Звернення АПАУ до КМУ щодо скасування окремих постанов

Як уже повідомлялося у нашому виданні (див. «Щотижневик АПТЕКА» № 2 (723) від 18.01.2010 р.), професійні громадські організації зверталися до відповідних установ з проханням надати пояснення стосовно періоду дії постанов КМУ від 30.10.2009 р. № 1152 та 1154.

Враховуючи неоднозначність роз’яснень МОЗ України (див. «Щотижневик АПТЕКА» № 3 (724) від 25.01.2010 р.), стосовно терміну дії постанов КМУ № 1152 та1154 було направлено звернення до КМУ щодо їх скасування.

Кабінету Міністрів України

Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України» (АПАУ), звертається до Вас як до суб’єкта нормотворення окремих постанов КМУ, які мають значний вплив на фармацевтичну галузь.

Мова йде про постанови від 30.10.2009 р. № 1152 «Про запобігання поширенню грипу типу A/H1N1/Каліфорнія/04/09 і гострих респіраторних захворювань серед населення» (далі — постанова № 1152) та від 30.10.2009 р. № 1154 «Про встановлення граничних рівнів цін на окремі лікарські засоби і вироби медичного призначення» (далі — постанова № 1154), прийняті в період спалаху епідемії грипу A (H1N1) і гострих респіраторних вірусних інфекцій.

Назва постанови № 1152 і її преамбула вказують на тимчасовий період дії вказаного документа. Більш того, п. 2 цієї постанови запроваджено карантин з 30.10.2009 р. терміном на 3 тижні у Вінницькій, Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій та Чернівецькій областях.

При цьому п. 13 і 14 постанови № 1152 містять вимогу щодо встановлення цін на препарати і засоби індивідуального захисту на рівні цін станом на 22.10.2009 р. та заборону їх підвищення, а також зобов’язують низку конт­ролюючих органів вжити заходів щодо недопущення підвищення вказаних цін.

Аналогічна ситуація склалася і з дією у часі постанови № 1154, якою встановлено граничні оптово-відпускні та роздрібні ціни на лікарські засоби і вироби медичного призначення за визначеним переліком. Згідно із преамбулою цієї постанови вказані у додатку до неї граничні оптово-відпускні та роздрібні ціни на вказану продукцію встановлено на період епідемії грипу A (H1N1).

Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб» (далі — закон) визначено, що епідемія — це масове поширення інфекційної хвороби серед населення відповідної території за короткий проміжок часу.

Водночас ст. 29 цього ж закону встановлено, що на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби, КМУ за поданням Головного державного санітарного лікаря України встановлюється карантин. Тобто період епідемії — це період тривалості карантину, запровадженого КМУ. Як зазначено вище, карантин у зв’язку з поширенням грипу типу A (H1N1) встановлений постановою № 1152 терміном на 3 тижні, починаючи з 30.10.2009 р., що цілком відповідає закону.

Таким чином, виходячи з вищенаведеного аналізу правових норм та враховуючи те, що карантин після завершення 3-тижневого терміну не було продовжено в установленому законом порядку, дію постанов № 1152 та 1154 слід було зупинити.

Разом з тим на численні запити аптечних закладів та інших учасників фармацевтичного ринку щодо практичного застосування положень постанов № 1152 та 1154 після завершення встановленого у постанові № 1152 3-тижневого терміну карантину, запровадженого на період епідемії грипу A (H1N1), до Міністерства юстиції та МОЗ України направлені відповідні звернення з проханням дати роз’яснення щодо терміну чинності зазначених постанов та дій суб’єктів господарювання після завершення карантину.

Проте, враховуючи неоднозначність роз’яснень, наданих уповноваженими органами влади (копії додаються), наявність у правовому полі державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, зокрема нормами постанов КМУ від 17.10.2008 р. № 955 та від 25.03.2009 р. № 333, а також те, що контролюючим органам надано широкі повноваження щодо контролю за виконанням постанов № 1152 та 1154 і законодавча невизначеність щодо терміну їх дії може призвести до зловживань та перешкод господарській діяльності, звертаємося до Вас як до суб’єкта нормотворення, якому згідно із загальною теорією держави та права належить право скасування своїх нормативно-правових актів, з проханням скасувати в установленному законом порядку постанови № 1152 та 1154 як такі, термін дії яких закінчився.

З повагою
О.І. Гуленко, директор АПАУ

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті