ВАТ «Фармак»: активна інтеграція у світове фармацевтичне товариство

1–3 листопада в Мадриді відбулася шістнадцята щорічна міжнародна виставка фармацевтичних інгредієнтів та допоміжних речовин «CPhI Worldwide». За обсягом фармацевтичної експозиції вона є найбільшою в світі. Щороку на ній збираються представники провідних світових компаній, лідерів розробок та виробництва фармацевтичних засобів, щоб продемонструвати та запропонувати партнерам останні досягнення. З 1990 р., коли було засновано виставку, її масштаби та відвідуваність зростають. Так, за даними сайту виставки CPhI, цього разу експонувалося 1500 компаній зі 110 країн, а відвідали виставку близько 20 000 фахівців. Тим приємніше, що на такому поважному зібранні вже третій рік поспіль Україна має представника — ВАТ «Фармак», якому також є що показати світу. «Фармак» сьогодні є одним із провідних фармацевтичних підприємств України, за 9 міс 2005 р. забезпечивши 9,56% об’єму виробництва вітчизняних ліків (за даними системи дослідження ринку «Фарм­стандарт»), має власні бренди. Про те, як проходила виставка та чим вона стала корисною для українського підприємства, розповідають директори ВАТ «Фармак».

Червоний ведмідь — символ Мадрида

Червоний ведмідь — символ Мадрида

Філя Жебровська, генеральний директор ВАТ «Фармак»

— Філя Іванівно, це вже третя виставка «CPhI Worldwide», у якій бере участь ВАТ «Фармак». Що приваблювало зарубіжних партнерів на стенді «Фармака» цього року?

— Зацікавленість зарубіжних відвідувачів в основному викликали наші можливості щодо виробництва назальних та очних крапель, спреїв і L-ТИРОКСИНУ. На цій виставці «Фармак» анонсував свої плани щодо випуску інсуліну. Ми отримали багато пропозицій щодо контрактного виробництва для інших компаній. Зокрема, розраховуємо підписати на 2006 р. контракт на випуск твердих лікарських форм, нову лінію з виробництва яких впроваджуватимемо з кінця цього року. Ця лінія буде відповідати стандартам GMP.

У багатьох країнах, де фармацевтична індустрія розвивається високими темпами, на цей процес значною мірою впливають уряди. Це може служити прикладом і для нас, оскільки деякі неврегульовані державою питання сповільнюють просування вітчизняної фармацевтичної продукції на зарубіжні ринки. Так, за кордоном велике значення має правильно складене досьє на препарат у форматі CTD (англ. Common Technical Document — загальний технічний документ), необхідне для реєстрації продукту на ринку. Над цим активно працюють наші фахівці. Підготовка такого досьє — нелегка справа, але в ньому — запорука довіри до України в цілому, до українського фармацевтичного виробника, лікарського препарату українського виробництва.

— Чим стала корисною ця виставка фахівцям «Фармака»?

— Я із задоволенням спостерігаю, як професійно зростають наші молоді фахівці, які беруть участь у виставках впродовж останніх трьох років. Вони вдосконалюють свої знання, виробляють стиль спілкування з зарубіжними партнерами, налагоджують цікаві контакти. Молоді крок за кроком стають нашим «золотим фондом». Досвід, який вони здобувають на таких заходах, неоціненний, згодом він проявиться якнайліпше, причому у всіх сферах, де здобувався, — у маркетингу, науці, в технологіях виробництва, постачанні тощо. Врешті-решт ми зможемо достойно конкурувати із зарубіжними фармацевтичними компаніями. Шлях до успіху лежить через зарубіжні ринки. Рентабельність реалізації лікарських засобів у Польщі або Болгарії значно вища за рентабельність у республіках колишнього Радянського Союзу, а гідна конкуренція можлива лише за умов дотримання спільно прийнятих правил. Тому сьогодні напрямок нашого руху — на ринки розвинутих індустріальних країн, які ми можемо назвати цивілізованими. Найвимогливіший у світі фармацевтичний ринок — це ринок США. Навіть один продукт, представлений на ньому, — активна субстанція або готовий лікарський засіб — дає компанії право не лише отримати значний прибуток, а й зробити собі ім’я, підтвердити безсумнівний знак якості. Вихід на цей ринок буде для нас великим успіхом.

Делегація «Фармака» та його друзі

Делегація «Фармака» та його друзі

Григорій Костюк, технічний директор ВАТ «Фармак»

— Григорію Вікторовичу, чи задоволені Ви результатами участі «Фармака» у мадридській виставці?

— Для повноцінної участі в такому престижному форумі, як міжнародна виставка «CРhI Worldwide», підприємство повинно мати вагомі підстави та належний рівень розвитку. «Фармак» сьогодні є високотехнологічним підприємством, чотири виробництва якого сертифіковані на відповідність GMP. Щороку до 70% прибутків спрямовується на модернізацію діючих виробництв та створення нових, освоюється понад 20 найменувань продукції. Технології виробництва постійно оновлюються, персонал підвищує кваліфікацію. Тому ми відчували себе готовими до серйозного діалогу на міжнародному рівні.

На мій погляд, команда попрацювала просто блискуче. Кількість контактів на цьогорічній виставці більша, ніж на попередніх. Але головне те, що ці контакти вже проходять на якісно новому рівні: ми вирішуємо суто конкретні питання. Запити потенційних партнерів зростають, і цього року площі нашого стенду вже було замало, щоб представити все, чим вони цікавилися. Все це свідчення того, що ми можемо бути задоволеними результатами своєї роботи.

— Чи зростає, на Вашу думку, авторитет фармацевтичної України в світі, зокрема на прикладі «Фармака» та його інновацій? Адже такі препарати, як АМІЗОН, АНТРАЛЬ, не мають аналогів у світі.

— Авторитет вітчизняної фармації приблизно відповідає загальному авторитету України. Вважаю, що наша участь у виставках «CPhI Worldwide» додає позитиву нашому національному іміджу. Якщо на першій виставці багато хто дізнався про існування держави Україна взагалі вперше, то сьогодні до нас ставляться як до серйозних партнерів. Щодо наших брендових препаратів, то сьогодні виведення їх на зарубіжні ринки займає дуже багато часу, але це нас не спиняє.

Біля робочого стенду «Фармака»

Біля робочого стенду «Фармака»

— Якими технологічними новинками порадує «Фармак» найближчим часом?

— Ми запланували запуск нової лінії з виготовлення твердих лікарських форм. Вона не просто буде відповідати стандартам GMP, а сягатиме найвищого рівня розвитку сучасних технологій. Використовуватимемо обладнання фірм «Glatt» та «Fette», виготовлене спеціально під наше замовлення (якщо порівнювати з автомобілями, то це приблизно рівень «Mercedes-Benz»). Для цього обладнання характерний значно зменшений знос. Таким чином ми зможемо експлуатувати його з максимальною користю.

Олег Сяркевич, директор з експорту та розвитку зовнішніх ринків ВАТ «Фармак»

— Олеже Романовичу, чим цьогорічна виставка відрізнялася від попередніх?

— У делегацію «Фармака» увійшли представники різних підрозділів: служби розвитку експортних ринків, постачання, маркетингу та виробництва. Кожен міг ознайомитися з новими, часом унікальними розробками світового фармацевтичного ринку. Це і фаст-рилізинг таблетки (з негайним вивільненням активної речовини), і MR-форми (з модифікованим вивільненням активної речовини). Особливий інтерес у світі викликає створення та виробництво так званих Add Value Generics — генеричних препаратів з доданою вартістю через комбінацію або певну технологічну новизну.

Приїхало багато відвідувачів з латиноамериканських країн, було представлено чимало компаній з цього регіону. І не дивно, оскільки іспанська мова — третя в світі за вживаністю після китайської та англійської. До речі, цей ринок нас глибоко цікавить у кількох аспектах. Насамперед, це експорт наших продуктів, зокрема L-ТИРОКСИНУ. Це зумовлено тим, що більшість латиноамериканських країн, які мають гірський ландшафт, є ендемічним вогнищем зобу. Під час знайомства з експонентами виставки вразило те, що у таких країнах, як Аргентина, Венесуела, Бразилія, Болівія, Перу, Еквадор, Уругвай, фармацевтична промисловість є досить розвинутою, зокрема за рахунок біотехнологій.

Зліва направо: директор з маркетингу і продаж компанії «Medoniks» (Болгарія) Борислав Наков, директор з експорту та розвитку зовнішніх ринків ВАТ «Фармак» Олег Сяркевич, медичний директор ВАТ «Фармак» Віктор Маргітич

Зліва направо: директор з маркетингу і продаж компанії «Medoniks» (Болгарія) Борислав Наков, директор з експорту та розвитку зовнішніх ринків ВАТ «Фармак» Олег Сяркевич, медичний директор ВАТ «Фармак» Віктор Маргітич

— Які практичні результати участі «Фармака» у виставці?

— Результатом проведеної нами роботи має стати реєстрація наступного року перших препаратів власного виробництва в Євросоюзі — крапель ФАРМАЗОЛІН та РИНАЗОЛІН. Це значно покращить репутацію компанії, відкриє багато дверей та прискорить просування на інші ринки. Перше реєстраційне посвідчення і перша поставка — ось вінець усієї роботи. Це заплановано на серпень наступного року. Взагалі співпраця із зарубіжними партнерами йде активно, до нас часто приїжджають делегації, щоб оновити інформацію про виробництво. Ми проводили моніторинг свого портфеля препаратів твердих лікарських форм з метою визначення зацікавленості препаратами «Фармак» потенційних зарубіжних партнерів. Сьогодні в цьому портфелі близько 70 препаратів. Враховуючи ситуацію з пташиним грипом, що склалася в світі, на виставці ми зробили акцент на АМІЗОНІ. Цим препаратом мали змогу користуватися вже мільйони споживачів в Україні, тепер пропонуємо його світу. Ми вже встигли провести деякий статистичний аналіз, результати якого свідчать, що зі 126 бізнес-зустрічей на 47 мова йшла у тому числі й про АМІЗОН. Порадувало нас і те, що нашими можливостями зацікавилися такі «кити» фармацевтичного бізнесу, як компанії «Sandoz» і «Pfizer». Були зустрічі й з представниками фірм з Індокитаю, Туреччини. Вони цікавилися новими розробками та технологіями.

— Чи планує «Фармак» брати участь у наступній виставці «CPhI Worldwide»?

— Наступна виставка відбудеться з 3 по 6 жовтня наступного року в Парижі. Ми вже підписали контракт на участь у ній. До неї компанія запланувала зареєструвати в Євросоюзі перший продукт, налагодити повний цикл виробництва інсулінів, а також твердих лікарських форм, що відповідають стандартам GMP.

Поки що українська фармацевтична промисловість застигла у генеричному сегменті типового статичного асортименту продуктів. А коли з’являться родзинки, так би мовити «от кутюр», тоді фарміндустрія вже набуде іншого, вищого статусу. Препарати «максимального рівня» хай-теку (англ. high tech — складна сучасна технологія) є також максимально зручними у застосуванні та приносять гранично високі прибутки. Створення таких препаратів — це закономірний найвищий стан розвитку будь-якого фармвиробництва, це результат його кристалізації. Найвищий пілотаж — хай-тек у біотехнологіях: еритропоетини, альфа-, бета- і гамма-інтерферони, інтерлейкіни, фактори росту тощо. Коли компанія випускає такий препарат, це є безумовним свідченням її високого рівня. Ми орієнтуємось на досягнення такого рівня.

Участь української фармацевтичної компанії у масштабних міжнародних виставках — ще одне свідчення активного розвитку вітчизняної фармацевтичної галузі. Нові знання, що здобуваються на таких заходах, дозволяють впроваджувати найсучасніші світові технології, що є запорукою створення досконалих лікарських засобів, а нові контакти можуть перерости у надійні партнерські відносини. Результати, які фахівці «Фармака» отримують від кожної виставки «CPhI Worldwide», доводять: ВАТ «Фармак» — на правильному шляху.o

Дивіться також www.farmak.ua

Дмитро Гуцало,
фото надані ВАТ «Фармак»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті