Дарниця — аптека: кроки довіри

Саме таку назву має програма лояльності, започаткована в березні 2003 року АТ «Фармацевтична фірма «Дарниця», яка ставить за мету зміцнення професійного співробітництва провідного українського виробника ліків з фармацевтичними працівниками. Програма «Дарниця — аптека: кроки довіри» стала логічним продовженням активної діяльності фірми в сфері підвищення освітнього рівня вітчизняних фахівців охорони здоров’я, для забезпечення якої було створено 3 науково-учбових інформаційних центри «Фармацевтичної фірми «Дарниця» (Київ, Харків, Львів), де щороку безкоштовно підвищують свою кваліфікацію близько 5 тис. українських працівників охорони здоров’я.

28 травня 2003 року у Львові в рамках реалізації зазначеної програми фірма «Дарниця» провела навчальний семінар для керівників аптечних закладів міста: «Фармацевтичний ринок України — проблеми професійної співпраці». Подія відбулася в стінах Львівського науково-учбового інформаційного центру фірми, що діє на базі Львівського державного медичного університету ім. Данила Галицького. У семінарі з доповідями виступили заступник генерального директора з маркетингу «Фармацевтичної фірми «Дарниця» Андрій Разумний та представники львівської регіональної «промо-команди» фірми.

Андрій Разумний: «Запорука успіху — розуміння і визнання учасниками ринку спільних економічних інтересів»

У семінарі взяли участь 30 керівників аптечних закладів Львова. Значний інтерес до роботи семінару зумовлений тим фактом, що АТ «Фармацевтична фірма «Дарниця» на сьогодні випускає понад 150 лікарських препаратів, які користуються великим попитом у споживачів. Глибокі і досконалі знання продукції цього відомого в Україні виробника фармацевтичної продукції — справа професійної честі аптечних працівників і запорука їх комерційного успіху. Насамперед учасники семінару цікавилися найновішою інформацією про препарати виробництва ЗАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця», і представники підприємства задовольнили цей інтерес.

У першу чергу це новий препарат групи статинів СИМВАКОР-ДАРНИЦЯ (симвастатин), необхідний пацієнтам з ішемічною хворобою серця. Це перший препарат симвастатину, вироблений в Україні. СИМВАКОР-ДАРНИЦЯ застосовують для зниження рівня холестерину в плазмі крові пацієнтів, він допомагає запобігти розвитку такого тяжкого ускладнення ішемічної хвороби серця, як інфаркт міокарда. Слід зазначити високу оперативність роботи маркетингових і виробничих служб «Фармацевтичної фірми «Дарниця», які спромоглися буквально через декілька місяців після закінчення терміну патентного захисту оригінального лікарського засобу ЗОКОР (симвастатин, MSD) налагодити виробництво вітчизняного генеричного препарату і вивести його на український фармацевтичний ринок. Учасники семінару також ставили багато запитань стосовно інших «новинок» фірми, таких, як антиаритмічний препарат МІОРИТМІЛ-ДАРНИЦЯ, дерматологічні препарати ФОКОРТ-ДАРНИЦЯ і ФЛУЦАР-ДАРНИЦЯ, противірусна мазь ОКСОЛІН-ДАРНИЦЯ тощо.

Особливу увагу учасників семінару привернула доповідь заступника генерального директора з маркетингу АТ «Фармацевтична фірма «Дарниця» Андрія Разумного. Він, зокрема, підкреслив, що головним засобом реалізації маркетингової стратегії «Дарниці» є об’єктивне і повне інформування споживачів про фірму та її продукцію. Створення атмосфери довіри і взаєморозуміння суб’єктів фармацевтичного ринку є, на думку А. Разумного, необхідною запорукою їх плідної співпраці, яка повинна грунтуватися на розумінні і визнанні учасниками ринку спільних економічних інтересів. Чи можна сьогодні говорити про співпрацю учасників ринку і які мають бути критерії такої співпраці — саме це було головною темою доповіді.

Як зазначив А. Разумний, «Фармацевтична фірма «Дарниця» реалізує інтенсивну програму імпортозаміщення основних лікарських засобів якісними та доступними генеричними препаратами, вважаючи цю маркетингову стратегію пріоритетною в існуючих економічних і соціальних умовах України. Фармацевтичний ринок України має деякі специфічні особливості: джерелом попиту є гостра потреба у життєво необхідних ліках; низький рівень споживання; висока питома вага генеричних препаратів на ринку (70%); рівень суспільного відшкодування державою вартості лікарських засобів населенню не перевищує 19%. На думку доповідача, однією з серйозних проблем сучасного фармацевтичного ринку України є так звана генерикова фобія, тобто штучно створювана деякими операторами ринку атмосфера недовіри до генеричних препаратів у професійній свідомості. Часто це грунтується на недостатній обізнаності практичних фахівців з цієї проблеми. Адже генерики — це визнана у всьому цивілізованому світі можливість отримання якісної фармацевтичної допомоги за значно менші кошти, це також можливість зменшення бюджетних витрат. Наприклад, фармацевтичний ринок Німеччини — однієї з найбільш економічно розвинених країн — приблизно на 40% складається з генериків. Виходячи з сучасних українських реалій, виробництво вітчизняних якісних генеричних препаратів вбачається єдиною можливою альтернативою у забезпеченні фармацевтичної допомоги в Україні. Проблема професійного сприйняття генеричних ліків полягає насамперед не у належності препарату до групи генериків, а в їх якості у широкому розумінні, наголосив Андрій Разумний. Генеричні препарати, як і будь-які лікарські засоби, повинні задовольняти вимогам безпеки, ефективності та якості, викладеним у реєстраційному досьє. Доповідач поінформував львівських фахівців про результати роботи у цьому напрямку «Фармацевтичної фірми «Дарниця», яка нещодавно отримала національний сертифікат GMP.

У своїй доповіді А. Разумний зупинився і на такій актуальній для аптечних працівників проблемі, як формування товарних запасів лікарських засобів, від ефективного вирішення якої залежить задоволення інтересів покупців, постачальників (виробників) та самої аптеки. Як відомо, фінансові показники конкурентоспроможності будь-якого підприємства безпосередньо пов’язані з прибутковістю активів, що використовуються ним у господарській діяльності. Для аптеки таким активом є товарні запаси лікарських засобів, у прибутку від реалізації яких вона зацікавлена. У свою чергу прибутковість товарних запасів прямо пропорційна швидкості їх обігу та рентабельності їх продажу. Комплексне врахування аптекою цих двох складових економічного успіху на противагу традиційній «погоні» за знижкою/відстрочкою допомагає у формуванні структури закупок та налагодженні продуктивної співпраці аптеки та дистрибутора (виробника).

Наприкінці доповідач запросив учасників семінару відвідати «Дарницю», ознайомитись з умовами виробництва та системою забезпечення якості продукції фірми та на власні очі пересвідчитися у їх відповідності сучасному міжнародному рівню.

Цікаві і змістовні доповіді господарів семінару, активний обмін думками під час дружнього фуршету та концерт квартету «Віртуози Львова» допомогли створити атмосферу довіри та кращого розуміння присутніми нагальних проблем.

Денис Сухінін
Фото автора

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*