Відповідь МОЗ України щодо формування єдиного переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню

До редакції «Щотижневика АПТЕКА» надійшла відповідь МОЗ України на запит Всеукраїнської громадської організації «Аптечна професійна асоціація України» (далі — АПАУ) щодо формування єдиного переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню. Нагадаємо, у листопаді минулого року АПАУ надсилала звернення на ім’я Прем’єр-міністра України М.Я. Азарова та віце-прем’єр-міністра, міністра охорони здоров’я України Р.В. Богатирьової стосовно внесення змін до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення. У цьому зверненні пропонувалося зробити його єдиним переліком препаратів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають держаному регулюванню, та які можуть закуповувати заклади і установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного й місцевих бюджетів.

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
(МОЗ України)

ЛИСТ

від 28.12.2012 р. № 18.9001/16-05/22909

Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України»

МОЗ України розглянуло звернення Всеукраїнської громадської організації «Аптечна професійна асоціація України» від 02.11.2012 р. № 112, яке надійшло на адресу Кабінету Міністрів України, та повідомляє.

Національний перелік основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (далі — Національний перелік) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення».

Відповідно до Положення про Національний перелік основних лікарських засобів і виробів медичного призначення, затвердженого наказом МОЗ України від 24.05.2005 р. № 226, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.06.2005 р. за № 635/10915 (із змінами), Національний перелік — це перелік ефективних (у тому числі й з точки зору витрат) та безпечних лікарських засобів та виробів медичного призначення для профілактики, діагностики й лікування найбільш розповсюджених патологічних станів, виходячи з теперішньої й очікуваної їх значущості для охорони здоров’я з урахуванням можливостей для безпечного та ефективного (у тому числі й з точки зору витрат) лікування пацієнтів. Національний перелік спрямовано на виконання програм державних гарантій забезпечення населення України медичною допомогою в стаціонарних і амбулаторно-поліклінічних умовах на території нашої країни. Він є основою для формування системи моніторингу наявності основних лікарських засобів, ціни на які підлягають державному регулюванню, в аптеках.

Обов’язковий мінімальний асортимент (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів затверджено наказом МОЗ України від 02.12.2011 р. № 1000, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.04.2012 р. за № 524/20837. Метою прийняття зазначеного наказу є поліпшення гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, в аптечних закладах України, та сприяння підвищенню доступності лікарських засобів для населення.

Перелік лікарських засобів вітчизняного та іноземного виробництва, які можуть закуповувати заклади й установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.1996 р. № 1071 (із змінами). Мета його прийняття — забезпечення ефективного використання бюджетних коштів.

Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (зі змінами) встановлено на лікарські засоби і вироби медичного призначення, включені до Національного переліку (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів) та обов’язкового мінімального асортименту (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, визначеного МОЗ України, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 12% оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 25% закупівельної ціни; на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів) і вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10% від задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням мита, податку на додану вартість та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10% від закупівельної ціни з урахуванням податку на додану вартість. При цьому фактичний розмір оптово-відпускної ціни на кожну лікарську форму, дозування, споживчу упаковку лікарського засобу, усі типи, види, марки виробів медичного призначення не повинен перевищувати розміру внесеної до зазначеного реєстру оптово-відпускної ціни у гривні.

Лікарські засоби і вироби медичного призначення вітчизняного виробництва, оптово-відпускна ціна яких нижча ніж 12 грн. за 1 упаковку, не підлягають державному регулюванню, крім тих, що придбаваються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Пропозиції щодо формування єдиного переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню розглядатимуться в рамках засідань робочої групи для доопрацювання деяких проектів постанов Кабінету Міністрів України, склад якої затверджено наказом МОЗ України від 10.07.2012 р. № 174-Адм (зі змінами).

Р.М. Богачев,
заступник міністра охорони здоров’я,
керівник апарату

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті