Публічні громадські обговорення в Держпідприємництва України: фактори, що стримують розвиток бізнесу

07 Листопада 2012 10:55 Поділитися
На виконання постанови КМУ від 03.11.2010 р. № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» та в межах Орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва (далі — Держпідприємництва України) в IV кв. 2012 р, затвердженого наказом цього органу від 09.10.2012 р. № 52, 30 жовтня поточного року Департамент розвитку підприємництва (далі — Департамент) провів зустріч з представниками громадськості, бізнесу і підприємницьких об’єднань із залученням представників Державної митної служби України на тему «Фактори, що стримують розвиток бізнесу (податкові, митні, регуляторні тощо)».

Під час заходу було розглянуто та обговорено актуальні для учасників ринку теми, а саме:

1. Актуальні питання підприємництва;

2. Фактори, що стримують розвиток бізнесу (податкові, митні, регуляторні тощо);

3. Зміни у заповненні податкової накладної.

Під час заходу фахівці Держпідприємництва України розглянули інформацію, надану представниками громадськості, щодо факторів, які стримують розвиток бізнесу.

Директор Департаменту Юрій Сахно зазначив, що ця зустріч є початком цілого циклу заходів за участю фахівців Держпідприємництва України та представників інших центральних органів виконавчої влади, які проводитимуться з метою консультацій з громадськістю, суб’єктами господарювання для подальшого моніторингу умов ведення бізнесу.

Як зазначив у своєму виступі заступник директора Департаменту Олександр Гальона, Держпідприємництва України ретельно опрацьовує питання, визначені Президентом України, Урядом та парламентом як головні в розрізі розвитку малого й середнього підприємництва в Україні.

Робота проводиться в рамках виконання положень Закону України від 22.03.2012 р. № 4618-VI «Про розвиток та державну підтримку малого та середнього підприємництва в Україні», Указу Президента України від 30.03.2012 р. № 237, яким затверджено Положення про Державну службу України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, постанов та розпоряджень КМУ, інших відповідних правових документів, якими регламентується розробка та реалізація планів і програм з розвитку та підтримки бізнесу.

Підкреслено намагання Держпідприємництва України активно сприяти процесам виходу малого і середнього підприємництва на європейський рівень, зміцнення його позицій у загальній структурі вітчизняної економіки, участі у досягненні пріоритетних цілей, визначених керівництвом держави, модернізації, спрямованої на збільшення внеску малого й середнього підприємництва у соціально-економічний розвиток країни, збільшення його частки в обсязі вітчизняного виробництва, наповнення доходних частин державного та місцевих бюджетів тощо.

Окремо відмічено низку кроків Держпідприємництва України на шляху створення на державному рівні сприятливих умов для підтримки ініціативи громадян із започаткування бізнесу та розвитку суб’єктів малого й середнього підприємництва в Україні. Зокрема, серед іншого, Держпідприємництва України подано на розгляд Уряду (в рамках розробки відповідних програм і планів) пропозиції з діяльності мережі бізнес-центрів, бізнес-інкубаторів, інноваційних центрів, технопарків, а також формування єдиної інформаційної системи у сфері розвитку підприємництва.

Під час виступу було зазначено, що діяльність Держпідприємництва України спрямована, насамперед, на максимальне використання існуючого потенціалу у сфері розвитку підприємництва, реалізації нових ідей, у тому числі тих, які стосуються вдосконалення регуляторних процесів та підтримки бізнесу.

У вищезазначеному контексті О. Гальона запропонував представникам підприємницьких кіл активніше залучатися до процесів реформування у сфері малого й середнього підприємництва в Україні, проведення спільного моніторингу умов бізнесової діяльності, визначення перспективних напрямів її ефективного розвитку.

У ході обміну думками Ю. Сахно звернув увагу присутніх на те, що на мікрокредитування бізнесу виділено приблизно 10 млн грн., що є краплею в морі порівняно з країнами-сусідами, але це крок вперед на шляху розвитку малого бізнесу, тому надалі згаданому питанню приділятиметься значно більше уваги, в тому числі буде збільшено фінансування.

У ході зустрічі представники громадськості порушили ряд проблемних питань, з якими стикаються суб’єкти господарювання. Зокрема вони стосуються документів дозвільного характеру при переміщенні товарів за межі України. Заступник директора Департаменту дозвільної системи Олена Лепіска, зазначила, що наразі в Адміністрації Президента України знаходяться пропозиції Уряду стосовно зменшення кількості таких документів і нагадала, що нині діє Закон України від 19.05.2011 р. № 3392-VI «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», який містить більше 145 позицій. Держпідприємництва України ініціює його скорочення не менш ніж на 70%.

У представників підприємницьких об’єднань виникло питання щодо взаємодії платників податків з Державною податковою службою (далі — ДПС), а саме стосовно практики дії апеляційної процедури і її ефективності: якщо підприємець отримав повідомлення-рішення у територіальному органі ДПС, то, як показує практика, в ДПС можна отримати аналогічне рішення. У такому разі, згідно з наказом ДПС від 23.12.2010 р. № 1001 «Про затвердження Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби» підприємець має право оскаржити в адміністративному (досудовому) порядку будь-які рішення, прийняті контролюючим органом.

Крім того, було наголошено на проблемі електронного спілкування з ДПС, яке позбавляє платників податків можливості отримати від фахівців конкретне пояснення у разі, якщо в електронному вигляді отримано негативну відповідь. З цією проблемою суб’єкти господарювання зіштовхнулись при отриманні права на автоматичне бюджетне відшкодування податку на додану вартість.

Представники асоціації платників податків України повідомили про те, що до них часто звертаються представники малого бізнесу зі скаргами з приводу обов’язковості подання податкової декларації в електронному вигляді, незважаючи на те, що законодавством це не передбачено.

Крім того, представники підприємницьких об’єднань надали фахівцям Держпідприємництва України для розгляду інформацію щодо особливостей заповнення податкової накладної з урахуванням сфери господарської діяльності та змін, внесених до податкового законодавства. Також було розглянуто пропозиції представників бізнесу стосовно форми податкової накладної.

На завершення обговорення Ю. Сахно подякував учасникам заходу за внесені зауваження та пропозиції і зазначив, що організована зустріч стала початком нового етапу взаємодії суб’єктів господарювання з Держпідприємництва України з метою створення сприятливих умов для провадження господарської діяльності в Україні і напрацювання спільних рішень у цьому напрямку.

Катерина Горбунова,
фото Сергія Бека
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті