ПДВ: пільгу пропонують скасувати……але виправданий розмір ставки не запропоновано. Потурбуйте вашого депутата

Народні депутати України Валентин Ландик (член Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій — фракція «Регіони України») та Павло Матвієнко (член Комітету з питань фінансів і банківської діяльності — група «Європейський вибір»), виступаючи суб’єктами законодавчої ініціативи, внесли на розгляд до Верховної Ради проект закону України «Про внесення змін до Закону України «Про податок на додану вартість» № 2326 від 22.10.2002 р. Проектом передбачається з 1 січня 2003 р. скасувати пільгу про звільнення від ПДВ операцій з продажу лікарських засобів та виробів медичного призначення, зареєстрованих в Україні, в установленому законодавством порядку, в тому числі надання послуг з такого продажу аптечними установами (ст. 5, п. 5.1, пп. 5.1.7 закону України «Про податок на додану вартість»). Таким чином, вказані операції оподатковуватимуться за повною ставкою.

На жаль, можливі механізми встановлення зниженої ставки та диференційоване її застосування щодо обігу лікарських засобів у Верховній Раді не запропоновані. У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що його прийняття сприятиме поліпшенню стану надходження ПДВ до бюджету, попередженню фактів ухилення від його сплати, своєчасному відшкодуванню податку з бюджету, здійсненню своєчасного фінансування державних цільових програм з Державного бюджету України, а також виконанню вимог Міжнародного Валютного Фонду щодо погашення заборгованості держави перед платниками податків.

На думку авторів законопроекту, за рахунок звільнення від оподаткування продажу лікарських засобів та виробів медичного призначення, в тому числі надання послуг з продажу аптечними установами, втрати до бюджету за 2001 р. склали близько 1 млрд грн. На сьогодні основними користувачами пільги є не споживачі лікарських препаратів, а аптечні заклади, які їх реалізують. Ненарахування ПДВ на вартість лікарських засобів відкрило можливість аптечним закладам формувати високі торговельні націнки та отримувати високі доходи, внаслідок чого відбулося значне розширення мережі аптечних закладів (за 1997–2001 рр. у 1,5 разу) та зростання їх роздрібного товарообігу (за цей період у 2,6 разу). Незважаючи на використання пільги за цей період відбулося суттєве зростання цін на ці види послуг. Існує значна диференціація цін серед аптечних закладів у межах одного населеного пункту.

Вартість основних засобів хіміко-фармацевтичної промисловості за період з 1997 по 2001 р. зросла майже у 2,5 разу, що свідчить про високий рівень залучення інвестицій у цю галузь та високу дохідність діяльності з виробництва та реалізації лікарських засобів. Автори законопроекту звертають увагу на те, що майже 82% підприємств фармацевтичної галузі є колективною та приватною власністю (29 державних, 123 колективних і 8 приватних підприємств). Спираючись на висновки Міністерства охорони здоров’я України щодо необхідності збереження діючої пільги, мотивованої аргументації щодо ефективності використання 4-річної пільги немає. Заявлені суми в розмірі 140 млн грн. щороку для підтримки української фармацевтичної галузі в разі скасування пільги складають лише 8% від загальної суми втрат бюджету із цього виду пільг.

Що стосується можливого підвищення цін на зазначений вид продукції, то повне перекладання суми ПДВ на споживачів буде економічно невигідним насамперед підприємствам, які займаються реалізацією лікарських препаратів, оскільки за таких умов може відбутися зменшення обсягів реалізації за рахунок зниження попиту на деякі лікарські засоби. Незважаючи на пільговий режим оподаткування ціни постійно зростають. Отже, резюмують автори законопроекту, має відбутися саморегуляція ринку фармакологічної продукції головним чином за рахунок зниження торговельних націнок.

Щодо прогнозу соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту, то його автори вважають, що скасування зазначеної пільги забезпечить додаткові надходження до бюджету в сумі 1,3 млрд грн.

Чи буде прийнято цей законопроект, залежить від волі депутатського корпусу і не меншою мірою від волі всіх операторів фармацевтичного ринку. Пільгу щодо ПДВ пропонують скасувати, проте, можливо, варто потурбувати депутатів про встановлення виправданого та обгрунтованого рівня його ставки. Час є. Відповідно до процедури законопроект має бути розглянутий депутатами на трьох читаннях та підписаний Президентом України.

<p id=textBody style="text-align: right" align=right Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
(за матеріалами www.rada.gov.ua)

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*


Последние новости и статьи