно-імпортних операцій. У 1995 р. «Київзовнішсервіс» перетворено на КТПП, що об’єднала більше ніж 180 суб’єктів підприємницької діяльності.

На сьогодні до КТПП входить близько 800 членів, вона здійснює активну діяльність, спрямовану на розвиток ринкових відносин між підприємствами Київської області й інших регіонів України, іноземних держав, а також налагоджує ділові контакти, організовує виставки та семінари, видає інформаційні довідники «Діловий Київ» тощо. Микола Засульський підкреслив, що ВАТ «Фармак» — один з найактивніших членів КТПП, постійно бере участь у заходах, що проводяться в рамках діяльності КТПП, зокрема, у виданні інформаційних довідників, у семінарах, демонстраціях своєї продукції на рекламних стендах у приміщенні КТПП. Таке співробітництво є взаємовигідним, а тому перспективним.

Генеральний директор ВАТ «Фармак» Філя Жебровська ознайомила гостей з основними етапами розвитку підприємства, історія якого налічує вже понад 75 років. На підприємстві трудяться більше ніж 1000 працівників. Починаючи з 80-х років XX ст. збільшувався асортимент продукції, підприємство розширювалося, однак спеціалізувалося переважно на виробництві субстанцій. Після проголошення Україною незалежності почався кардинально новий етап розвитку підприємства, який був ознаменований освоєнням великої кількості назв лікарських засобів. З 1992 р. на підприємстві функціонує виробнича лінія з випуску лікарських засобів у формі таблеток, невдовзі з’явилися виробничі лінії з випуску препаратів у формі мазей, очних крапель, драже, капсул. Інвестиції в ці виробничі лінії вже окупилися і зараз виробництво стало прибутковим. Підприємство налагодило випуск більш як 130 назв лікарських засобів, 110 із них— постійного асортименту. У 2001 р. обсяг продажу продукції підприємства склав 124 млн грн., в I кварталі поточного року — 34 млн грн., 13% продукції підприємства експортується. Постійний розвиток, розроблення нових препаратів та лікарських форм — основні принципи роботи підприємства. Наприклад, у 2000 р. вступила в дію нова лінія з виробництва лікарських засобів в ампулах, постійно оновлюється їхній асортимент, щороку з’являється близько 30 нових назв.

Увага гостей була зосереджена на нещодавно відкритій лінії з виробництва препарату для лікування пацієнтів з патологією щитоподібної залози L-ТИРОКСИНУ-ФАРМАК (левотриксин натрій), організованого за підтримки Європейського Союзу. Вітчизняний L-ТИРОКСИН зайняв свою нішу на українському фармацевтичному ринку, помітно потіснивши конкурентів. Однак щодо експорту препарату, то поки ще існують проблеми. Зокрема, після виконання численних вимог препарат був зареєстрований в Росії, у Білорусі від ВАТ «Фармак» зажадали проведення досліджень на біоеквівалентність. На думку Ф. Жебровської, парадокс полягає в тому, що ні в Україні, ні в Білорусі подібні дослідження поки що не проводяться.

У рамках зустрічі наголошувалося на організації виробництва препаратів для лікування цукрового діабету та його ускладнень, таких, як ІЗОДИБУТ і ДІАНОРМЕТ (метформін), а також препаратів інсуліну.

p_338_17_290402_FARMAK4.jpg (22027 bytes)

Під час зустрічі на ВАТ «Фармак»

Директор з маркетингу ВАТ «Фармак» Олег Сяркевич розповів про систему ефективної реалізації продукції підприємства, що передбачає вивчення ринкового попиту і конкурентної ситуації, активну інформаційну роботу і якісну дистриб’юцію. Він звернув увагу на те, що підходи ВАТ «Фармак» до реалізації продукції змінювалися залежно від ситуації на ринку, і переломним моментом стало створення на рубежі 1999–2000 рр. власної дистриб’юторської структури — «Фармація-2000», яка входить до першої десятки українських дистриб’юторських компаній. Основні принципи дистриб’юції лікарських засобів ВАТ «Фармак» — забезпечення наявності повного асортименту в усіх регіонах, запобігання демпінгу і відмова від бартерних операцій. Успішна реалізація фармацевтичної продукції неможлива без ефективної інформаційної роботи. З цією метою на підприємстві створена й успішно функціонує служба медичних представників, діяльність яких спрямована на просування препаратів ВАТ «Фармак» у містах Києві, Донецьку, Дніпропетровську, Харкові, Львові, Луганську, Запоріжжі, Одесі, Полтаві, Вінниці, Хмельницькому, Івано-Франківську, АР Крим.

Заступник генерального директора ВАТ «Фармак» з якості Ольга Алексійчук ознайомила керівництво КТПП із системою менеджменту якості. Вона назвала 1996 р. переломним етапом у підходах до системи забезпечення якості. Саме тоді почався перехід від контролю якості до управління якістю. З 1998 р. вдосконалення системи якості на підприємстві здійснюється за двома напрямками: 1-й — на основі міжнародних стандартів, 2-й — на основі моделі ділової досконалості Європейського фонду управління якістю, що використовується в національних і міжнародних конкурсах якості. Робота, спрямована на вдосконалення системи менеджменту якості, вже отримала визнання: у 2001 р. ВАТ «Фармак» стало власником сертифіката ISO 9000 версії 1994 р., а в цьому році здійснюється підготовка до сертифікації на відповідність стандартам ISO 9001 версії 2000 р.

p_338_17_290402_FARMAK_sert.gif (9507 bytes)

У рамках зустрічі порушувалися питання щодо експорту продукції ВАТ «Фармак» у різні країни. Підкреслювалося, що можливості експорту вітчизняних лікарських засобів у країни далекого зарубіжжя обмежені відсутністю сертифікації на відповідність стандартам GMP, а в країни СНД — конкуренцією з боку російських фармацевтичних підприємств, які освоїли виробництво препаратів значної частини асортименту українських фармацевтичних заводів. Також наголошувалося на необхідності розвивати співробітництво у веденні системи кодування продукції, що експортується чи імпортується.

На закінчення зустрічі Філя Жебровська висловила побажання працювати більш активно в питаннях експорту/імпорту з митною службою України, щоб виробити єдину систему кодування і створити єдину базу даних кодів ТН ЗЕД. Микола Засульський запропонував створити в рамках КТПП спеціалізовані комітети, в тому числі фармацевтичний.

Гостям було запропоновано оглянути деякі виробничі дільниці. Керівництву ВАТ «Фармак» було вручено Сертифікат нового зразка, що підтверджує членство підприємства в КТПП.

Вікторія Матвєєва
Фото Євгена Кривші

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті